Campania “Suntem aici numai pentru a te asculta!” a reuşit să ajungă în cele mai sărace 23 de comunităţi rurale din regiunea Moldova, unde mai mult de 6.000 de copii au fost beneficiarii iniţiativei. În acelaşi timp, în urma proiectului, vizibilitatea liniei de asistenţă 116 111 a crescut cu 148,2% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, iar numărul copiilor care au accesat serviciul gratuit 116 111 a crescut cu 54,4%. Campania a fost desfăşurată de Asociaţia Telefonul Copilului şi susţinută financiar de Ambasada Regatului Ţărilor de Jos.

“Rezultatele acestui proiect reprezintă un bilanţ record faţă de estimarea noastră iniţială: peste şase mii de copii din 23 de comunităţi rurale ale regiunii Moldova, respectiv cu 73% mai mulţi beneficiari faţă de rezultatul aşteptat. Mulţumirile noastre se îndreaptă către toţi partenerii proiectului, a căror contribuţie a fost esenţială în implementarea acestuia“,a declarat Cătălina Florea, Director Executiv, Asociaţia Telefonul Copilului

Proiectul “Suntem aici numai pentru a te asculta!” şi-a propus să promoveze serviciul 116 111, dedicat copiilor, şi să identifice problemele cu care se confruntă copiii din regiunea Moldova, mediul rural. Rezultatele estimate în proiect au fost depăşite, conform evaluării finale:

-  6058 de beneficiari direcţi copii, cu 73% mai mulţi faţă de estimarea iniţială de 3500 de copii.
-  54,4% reprezintă creşterea  numărului de copii care au sunat la 116 111, cu 24,4% mai mult decât estimarea menţionată în propunerea proiectului
-  148,2% reprezintă creşterea vizibilităţii serviciului 116 111, cu 118,2% mai mult decât estimarea menţionată în propunerea proiectului.

„Considerăm ca acest proiect, şi succesul pe care l-a avut, dovedeşte schimbarea prin care a trecut România în ultimii douăzeci de ani. Telefonul Copilului reprezintă un instrument accesibil şi facil care permite semnalarea unor probleme care altfel nu ar putea fi identificate şi care ar putea conduce la tragedii. Faptul că acest instrument s-a bucurat de sprijinul larg al autorităţilor şi al reprezenţanţilor societăţii civile este o dovadă a modului în care oamenii au învăţat să se mobilizeze şi să acţioneze pentru a-i apăra şi ajută pe cei vulnerabili şi neajutoraţi. Faptul că există azi în ţară noastră o linie de telefon la care copiii pot să apeleze în cele mai dificile momente, arată succesul cu care România a traversat drumul lung dintre o societate autoritară şi abuzivă către o societate democratică şi incluzivă, şi Ambasada Olandei la Bucureşti este bucuroasă că a avut oportunitatea de a contribui la această schimbare”,a declarat dna. Norma Niţescu, Program Officer, Ambasada Regatului Ţărilor de Jos

Rezultatele proiectului au fost înregistrate în urma deplasărilor în 23 de comunităţi rurale din cele opt judeţe ale regiunii Moldova, unde consultanţii 116 111 au desfăşurat întâlniri directe cu elevii unităţilor de învăţământ din: Vârlezi, Bălăbaneşti şi Bursucani (Galaţi), Oşeşti şi Fâstâci (Vaslui), Lespezi, Homocea şi Slobozia Bradului (Vrancea), Buhoci, Coteni, Valea Seacă şi Asău (Bacău), Ichimenii Noi, Aurel Vlaicu, Tudor Vladimirescu şi Avrămeni (Botoşani), Mădârjac, Bojila şi Frumuşica (Iaşi), Negreşti şi Dobreni (Neamţ), Baia şi Bogata (Suceava) http://www.telefonulcopilului.ro/galerie-foto-2010. Copiii au fost informaţi despre telefonul copilului 116 111, iar fiecare dintre cei mici a primit un set de rechizite personalizate, produse special în cadrul acestui proiect, dar şi dulciuri.

“Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului colaborează cu Asociaţia Telefonul Copilului încă din anul 2006, în vederea respectării dreptului tuturor copiilor la educaţie. Considerăm că Telefonul Copilului vine în sprijinul copiilor, care întâmpină dificultăţi în indeplinirea dreptului la educatie, din motive de ordin familial sau financiar si consideram binevenita iniţiativa organizaţiei de a implementa acest program în şcolile din mediul rural, din cele 8 judeţe ale regiunii Moldova”, a declarat dna. Liliana Preoteasa, Director General, Direcţia Generală Educaţie şi Învăţare pe Tot Parcursul Vieţii, MECTS

"Fie că este vorba de cazuri grave în care Telefonul Copilului oferă prim ajutor de urgenţă, de asistenţă şi sfaturi pentru cei mici şi cei apropiaţi acestora sau de simpla necesitate de a discuta cu cineva, de a te simţi susţinut – 116111 e un ajutor important. Credem că Telefonul Copilului este una dintre cele mai bune măsuri ale utilităţii serviciilor de voce în vieţile oamenilor şi ne bucurăm că susţinem acest serviciu de aproape 10 ani de zile.",a declarat Cristina Popescu, Director Relaţii Publice, Romtelecom.

“Ne bucurăm că am putut sprijini un proiect de o asemenea anvergură, de care a beneficiat un număr atât de mare de copii. Suntem alături de Telefonul Copilului din 2006, odată cu deschiderea accesului la linia de raportare a abuzurilor asupra copiilor, proiect care a înregistrat rezultate extraordinare. Sperăm ca acest tip de iniţiative să devină o practică obişnuită a companiilor care doresc să ofere ceva înapoi comunităţii în care îşi desfăşoară activitatea, mai ales într-o perioadă dificilă, în care orice contribuţie de această natură joacă un rol esenţial”, a declarat Ruxandra Vodă, Corporate Affairs Manager, COSMOTE România

„Colaborarea noastră cu Asociaţia Telefonul Copilului a început anul acesta, odată cu proiectul Pierdut, când am descoperit pasiunea, seriozitatea şi curajul pe care îl atât angajaţii cât și voluntarii Asociaţiei în abordarea oricărei misiuni. Suntem dornici să susţinem în continuare proiectele Asociaţiei, astfel ca toţi copiii care au nevoie să poată beneficia de ajutorul lor”,a declarat Alexandru Badea, CEO, Brenntag Romania.

“Parteneriatul cu Asociaţia Telefonul Copilului ne-a oferit oportunitatea de a ajuta comunitatea din care facem parte, pentru care suntem întotdeauna deschişi să dăm o mână de ajutor. Ne bucurăm că am putut aduce zâmbetul pe feţele copiilor, cu câteva cadouri dulci",a declarat Raluca Pavel, Marketing Manager, Mega Image

116 111 este linia europeană de asistenţă pentru copii, gestionată în România de Asociaţia Telefonul Copilului şi Romtelecom. Apelul către 116 111 este oferit gratuit de Romtelecom şi Cosmote.


Asociaţia Telefonul Copilului
Asociaţia Telefonul Copilului este o organizaţie neguvernamentală, non-profit, activă în domeniul protecţiei drepturilor copilului. 7 zile din 7, între orele 08.00-20.00, Asociaţia Telefonul Copilului pune la dispoziţia copiilor şi părinţilor linia de asistenţă gratuită, unică la nivel european, 116 111, specializată în domeniul protecţiei copilului. Apelul către 116 111 este oferit gratuit de Romtelecom şi COSMOTE. Un număr total de 1.513.494 de apeluri a fost înregistrat de Asociaţia Telefonul Copilului în perioada 21 noiembrie 2001 – 30 iunie 2010, iar dintre acestea au fost identificate 28.390 de cazuri valide.

Pentru informaţii detaliate legate de Asociaţia Telefonul Copilului şi activitatea acesteia, vă rugăm să ne contactaţi la numerele de telefon: 021 413 00 11 / 0740 111 468, adresa de e-mail telefonulcopilului@telefonulcopilului.ro sau să accesaţi website-ul organizaţiei noastre www.telefonulcopilului.ro.