Trimiteti 2 Euro prin SMS la 876 si veti darui unui copil sansa de a fi ascultat la Telefonul Copilului.Impreuna putem face minuni pentru copiii fara copilarie!

Astazi, 30 noiembrie 2011, de Sfantul Andrei,  Kanal D si Asociatia Telefonul Copilului desfasoara in premiera nationala maratonul tv "UN APEL PIERDUT, O COPILARIE PIERDUTA". Prin intermediul acestei actiuni Kanal D lanseaza un apel catre  milioanele de romani de a sprijini copiii singuri, neintelesi, neglijati, discriminati sau respinsi, care nu au pe nimeni sa-i asculte si sa-i inteleaga.

Printr-un singur SMS la 876 in valoare de 2 euro putem face lucruri concrete pentru copiii aflati in dificultate, asigurand accesul cat mai multor copii la Telefonul Copilului - 116 111. Este vital ca la acest numar sa poata apela cat mai multi copii, iar la celalalt capat al firului sa se afle nonstop asistenti sociali si psihologi care sa-i indrume si sa-i protejeze.

Numarul de SMS 876, apelabil din ziua de Sfantul Andrei, va fi activ pana la data de 31 decembrie.

Maratonul tv "UN APEL PIERDUT, O COPILARIE PIERDUTA" vine in sprijinul singurei linii de asistenta pentru copii, la nivel national, din Romania, numarul unic european: Telefonul Copilului - 116 111.

In perioada ianuarie 2011 - noiembrie 2011, consultantii Asociatiei Telefonul Copilului au raspuns in total la 150.720 apeluri, de patru ori mai multe fata de apelurile inregistrate in aceeasi perioada a anului 2010, respectiv 39.309 apeluri. 71% din numarul total de apeluri inregistrate in perioada ianuarie 2011 - noiembrie 2011 au fost din partea copiilor.

Cererile de ajutor sunt tot mai numeroase, astfel Telefonul Copilului trebuie sa-si extinda programul de lucru pentru a putea prelua toate apelurile copiilor, iar acest lucru este imposibil fara suplimentarea numarului de specialisti si fara extinderea infrastructurii.

“Kanal D isi asuma rolul de mediator social si comunicator al problemelor comunitatii implicandu-se activ atat prin mediatizare cat si prin actiunea directa. Inmultirea cazurilor de violenta in familie, de agresiune asupra copiilor si de neglijenta ne-au determinat sa sustinem activ un serviciu social dedicat copiilor: Telefonul Copilului.

Campania “Un apel pierdut, o copilarie pierduta” este cel mai ambitios proiect de responsabilitate sociala realizat de Kanal D de la lansarea sa in 2007,  fiind unic  pe piata de media din punct de vedere al organizarii si desfasurarii. In premiera in Romania, o televiziune realizeaza un maraton TV dedicat unei cauze sociale. Ne-am angajat ca timp de o luna sa facem cunoscut publicului telespectator, prin vocile vedetelor noastre, importanta existentei numarului unic european 116 111 pentru copiii din Romania. In data de 30 noiembrie toate emisiunile Kanal D vor intra in maratonul TV “Un apel pierdut, o copilarie pierduta” si vor dezbate problemele cel mai des semnalate de copii prin apelurile la numarul 116 111. Ne dorim ca la sfarsitul lunii decembrie cat mai multi copii si parinti sa constientizeze importanta si utilitatea acestui numar de telefon si apelurile in continua crestere sa isi gaseasca un raspuns la celalalt capat al firului.

Obiectivul nostru este ca prin fondurile stranse sa ajutam la cresterea numarului de specialisti care preiau apelurile copiilor si  la extinderea programului de lucru al acestui serviciu. Copiii au nevoie de ajutor la orice ora din zi si din noapte si de aceea numarul 116 111 trebuie sa fie accesibil non-stop. De asemenea, speram ca prin eforturile noastre sa sensibilizam acei actori sociali si factori de decizie care ar putea sa faca posibil accesul permanent si fara restrictii la numarul 116 111 al tuturor copiilor aflati in situatii dificile.”a declarat Maria Popescu, Communication & PR Manager Kanal D Romania.

„Cele mai frumoase amintiri vin din copilarie: dragostea parintilor,  joaca,  fericire, lipsa de griji. Este trist sa vedem ca din ce in ce mai multi copii sunt privati de aceste momente magice. Numarul cazurilor de incalcare a drepturilor copilului in Romania, conform bazei de date a Asociatiei Telefonul Copilului, a inregistrat in anul 2011 o crestere alarmanta de 85,37% fata de aceeasi perioada a anului precedent. In acest context, cel putin dublarea numarului de specialisti aflati la celalalt capat al firului, de asemenea extinderea programului de lucru si a infrastructurii tehnice reprezinta masuri vitale pentru asigurarea capacitatii optime de preluare a tuturor strigatelor de ajutor indreptate catre 116 111. Multumim Kanal D pentru ca a inteles cat este de important pentru un copil sa fie ajutat ACUM si NU MAI TARZIU, implicandu-se astfel intr-un demers fara precedent, la care va invitam si pe voi, cei de acasa sa ne insotiti. Fiti alaturi de noi in data de 30 noiembrie si deveniti pentru o zi aliatii copiilor fara copilarie, printr-o donatie de 2 euro la numarul de SMS 876!” a declarat Catalina Florea, Director Executiv, Asociatia Telefonul Copilului

Statistica oferita de baza de date a Asociatiei Telefonul Copilului indica faptul ca, in perioada ianuarie 2011 - noiembrie 2011, 5.309 dintre cazurile inregistrate au necesitat interventia institutiilor abilitate, ceea ce reprezinta o crestere de 82,31% fata de anul precedent, respectiv 2.912.

