Timp de 3 luni, 7 zile din 7, Asociatia Telefonul Copilului a raspuns, la 116 111, tuturor sesizarilor primite in cadrul campaniei de constientizare “Scoala te face mare”. Iar astazi, Asociatia Telefonul Copilului prezinta rezultatele finale ale apelurilor inregistrate din partea copiilor, parintilor, dar si a altor persoane care au dorit sa sustina dreptul la educatie al copiilor. 

“Apelul catre 116 111 nu ramane niciodata fara ecou. In urma sesizarilor inregistrate, sute de copii beneficiaza de dreptul la educatie. Copiii care au abandonat cursurile scolare au fost reincadrati intr-o forma de invatamânt, iar 2 scoli din mediul rural, care urmau a fi inchise in urma unor decizii la nivel local, au ramas deschise pentru 16 elevi din satul Ichimenii Noi, judetul Botosani, precum si pentru 70 de elevi din satul Plesa, judetul Galati.” a declarat Catalina Florea, Director Executiv, Asociatia Telefonul Copilului.

Asociatia Telefonul Copilului a sustinut campania “Scoala te face mare”, organizata in parteneriat cu Asociatia Ovidiu Rom, oferind in cadrul acesteia servicii de informare, consiliere, indrumare si monitorizare a cazurilor care au necesitat interventia institutiilor abilitate.

Experienta indelungata acumulata de-a lungul parteneriatului intre Asociatia Telefonul Copilului si institutiile la nivel central si local, respectiv Autoritatea Nationala pentru Protectia Drepturilor Copilului, Ministerul Educatiei, Cercetarii si Inovarii, Directiile Generale de Asistenta Sociala si Protectia Copilului, Inspectoratele Scolare, Inspectoratele Judetene de Politie, a asigurat interventia in cazurile semnalate. Alaturi de Asociatia Telefonul Copilului, o munca extraordinara a fost desfasurata de toate institutiile mentionate mai sus si dorim sa le multumim pentru aceasta si in numele copiilor care astfel au reusit sa isi indeplineasca dreptul la educatie.

In cadrul campaniei “Scoala te face mare”, conform bazei de date a Asociatiei Telefonul Copilului, la 116 111 a fost inregistrat un numar de 582 de cazuri, atât din partea copiilor, cât si din partea parintilor, rudelor, vecinilor.

Principala problema identificata a fost aceea a copiilor care au abandonat cursurile scolare si a celor care nu au frecventat niciodata scoala, solicitând prin apelul catre 116 111 integrarea / reintegrarea lor intr-o forma de invatamânt. Din cele 340 de cazuri inregistrate la 116 111 pentru aceasta problema, 134 au fost sesizate de copiii care doreau sa reia cursurile scolare si au solicitat informatii despre programul “A doua sansa”. Cele mai multe apeluri in acest sens au fost inregistrate din mediul rural. Cauzele abandonului scolar identificate au fost urmatoarele: lipsa resurselor financiare, exploatarea copilului prin munca, separarea parintilor, violenta in familie, locul de munca in strainatate al parintelui / parintilor sau chiar deplasarea in strainatate a copilului impreuna cu parintii. Cele mai multe cazuri au fost inregistrate din Ilfov, Constanta, Prahova, Vaslui, Timis, Giurgiu, Bacau, Bucuresti sector 5.


128 de cazuri inregistrate in cadrul campaniei “Scoala te face mare” se refera la inscrierea copiilor la scoala generala. Cazurile au fost sesizate atât de parinti, cât si de rude, vecini, prieteni. Dificultatile intâlnite de parinti in ceea ce priveste inscrierea la scoala generala au fost urmatoarele: copilul nu a efectuat anul pregatitor, scoala nu are locuri disponibile. Cele mai multe sesizari au fost inregistrate din Prahova, Constanta, Ilfov, Bucuresti sector 5, Bucuresti sector 3.

114 cazuri, insa, au fost sesizate de parintii care doreau sa inscrie copiii la gradinita. Principala problema intâmpinata de acestia a fost lipsa locurilor disponibile, iar cele mai multe astfel de cazuri au fost inregistrate din Bucuresti (toate sectoarele) si Ilfov.

In numele organizatiei si al tuturor beneficiarilor, Asociatia Telefonul Copilului doreste sa multumeasca Romtelecom si Cosmote pentru asigurarea continua a traficului gratuit pentru copii catre 116 111, multumeste pentru contributia adusa la desfasurarea in mass media a acestui proiect partenerului Asociatia Ovidiu Rom, multumeste pentru transmiterea mesajului catre parinti si copii protagonistilor si producatorilor materialelor de promovare Dana Deac, Andreea Marin Banica, Narcisa Cumpana, Dan Bittman, Cabral, Damian Draghici, Cristian Mungiu, Radu Muntean, Tudor Lucaciu, Oleg Mutu, Amarjit Sidhu, investitorilor Saatchi&Saatchi Romania, CNA, Unicef, TVR, Cinema Pro, Pro tv, Rompetrol, Castel Film, Multimedia Est, Kodak,Carrefour, Pepsi, Ringier Foundation, Athenee Palace Hilton si nu in ultimul rând multumeste tuturor canalelor mass media care au difuzat campania.

116 111 este linia europeana de asistenta pentru copii, gestionata in România de Asociatia Telefonul Copilului si Romtelecom. Apelul catre 116 111 este oferit gratuit de Romtelecom si Cosmote.                                        

Extra info:
Asociatia Telefonul Copilului este o organizatie neguvernamentala, non-profit, activa in domeniul protectiei drepturilor copilului. 7 zile din 7, intre orele 08.00-20.00, Asociatia Telefonul Copilului pune la dispozitia copiilor si parintilor linia de asistenta gratuita, unica la nivel european, 116 111, specializata in domeniul protectiei copilului. Un numar total de 1.489.080 de apeluri a fost inregistrat de Asociatia Telefonul Copilului in perioada 21 noiembrie 2001 – 15 septembrie 2009, iar dintre acestea au fost identificate 25.281 de cazuri valide.