...centrate pe impact social și reziliență, conectarea inițiativelor locale cu antreprenori sociali din rețeaua internațională Ashoka. Scopul proiectului este să devină un prototip de urmat și în alte orașe și în multe alte comunități.
 
La finalul lui 2019, două organizații partenere și care se admiră de ceva vreme, au început o discuție mai largă despre cum arată comunitățile reziliente și cum fac ele pentru a-și exersa acest mușchi. În lunile ce au urmat, discuțiile au devenit cu atât mai relevante și esențiale nu numai într-un context de pandemie, ci mai ales în cel general de necunoscut. Timișoara a fost punctul de start datorită unui mix de factori emoționali și date disponibile deja, dar scopul proiectului este să devină un prototip de urmat în ceea ce privește catalizarea ecosistemelor locale și transferul de inovare globală și în alte orașe românești preocupate de dezvoltare holistică și inclusivă.
 
“Am avut ocazia să ne apropiem de comunitatea timișoreană atât prin workshop-uri desfășurate la nivel local în ultimii ani cu participanți extrem de diferiți din mediul social, antreprenori, mediul privat sau reprezentanți ai instituțiilor publice, dar mai ales prin participarea la PLAI ediția 2019 unde am avut șansa să auzim direct, de la firul ierbii, care sunt provocările, percepțiile și planurile de viitor ale timișorenilor. Alături de AMBASADA suntem siguri, mai ales in contextul actual post-pandemie, că putem coagula aceste energii ale actorilor locali cu experiența antreprenorilor sociali din rețeaua internațională a Ashoka astfel încât să ne imaginăm împreună cum ar putea fi un “nou normal” unde impactul social colectiv și colaborarea dintre sectoare sunt posibile.” Ana Murray, Manager Parteneriate și Strategie Ashoka România 
 
Având o experiență extinsă în comunitate, punte între comunități foarte diferite, AMBASADA face echipă cu Ashoka România pentru a construi împreună un nou cadru în care orașele pot găsi soluții, pot conduce schimbarea și pot deveni maeștri ai rezilienței într-un viitor în care factorii externi sunt mai puțin previzibili ca niciodată. Industriile și zonele de activitate bine cunoscute trebuie să lucreze împreună în moduri noi pentru redefinirea ariilor de interes. Mediile locale se vor conecta cu cele internaționale, grație rețelei internaționale Ashoka, pentru că avem în comun crezul că inovația apare din dialogurile, interacțiunile și colaborările neașteptate, din întrebări pe care nu le-am adresat până acum și din răspunsurile venite din locurile în care nu am căutat până acum.
 
“Din 2006 am avut privilegiul de a interacționa cu un număr copleșitor de persoane care caută soluții în domenii extrem de diferite. I-am admirat pe fiecare în parte și prin energia cu creativitate cu care alegeau să ‘nu se lase’ în ciuda tuturor motivelor să o facă, am fost inspirați să creăm pentru ei AMBASADA. Am visat mereu să îi vedem lucrând împreună, iar acum, cu sprijinul Ashoka România, vom putea merge dincolo de a-i conecta și introduce unii altora. Suntem extrem de entuziasmați să vedem cum arată reziliența Timișoarei pusă sub microscop pentru că suntem siguri că va inspira!” – Andreea Iager-Tako, co-fondator AMBASADA

Proiectul va conține mai multe etape, incluzând o identificare și centralizare a persoanelor locale care generează reziliența locală, precum și o serie de sesiuni de lucru, activități orientate către comunitate și o secțiune de cercetare și prototipare. 
 
***
Ashoka este cea mai mare organizație globală de promovare și susținere a antreprenoriatului social și inovației sociale, clasată de NGO Advisor în primele 5 ONG-uri din lume. Ashoka este prezentă începând din 2017 și în România, având ca partener strategic Fundația Româno-Americană, unde își propune să contribuie la crearea unei societăți în care fiecare cetățean este un agent al schimbării, capabil să ia acțiune în mod creativ pentru a rezolva probleme sociale. 
 
AMBASADA este proiectul de economie socială fondat de Centrul Cultural PLAI menit să susțină comunitățile diverse locale, naționale și internaționale de a-și maximiza impactul pozitiv în diferite domenii de interes, lucrând foarte aproape cu mediile creative și cele orientate pe subiecte sociale. Înființată din 2015, AMBASADA a oferit gratuit comunităților peste 10.000 de ore de utilizare a spațiilor sale și consultanță gratuită pentru mediul non-profit. 
 
AMBASADA a fost premiată și recunoscută de AFCN în 2018 cu Locul I pentru antreprenoriat cultural, precum și de Gala Societății Civile în 2017 ca cel mai bun proiect din România la secțiunea Dezvoltare economică și socială. Din 2015 AMBASADA este membru Trans Europe Halles și din 2016 a susținut dezvoltarea ECHN.