Bursele le ofera jurnalistilor posibilitatea sa scrie / relateze despre donatorii romani care schimba lumea si despre atitudinea societatii despre actul filantropic.
Trei reporteri si trei fotoreporteri vor primi din partea ARC o bursa de cate 500 de euro si vor avea la dispozitie maximum sase luni ca sa spuna o poveste despre oameni care doneaza strategic pentru o cauza care ii misca – povesti personale care pot inspira si alti oameni sa se implice in comunitatea lor prin donatii directe.
Trei reporteri si trei fotoreporteri vor primi din partea ARC o bursa de cate 500 de euro si vor avea la dispozitie maximum sase luni ca sa spuna o poveste despre oameni care doneaza strategic pentru o cauza care ii misca – povesti personale care pot inspira si alti oameni sa se implice in comunitatea lor prin donatii directe.
Exemple de subiecte pe care ne-ar placea sa le sprijinim prin Bursa ARC pentru jurnalism despre filantropie, dar fara sa se limiteze la acestea:
- cum cresti un copil pentru a fi generos/filantrop: povesti ale familiilor care isi incurajeaza copiii sa-si doneze cadourile unei cauze; povesti ale organizatiilor care ii invata pe copii si pe adolescenti sa stranga fonduri si sa doneze.
- cum se cultiva donatorii pe termen lung: povesti ale organizatiilor neguvernamentale care au construit relatii pe termen lung cu un grup de donatori recurenti sau un un donator constant.
- profiluri de donatori obisnuiti, oameni cu venituri medii, care doneaza lunar sau periodic catre cauze in care cred.
- povesti despre instrumente noi de fundraising care au inceput sa fie folosite in ultimii ani - precum cercuri de donatori, evenimente de familie (nuntile si zilele de nastere caritabile), peer-to-peer fundraising (strangerea de fonduri prin participarea la evenimente sportive populare, precum Swimathon, maraton sau Skyrun).
- profiluri de filantropi, oamenii care doneaza un procent semnificativ din venitul lor anual catre cauze civice, sociale si de mediu si care au impact major asupra cauzelor respective.
- profiluri de fundraiseri voluntari - oameni care isi conving prietenii si cunoscutii sa doneze bani pentru o cauza pe care o sprijina.
Pentru inspiratie, puteti citi articolele castigatorilor primelor doua editii:
Draga Sponsore, Diana Mesesan si Alex Tomazatos, decatorevista.ro
Supravietuitorul, Lina Vdovii si George Popescu, adevarul.ro
Filantropica, Andrei Craciun si Daniel Vrabioiu, dela0.ro
Un sat pentru Madalina, Ana Maria Ciobanu si Mircea Restea, DOR
Cum functioneaza cercurile de donatori din Romania, Sorana Stanescu si Andrei Pungovschi, hotnews.ro
Rezistenta prin medicina, Vlad Stoicescu si Zora Iuga, dela0.ro
Termenul limita pentru inscriere este 21 februarie 2016. Pentru mai multe informatii, ne puteti scrie la adresa georgiana@arcromania.ro, persoana de contact Georgiana Ilie.
Cine se poate inscrie?
Se poate inscrie orice jurnalist, reporter sau fotoreporter, indiferent de institutia de presa (revista, ziarul, site-ul, postul TV sau de radio) la care lucreaza sau colaboreaza. Jurnalistii nu au nevoie de legitimatie de presa, contract de munca la o institutie media sau diploma de absolvent de Jurnalism pentru a fi eligibili.
Jurnalistii care au castigat bursa la editiile anterioare nu pot candida.
Pot sa ma inscriu daca lucrez la o publicatie de alta limba decat romana?
Da, daca veti publica materialul final si in limba romana. In plus, limba de lucru cu editorul bursei este limba romana.
Cate burse se acorda?
Se acorda sase burse in valoare de 500 EUR net, in lei la cursul zilei, dupa cum urmeaza:
- trei burse pentru proiecte jurnalistice scrise (publicate in print sau online);
- trei burse pentru proiecte jurnalistice foto (publicate in print sau online).
Cum vor fi alesi castigatorii?