37,49% dintre acestea au fost cazuri grave de abuz asupra copilului. Rata abuzului asupra copilului, conform bazei de date a Asociatiei Telefonul Copilului, a atins cea mai mare crestere comparativ cu oricare dintre cei 10 ani de existenta ai organizatiei - 1.990 de astfel de cazuri inregistrate in acest an, spre deosebire de anul 2010 in care numaram 1.270 de cazuri, o crestere de 56,69%. In acest an, cea mai des intalnita forma de abuz asupra copilului este molestarea fizica (41,60%), urmata de neglijare (32,92%), abuz emotional (12,26%), abuz sexual (5,13%), exploatare prin munca, tentative de suicid in randul copiilor, privare de libertate, trafic de minori.

In anul 2011, Asociatia Telefonul Copilului s-a confruntat si cu o crestere de 101,23% fata de anul precedent a cazurilor de consiliere psihologica. Unii dintre copiii care au beneficiat de consiliere psihologica au apelat
116 111 pentru ca se simteau singuri, neintelesi, nu reuseau sa mai relationeze cu parintii, sufereau din cauza neintelegerilor in familie, au dezvoltat depresie, tulburari de comportament, frica si anxietate. Alti copii se simteau exclusi si aveau dificultati in relationarea cu prietenii / colegii. Incredintarea minorilor in situatiile de divort, precum si mentinerea legaturilor personale reprezinta, de asemenea, preocupari ale copiilor care ne-au contactat.

Tot in anul 2011, in contextul adancirii crizei financiare, Asociatia Telefonul Copilului a organizat intalniri directe cu 8.581 de copii, care au beneficiat de activitatii educative si cadouri personalizate, constand in rechizite, dulciuri si uniforme.

Acesta este un bilant care determina organizatia noastra sa mearga mai departe si sa gaseasca resursele necesare pentru a raspunde tuturor cererilor de ajutor semnalate.

Atat copii, cat si vedete Kanal D vor fi ambasadorii maratonului tv „UN APEL PIERDUT, O COPILARIE PIERDUTA”, atat in studiourile Kanal D, cat si in Piata Universitatii, de unde vor avea loc transmisii live maine, 30 noiembrie.


Maratonul tv "UN APEL PIERDUT, O COPILARIE PIERDUTA", initiat de Kanal D si Asociatia Telefonul Copilului, singura initiativa de acest gen din Romania, invita toti telespectatorii postului Kanal D sa se implice in a asigura fiecarui copil dreptul de a fi ascultat. Pentru Asociatia Telefonul Copilului, acest proiect continua demersurile organizatiei in apararea drepturilor tuturor copiilor din Romania. Pentru Kanal D, aceasta campanie reprezinta primul mare proiect social organizat de postul tv in Romania.

Contam si in cazul acestei campanii pe sprijinul reprezentantilor mass media si le multumim tuturor pentru asigurarea constanta  a vizibilitatii numarului 116 111 in randul copiilor si parintilor, ceea ce a facilitat tratarea cat mai multor cazuri de incalcare a drepturilor copilului.

***
Despre Asociatia Telefonul Copilului

Asociatia Telefonul Copilului este o organizatie neguvernamentala, non-profit, activa in domeniul protectiei drepturilor copilului. 7 zile din 7, intre orele 08.00-00.00, Asociatia Telefonul Copilului raspunde copiilor si parintilor la linia de asistenta gratuita, unica la nivel european, 116 111, specializata in domeniul protectiei drepturilor copilului. Apelul este gratuit, oferit de Romtelecom si Cosmote. Pentru informatii detaliate legate de Asociatia Telefonul Copilului si activitatea acesteia, va rugam sa ne contactati la numerele de telefon: 021 413 00 11 / 0740 111 468, adresa de e-mail telefonulcopilului@telefonulcopilului.ro sau sa accesati website-ul organizatiei  www.telefonulcopilului.ro.

Despre Kanal D
Kanal D Romania este parte din Dogan Media International – subsidiara grupului Dogan Yayin Holding (DYH), lider pe piata de media in Turcia. DYH are in portofoliul sau cele mai importante publicatii din Turcia, printre care  "Milliyet" si "Fanatik", 7 posturi TV (printre care Kanal D si CNN Turk), statii radio si case de productie audio, video si print. In anul 2011, Kanal D s-a pozitionat pe locul trei in topul televiziunilor din Romania.
www.kanald.ro