92 persoane, grupuri de iniţiativă şi organizaţii neguvernamentale susţin demersul Asociaţiei Human Catalyst prin care se semnalează un fenomen grav de excluziune în şcolile din România
În urma unei cercetări realizate recent, Asociaţia Human Catalyst a descoperit că, în judeţul Brăila, elevilor cu rezultate slabe la învăţătură le este interzisă înscrierea la Evaluarea Naţională, pentru a nu diminua media generală pe şcoală/judeţ. Conform Human Catalyst, aceasă practică este întâlnită la nivelul întregii ţări, cu preponderenţă în comunităţi sărace, marginalizate şi/sau cu procent mare de romi.
Astfel, organizaţiile semnatare solicită Vioricăi Dăncilă, Prim-Ministrul României şi Ministerului Educaţiei Naţionale măsuri urgente pentru stoparea acestui fenomen în unităţile de învăţământ din România, mai ales că ne aflăm în perioada premergătoare evaluării naționale la clasa a 8-a și a examenului de Bacalaureat – când aceste practici se intensifică în școli.
Mai multe detalii găsiţi în Scrisoarea deschisă transmisă astăzi către instituţiile publice.
Reamintim că Asociaţia Human Catalyst derulează de câţiva ani campania privind necesitatea finanţării programului “Şcoală după Şcoală” din resurse publice, program care ar îmbunătăţi performanţele şcolare, în special pentru copiii din comunităţi vulnerabile.