AIESEC BucureÅti a organizat în perioada 19-21 martie 2012 un eveniment de excepÅ£ie adresat studenÅ£ilor fÄrÄ experienÅ£Ä. Cele douÄ zile de conferinÅ£Ä au avut loc la YPC Cafe, prima cafenea dedicatÄ asociaÈiilor non-profit din România Åi respectiv în cadrul Academiei de Studii Economice din BucureÅti.
Agenda evenimentului s-a axat pe teme precum descoperirea drumului în carierÄ, consiliere profesionalÄ, construirea unui CV Åi prezenÈa la interviu. Networking-ul, discuÅ£iile Åi dezbaterile incitante în cadrul cÄrora studenÅ£ii s-au implicat cu întrebÄri Åi argumente au fÄcut sesiunile mai captivante Åi pline de energie. De asemenea, toate cunoÅtinÅ£ele acumulate în cadrul workshopurilor au fost puse în practicÄ pe parcursul simulÄrilor de interviu în care studenÅ£ii au avut ocazia sÄ participe la interviuri reale, cu intervievatori experimentaÅ£i care au încercat sÄ le arate ce presupune mai exact un interviu la companii precum Praktiker, Carrefour sau WNS.
Spre surpriza recrutorilor, studenÅ£ii au avut întotdeauna un rÄspuns la întrebÄrile adresate, ba chiar unele complexe, bine argumentate. Pe lângÄ acestea, au existat Åi multe nelÄmuriri cu privire la ce rÄspunsuri ar fi potrivite în timpul unui interviu sau ce trebuie menÅ£ionat într-un CV. Dintre acestea, principalele au fost reprezentate de problema salariului, dacÄ angajatorii apeleazÄ la social media pentru a afla mai multe despre viitorii lor posibili angajaÅ£i sau cum te asiguri de calitatea serviciilor unei companii. Mai mult,participanÈii au dorit sa afle care este motivul pentru care unele persoane sunt chemate la un interviu dupÄ o lungÄ perioadÄ de timp, deÅi aplicÄ pentru mai multe joburi sau dacÄ este indicat sÄ alegi joburi corelate cu ceea ce încerci tu sÄ gÄseÅti sau din contrÄ sÄ Ã®ncerci o largÄ diversitate de meserii pentru a afla ce-Å£i place cu adevÄrat. Acestea Åi multe altele au menÅ£inut treaz interesul studenÅ£ilor Åi s-au dovedit a fi adevÄrate provocÄri pentru angajatorii mereu gata sÄ le rÄspundÄ.
Companiile prezente la eveniment s-au apropiat repede de participanÅ£i Åi au reuÅit sÄ le deschidÄ orizonturile Åi sÄ Ã®i convingÄ de faptul cÄ orice job Åi-ar alege, reuÅita porneÅte din interiorul lor. Atâta timp cât le place ceea ce fac Åi au încredere în ei, drumul lor profesional va fi încununat cu succes. Iar aÅa cum le-a dezvÄluit Åi Mihaela Feodorof în cadrul sesiunii de consiliere, pentru aflarea oricÄrui secret, chiar Åi cel legat de reuÅitÄ profesionalÄ, trebuie ca fiecare dintre noi sÄ Ã®Åi rÄspundÄ la niÅte întrebÄri.
Facilitarea legÄturii dintre companii Åi studenÅ£i a fost realizatÄ de Denisa GhiÅ£Ä Åi Bogdan Anghel, membri AIESEC cu experienÅ£Ä de vicepreÅedinte Åi respectiv coordonator al echipei naÅ£ionale de traineri. Echipa de organizare a pregÄtit alÄturi de Student Employment Sevice, ECDL Åi Money Express multe premii acordate în urma unor întrebÄri recapitulative cu privire la temele discutate Åi la modul în care studenÅ£ii s-au descurcat în cadrul simulÄrilor de interviu. Mai mult, evenimentul a avut o mulÅ£ime de parteneri care s-au implicat activ în atingerea scopului proiectului, acela de a facilita legÄtura student-angajator. Printre aceÅtia se numÄrÄ: BIC, Ambition, Coca-Cola, Vel Pitar, Zile Åi NopÅ£i, Money Express, Smartfinancial, BrandInfo Åi ArtSpirit.
Dovada faptului cÄ evenimentul a fost un adevÄrat succes constÄ Ã®n declaraÅ£ia uneia dintre participante, Andreea Mihaela Osiac, care a trimis comitetului de organizare al proiectului urmÄtoarele rânduri:
DragÄ Lucia Åi dragi organizatori, vreau sÄ vÄ felicit pentru organizarea minunatÄ Åi ireproÅabilÄ pe care aÅ£i fÄcut-o în acest proiect. M-am simÅ£it foarte bine Åi pot spune cu mâna pe inimÄ cÄ am reuÅit sÄ fiu mai încrezÄtoare în mine Åi astÄzi am reuÅit sÄ gÄsesc rÄspunsuri la niÅte întrebÄri la care nu prea avea cine sÄ Ã®mi rÄspundÄ. MÄ bucur cÄ existÄ Åi oameni ca voi care cred în potenÅ£ialul tinerilor din România Åi se luptÄ pentru ca noi toÅ£i sÄ avem un viitor mai bun în Å£ara noastrÄ.
SunteÅ£i o adevÄratÄ sursa de inspiraÅ£ie Åi vÄ mulÅ£umesc.
Cu drag,
Andreea Mihaela Osiac