Proiectul este implementat de Asociatia Civicum Voluntaris cu sprijinul Inspectoratului Scolar Judetean Constanta si se adreseaza noii generatii de elevi, Generatia Click.
 
Proiectul CIVI–MATECA imbina pasiunea Generatiei Click pentru tehnologia de ultima generatie, cu elemente de educatie civica, urmarind in acelasi timp promovarea voluntariatului prin dezvoltarea inter-relationarii umane. 
 
Scopul proiectului ”CIVI–MATECA” este de a-si aduce contributia la educarea civica a noilor generatii de elevi de gimanziu si liceu, care invata in unitatile de invatamant din municipiul Constanta si din alte 8 localitati. Acest lucru se va realiza prin metode antrenante, de amploare si impact, care sa le dezvolte gandirea creativa si critica, spiritul concurential, implicarea, solidaritatea si responsabilitatea. 
 
In activitatile de proiect vor fi angrenati 800 de elevi din 50 de unitati de invatamant, aflate in municipiul Constanta si in alte opt localitati: Agigea, Cumpana, Eforie, Lumina, Navodari, Ovidiu, Techirghiol si Valu lui Traian. 
 
Elevii, cu varste cuprinse intre 11 si 18 ani, vor avea misiunea de a se transforma in observatori ai comunitatilor in care traiesc, astfel ca, timp de o luna de zile, vor trebui sa surprinda cu ajutorul unei camere si sa exprime prin imagini video, cele mai interesante aspecte ale vietii, care se incadreaza in tematica data a concursului de scurt metraje: educatie civica. 
 
Un juriu cu experienta va selecta cele mai reusite 10 scurt metraje realizate de catre Echipele CIVI-MATECA si va premia individual, membrii echipelor desemnate castigatoare, intr-un cadru festiv, la finalul proiectului. 
 
Ulterior, se va organiza o caravana itineranta de proiectii gratuite a filmelor de scurt metraj premiate, in unitatile scolare din cele 9 localitati implicate in proiect, numarul elevilor informati si educati vizual, prin intermediul proiectului, depasindl cifra de 4.000. Proiectul se va finaliza pe 1 februarie 2015. 
 

###
Despre HEINEKEN pentru Comunitati:
Programul HEINEKEN pentru Comunitati face parte din Agenda de Sustenabilitate a HEINEKEN, ”Brewing a Better Future”, fiind destinat sprijinirii comunitatilor locale in care compania opereaza prin investitii in proiecte relevante pentru acestea. Prin programul de responsabilitate sociala HEINEKEN pentru Comunitati, compania a investit peste 1 milion RON in 20 de proiecte care au implicat peste 800 de voluntari si au avut mai mult de 287.000 de beneficiari totali in cei trei ani de desfasurare. 
 
 
Contact:
Isabela Stefan – Iorga, coordonator de proiect, mobil: 0766.407.561, sau contact@civicumvoluntaris.org.