Organizatiile neguvernamentale reunite sub sigla Platforma pentru Orase Durabile (P.O.D.) si Coalitia pentru Mediu din Romania (CMR), va prezentam un punct de vedere referitor la importanta dezvoltarii rapide a retelei de metrou in Municipiul Bucuresti.
Este un mijloc de transport care asigura deplasarea simultana a unui numar mare de calatori, in conditii de confort si siguranta, inregistrand si cea mai buna viteza comerciala (in jur de 35 km/h). Datorita conditiilor din subteran, calatorii beneficiaza de o climatizare naturala, aproape constanta, in toate anotimpurile anului.
In 33 de ani de activitate, Metroul bucurestean nu a avut niciun eveniment major in ceea ce priveste siguranta circulatiei.
Tragem doua concluzii majore: ca metroul este cel mai sigur si cel mai ecologic mijloc de transport in comun.
Lipsa unei finantari corespunzatoare duce la marirea perioadei de disconfort pentru populatia din zona, la accentuarea problemelor de mediu, prin cresterea alarmanta a emisiilor si a zgomotului, cu repercursiuni foarte grave asupra sanatatii populatiei.
Un alt factor agravant este intarzierea refacerii de mediu din cauza prelungirii duratei santierelor si imposibilitatea eliberarii perimetrelor destinate refacerii ecologice. Aceste agresiuni asupra populatiei din zona, in afara de sanatatea afectata, diminueaza considerabil productivitatea pe care cetatenii respectivi o au la locurile de munca.
Consideram total nepotrivita abandonarea, atat a locuitorilor cat si a lucrarilor din Cartierul Drumul Taberei, in speta Magistrala 5 de Metrou, in conditiile in care ONG-urile au mediat continuu relatiile dintre cetateni, autoritati, constructor si se intrase intr-o normalitate nesperata.
Cetatenii sunt foarte nemultumiti de abandonarea santierului din cauza lipsei finantarii, a nerespectarii angajamentelor si promisiunilor facute de Guvern, nemaifiind dispusi ca aceste lucrari sa se prelungeasca la nesfarsit.
Va reamintim ca Municipiul Bucuresti este monitorizat pe calitatea aerului de catre Uniunea Europeana, putandu-se declansa procedura de infringement. Constatam ca atat P.M.B. cat si Guvernul Romaniei sunt mult mai preocupate de trecerea Metrorex la P.M.B. decat de calitatea aerului si datele false prin care se incearca mascarea gradului de poluare.
Solicitarea noastra este sa dezvoltati reteaua de metrou asa cum v-ati angajat, sa respectati finantarile stabilite anterior si, dupa finalizarea retelei, vedem cine o poate exploata mai bine.
Pentru mai multe informatii contactati:
Dan Trifu
Vicepresedinte EcoCivica
0722 227 780
Este un mijloc de transport care asigura deplasarea simultana a unui numar mare de calatori, in conditii de confort si siguranta, inregistrand si cea mai buna viteza comerciala (in jur de 35 km/h). Datorita conditiilor din subteran, calatorii beneficiaza de o climatizare naturala, aproape constanta, in toate anotimpurile anului.
In 33 de ani de activitate, Metroul bucurestean nu a avut niciun eveniment major in ceea ce priveste siguranta circulatiei.
Tragem doua concluzii majore: ca metroul este cel mai sigur si cel mai ecologic mijloc de transport in comun.
Lipsa unei finantari corespunzatoare duce la marirea perioadei de disconfort pentru populatia din zona, la accentuarea problemelor de mediu, prin cresterea alarmanta a emisiilor si a zgomotului, cu repercursiuni foarte grave asupra sanatatii populatiei.
Un alt factor agravant este intarzierea refacerii de mediu din cauza prelungirii duratei santierelor si imposibilitatea eliberarii perimetrelor destinate refacerii ecologice. Aceste agresiuni asupra populatiei din zona, in afara de sanatatea afectata, diminueaza considerabil productivitatea pe care cetatenii respectivi o au la locurile de munca.
Consideram total nepotrivita abandonarea, atat a locuitorilor cat si a lucrarilor din Cartierul Drumul Taberei, in speta Magistrala 5 de Metrou, in conditiile in care ONG-urile au mediat continuu relatiile dintre cetateni, autoritati, constructor si se intrase intr-o normalitate nesperata.
Cetatenii sunt foarte nemultumiti de abandonarea santierului din cauza lipsei finantarii, a nerespectarii angajamentelor si promisiunilor facute de Guvern, nemaifiind dispusi ca aceste lucrari sa se prelungeasca la nesfarsit.
Va reamintim ca Municipiul Bucuresti este monitorizat pe calitatea aerului de catre Uniunea Europeana, putandu-se declansa procedura de infringement. Constatam ca atat P.M.B. cat si Guvernul Romaniei sunt mult mai preocupate de trecerea Metrorex la P.M.B. decat de calitatea aerului si datele false prin care se incearca mascarea gradului de poluare.
Solicitarea noastra este sa dezvoltati reteaua de metrou asa cum v-ati angajat, sa respectati finantarile stabilite anterior si, dupa finalizarea retelei, vedem cine o poate exploata mai bine.
Pentru mai multe informatii contactati:
Dan Trifu
Vicepresedinte EcoCivica
0722 227 780