Dupa cinci ani de la infiintare, Fundatia United Way Romania, membru acreditat al United Way Worldwide, a reusit sa stranga, cu ajutorul companiilor partenere si a angajatilor lor, suma de peste 1 milion de dolari.

In campania de strangere de fonduri, 2009-2010, sunt implicate 42 de companii care, in pofida anului dificil prin care trecem, nu au renuntat sa se implice social. Printre companiile cu cele mai bune rezultate in acest an se numara Raiffeisen Bank (Platinum Partener - donatii mai mari de 100.000 euro), Genpact (Gold Partener - donatii mai mari de 50.000 euro), Accenture si Johnson Wax (Silver Parteners - donatii mai mari de 25.000 euro) si Bronze Parteners (donatii mai mari de 10.000) – Office Depot, British American Tobacco, Baneasa Shopping City, Citibank, JW Marriott, Freescale, GlaxoSmithKline, Banca Comerciala Romana, Edipresse, DLA Piper, Royal Bank of Scotland si Xerox.

Pe langa companii, peste 2.500 de persoane, in majoritate angajati ai firmelor partenere, sustin in acest an proiectele Fundatiei. Printre acestia se numara si cateva zeci de mari donatori, cu contributii ce depasesc anual 1.000 euro de persoana.

Prin efortul cumulat al tuturor partenerilor vom sustine 33 de proiecte: 25 in Bucuresti, 4 in Cluj-Napoca si 4 in Timisoara. Acestea vor oferi o viata mai buna unui numar de aproximativ 5.000 de persoane aflate in dificultate. Proiectele deservesc grupuri sociale dezavantajate si acopera trei mari sfere: educatie, sanatate si integrare economica si sociala.

“Am dori sa multumim tuturor partenerilor care au ramas alaturi de noi intr-un an in care bugetele au suferit reduceri majore. Chiar daca, din cauza crizei, am facut eforturi mult mai mari, ne bucuram ca numarul companiilor participante a crescut si am reusit sa sustinem partial sau complet marea majoritate a proiectelor pe care le-am selectat. De asemenea, in acest an s-au desfasurat in premiera campanii la Cluj-Napoca si la Timisoara, iar fondurile stranse acolo sustin proiecte locale remarcabile.” – Adriana Stoica, Director Executiv United Way Romania.

Cea mai mare parte a fondurilor colectate provin de la companii, constituind 64 % din suma totala, 21% provin de la persoane fizice, iar restul sunt finantari aditionale de la fundatii internationale. Pe langa contributia financiara, si in acest an companiile partenere au organizat actiuni de voluntariat, au facut donatii in produse si au prestat servicii pro-bono (gratuit) pentru United Way si beneficiarii sai.

Pentru a multumi persoanelor care nu au ramas indiferente fata de problemele celor care ii inconjoara, United Way Romania va organiza in data de 11 decembrie traditionala tombola cu premii, oferite gratuit de cativa dintre partenerii Fundatiei. La eveniment vor participa membrii consiliului de conducere al United Way si reprezentanti ai companiilor care au derulat campania de strangere de fonduri din acest an.


***

Cauzei United Way s-au mai alaturat urmatoarele companii din Romania:

Alti Parteneri
United Business Development, GE Money, Energy Holding, Saatchi&Saatchi, BDO Conti, Aviva, Kinstellar, TNT, Hewlett Packard, EVWHolding, Salans, Coty, Radisson SAS, Millennium Bank, News Outdoor, Nestor Nestor Diculescu Kingston Petersen, Aducco Management, Cardif, Brinel, B1Tv, Athenee Palace Hilton, Burger King, Cushman&Wakefield, CMS Cameron McKenna, Oxygen Computers, Centrul Medical Unirea.

Servicii Pro-Bono
Raiffeisen Bank, GE Money, Saatchi&Saatchi, Dacris, PricewaterhouseCooper, Mazars, Work Solutions, TNT, Edipresse, Holby Design, Hostway, IT Class si JW Marriott Bucharest Hotel, Elevate, Euromedia, Indoor Media, News Outdoor.


***
United Way Romania este o organizatie locala afiliata la United Way Worldwide si cu o prezenta in 45 de tari din lume. Membrii organizatiei sunt voluntari care provin atat din sectorul de afaceri, cat si din cel neguvernamental. Misiunea organizatiei este de a imbunatati calitatea vietii in comunitatile din Romania prin incurajarea sponsorizarilor de la companii, a donatiilor de la cetateni si a voluntariatului. Fundatia sprijina anual zeci de ONG-uri cu fonduri, servicii si produse.