Biciclistii din Bucuresti ies in strada pe 27 octombrie 2012 pentru a-si face auzite nemultumirile. Marsul revendicativ âExistam si-o sa avem banda!â este solutia la care Comunitatea Biciclistilor din Bucuresti recurge pentru a-si cere dreptul la o infrastructura coerenta pentru mersul pe bicicleta, atat de necesara intr-o capitala europeana campioana la poluarea cauzata de traficul auto.
In cadrul marsului se va semna o petitie pe care Comunitatea Biciclistilor din Bucuresti o va inainta liderilor politici si Primarului General al Municipiului Bucuresti pentru a solicita adoptarea si implementarea politicilor publice menite sa sustina solutiile durabile de transport, anume transportul public si transportul cu bicicleta in Bucuresti.
Cei 100 km de piste declarate ilegale de catre Politia Rutiera a Capitalei, amenajate aberant pe trotuarele din Bucuresti pe banii cetatenilor, absenta unor benzi dedicate pentru biciclete si transport in comun sunt doar cateva dintre motivele pentru care biciclistii ies in strada, pe carosabil, pentru a-si face cunoscuta indignarea. âPistele pentru biciclete au fost nefunctionale inca de la executie si totusi au existat functionari care au acceptat sa pagubeasca bugetul orasului prin plata unor lucrari neexecutate sau executate ilegalâ se arata in petitia pe care participantii la mars o vor semna sambata.
Pe un traseu care va include cateva artere importante ce conecteaza Piata Alba Iulia (punctul de plecare al marsului) â Piata Muncii â Piata Victoriei â Parcul Izvor (finish), participantii isi propun sa arate ca locul bicicletei este pe banda special dedicata ei, separata de trotuar si de benzile destinate traficului auto, si ca biciclistii bucuresteni merita un sistem de cai de acces gandit dupa standarde europene.
Aceste standarde nu sunt deloc straine autoritatilor locale, cateva dintre organizatiile promotoare ale marsului â ATU, BateÈaua, Ecopolis, Optar.ro - aducandu-le constant in discutie in cadrul intalnirilor Grupului de Lucru pe Mobilitate de la Primaria Municipiului Bucuresti (PMB). Obiectivul esential al acestui grup de lucru este elaborarea unui plan integrat de mobilitate care sa permita transportului public, autoturismelor, pietonilor si biciclistilor sa convietuiasca armonios intr-o capitala dotata cu o strategie durabila de transport urban.
La marsul âExistam si-o sa avem banda!â din 27 octombrie 2012 au confirmat deja participarea organizatiile si grupurile informale mentionate mai jos. Marsul biciclistilor va reuni reciclete, biciclete Cicloteque, biciclete de curierat, biciclete utilitare si de agrement in prima âplimbareâ revendicativa velo din Bucuresti. Lista sustinatorilor ramane deschisa pe pagina Facebook a evenimentului. Initiatorii au in vedere organizarea periodica de marsuri revendicative pe bicicleta in functie de modul in care decurge rezolvarea problemelor de pe agenda biciclistilor.
⢠Comunitatea Biciclistilor din Bucuresti
⢠Optar.ro
⢠Asociatia Bate Èaua sa Priceapa Iapa
⢠Centrul pentru Politici Durabile Ecopolis
⢠Asociatia GreenRevolution
⢠ATU Asociatia pentru Tranzitie Urbana
⢠Asociatia pentru Dezvoltare Durabila ViitorPlus
⢠Recicleta.ro
⢠Mai Mult Verde
⢠Portocalamecanica.ro
⢠Motivation
⢠Curierii Tribul
⢠Comunitatea Pista Ma-sii
⢠Turific! Handmade
⢠Masa Critica Bucuresti
⢠Asociatia ROI
⢠Cycling Romania
⢠Militia Spirituala
⢠Skirtbike
⢠We Bike
⢠Pump Shop
⢠Bicicletele Pegas
⢠Mieztrials Bike School
⢠Bicishop
⢠Publicicleta
⢠Drumul bicicletei
⢠Kite Bike
⢠Buna dimineata, Bucuresti
⢠vforverde.ro
⢠RomaniaPozitiva
⢠noinu.ro
⢠Mbike
⢠Freerider.ro
⢠Eco-Civica
⢠Asociatia Komunitas
⢠dirtbike.ro
⢠Adevaratii VeloPrieteni
⢠Orasulmeu2020.ro
⢠BikeTime.ro
⢠WarpSoft
⢠ciclism.ro
⢠Ciclop.Biciclete urbane
⢠bloguri.biciclete.net
⢠bikeevents.ro
⢠Let's bike it
⢠I love Velo
⢠BikeXpert
⢠VeloExpress
⢠GoOutDoor.ro
⢠Veste pentru Biciclisti
⢠Publicicleta
Pentru mai multe informatii contactati
Adrian Sorescu, adrian.sorescu@ecopolis.org.ro, telefon: 0723 540 014
Marian Ivan, telefon: 0763 70 83 38
In cadrul marsului se va semna o petitie pe care Comunitatea Biciclistilor din Bucuresti o va inainta liderilor politici si Primarului General al Municipiului Bucuresti pentru a solicita adoptarea si implementarea politicilor publice menite sa sustina solutiile durabile de transport, anume transportul public si transportul cu bicicleta in Bucuresti.
Cei 100 km de piste declarate ilegale de catre Politia Rutiera a Capitalei, amenajate aberant pe trotuarele din Bucuresti pe banii cetatenilor, absenta unor benzi dedicate pentru biciclete si transport in comun sunt doar cateva dintre motivele pentru care biciclistii ies in strada, pe carosabil, pentru a-si face cunoscuta indignarea. âPistele pentru biciclete au fost nefunctionale inca de la executie si totusi au existat functionari care au acceptat sa pagubeasca bugetul orasului prin plata unor lucrari neexecutate sau executate ilegalâ se arata in petitia pe care participantii la mars o vor semna sambata.
Pe un traseu care va include cateva artere importante ce conecteaza Piata Alba Iulia (punctul de plecare al marsului) â Piata Muncii â Piata Victoriei â Parcul Izvor (finish), participantii isi propun sa arate ca locul bicicletei este pe banda special dedicata ei, separata de trotuar si de benzile destinate traficului auto, si ca biciclistii bucuresteni merita un sistem de cai de acces gandit dupa standarde europene.
Aceste standarde nu sunt deloc straine autoritatilor locale, cateva dintre organizatiile promotoare ale marsului â ATU, BateÈaua, Ecopolis, Optar.ro - aducandu-le constant in discutie in cadrul intalnirilor Grupului de Lucru pe Mobilitate de la Primaria Municipiului Bucuresti (PMB). Obiectivul esential al acestui grup de lucru este elaborarea unui plan integrat de mobilitate care sa permita transportului public, autoturismelor, pietonilor si biciclistilor sa convietuiasca armonios intr-o capitala dotata cu o strategie durabila de transport urban.
La marsul âExistam si-o sa avem banda!â din 27 octombrie 2012 au confirmat deja participarea organizatiile si grupurile informale mentionate mai jos. Marsul biciclistilor va reuni reciclete, biciclete Cicloteque, biciclete de curierat, biciclete utilitare si de agrement in prima âplimbareâ revendicativa velo din Bucuresti. Lista sustinatorilor ramane deschisa pe pagina Facebook a evenimentului. Initiatorii au in vedere organizarea periodica de marsuri revendicative pe bicicleta in functie de modul in care decurge rezolvarea problemelor de pe agenda biciclistilor.
⢠Comunitatea Biciclistilor din Bucuresti
⢠Optar.ro
⢠Asociatia Bate Èaua sa Priceapa Iapa
⢠Centrul pentru Politici Durabile Ecopolis
⢠Asociatia GreenRevolution
⢠ATU Asociatia pentru Tranzitie Urbana
⢠Asociatia pentru Dezvoltare Durabila ViitorPlus
⢠Recicleta.ro
⢠Mai Mult Verde
⢠Portocalamecanica.ro
⢠Motivation
⢠Curierii Tribul
⢠Comunitatea Pista Ma-sii
⢠Turific! Handmade
⢠Masa Critica Bucuresti
⢠Asociatia ROI
⢠Cycling Romania
⢠Militia Spirituala
⢠Skirtbike
⢠We Bike
⢠Pump Shop
⢠Bicicletele Pegas
⢠Mieztrials Bike School
⢠Bicishop
⢠Publicicleta
⢠Drumul bicicletei
⢠Kite Bike
⢠Buna dimineata, Bucuresti
⢠vforverde.ro
⢠RomaniaPozitiva
⢠noinu.ro
⢠Mbike
⢠Freerider.ro
⢠Eco-Civica
⢠Asociatia Komunitas
⢠dirtbike.ro
⢠Adevaratii VeloPrieteni
⢠Orasulmeu2020.ro
⢠BikeTime.ro
⢠WarpSoft
⢠ciclism.ro
⢠Ciclop.Biciclete urbane
⢠bloguri.biciclete.net
⢠bikeevents.ro
⢠Let's bike it
⢠I love Velo
⢠BikeXpert
⢠VeloExpress
⢠GoOutDoor.ro
⢠Veste pentru Biciclisti
⢠Publicicleta
Pentru mai multe informatii contactati
Adrian Sorescu, adrian.sorescu@ecopolis.org.ro, telefon: 0723 540 014
Marian Ivan, telefon: 0763 70 83 38