Cei sase castigatori vor fi selectati de un juriu compus din jurnalisti si fotografi, pe baza unui concurs de proiecte. Castigatorii vor fi selectati in functie de relevanta, noutatea si profunzimea proiectului inscris, dar si de calitatea portofoliilor trimise. O predocumentare a subiectului este foarte importanta – vor fi preferate propunerile cu o poveste relevanta in detrimentul temelor generice. Povesti care inspira, educa si aduc o perspectiva noua asupra unor teme despre care oamenii cred ca stiu totul.
La finalul bursei, fiecare castigator trebuie sa produca un eseu fotografic sau un text amplu despre subiectul ales.
Cine face parte din juriu?
Juriul va fi anuntat in perioada urmatoare.
Ce trebuie sa contina dosarul de inscriere?
Dosarele de inscriere trebuie sa contina:
– o descriere a proiectului (nu mai mult de 3.000 de semne, cu tot cu spatii), care sa explice subiectul ales, de ce este relevant in prezent, de ce se inscrie in tema Burselor ARC si de ce este foto/jurnalistul cea mai potrivit pentru a realiza acest material, planul de activitati pentru documentarea, scrierea, editarea si publicarea materialului.
– CV-urile aplicantului/aplicantilor;
– Portofoliile aplicantilor: reporterii, 3 materiale jurnalistice care au aparut in media in ultimii 3 ani, iar fotografii, 3 proiecte foto, finalizate sau in lucru. Fiecare proiect fotografic trimis trebuie sa contina maximum 12 imagini, format JPG, rezolutie 72 DPI, latura mare 800 de pixeli (ARC solicita fotografiile exclusiv pentru evaluare in aceasta jurizare si nu le va folosi in niciun alt scop). In cazul in care arhiva depaseste 10 MB va rugam sa folositi un serviciu de transfer pentru fisiere de dimensiuni mari cum ar fi transfer.ro sau wetransfer.com.
– Un acord de publicare din partea publicatiei/ site-ului pe care urmeaza sa apara povestea. Acordul de publicare poate fi sub forma unui email de la editor, cu datele de contact.
Toate proiectele vor fi trimise prin e-mail la adresa georgiana@arcromania.ro pana la data de 21 februarie 2016, ora 23:59, cu titlul "Aplicatie Bursele ARC". Dosarele de inscriere vor fi arhivate si atasate unui singur e-mail. Decizia finala legata de selectia echipelor revine Asociatiei pentru Relatii Comunitare si nu poate fi contestata.
Cand sunt anuntati castigatorii?
Castigatorii vor fi anuntati pe 4 martie 2016. Foto/jurnalistii au la dispozitie maximum sase luni de la data anuntarii castigatorilor ca sa realizeze un reportaj amplu sau o serie de fotografii pe tema legata de filantropie pe care au inscris-o la concurs.
Pe parcursul realizarii textului si a fotografiilor, foto/jurnalistii vor tine legatura si vor colabora cu coordonatoarea Burselor ARC pentru jurnalism despre filantropie, Georgiana Ilie.
Pot cere feedback pe ideea mea inainte de a depune dosarul de inscriere?
Da. Daca ai nelamuriri privind masura in care povestea ta se inscrie in tema bursei, scrie-ne la georgiana@arcromania.ro si iti vom raspunde in cel mai scurt timp.
Alte informatii:
– Materialele publicate trebuie sa contina mentiunea ca au fost realizate in cadrul Burselor ARC pentru jurnalism despre filantropie.
– Foto/jurnalistii vor putea publica materialele in orice publicatie doresc, dar drepturile asupra materialelor vor reveni organizatorilor, respectiv Asociatiei pentru Relatii Comunitare.
– Fiecare jurnalist/fotojurnalist poate inscrie maximum un proiect.
– Jumatate din valoarea bursei va fi virata imediat dupa anuntarea castigatorilor, iar a doua parte, la jumatatea proiectului, daca jurnalistul face dovada ca a lucrat conform planului de documentare propus.
– Jurnalistii se angajeaza sa puna la dispozitia ARC materialele de documentare (notite, inregistrari video, audio, fotografii de documentare, contactele persoanelor intervievate) pentru ca editorul sa poate face procesul de fact-checking inainte de publicarea materialului.
- ARC isi rezerva dreptul de a retrage bursa echipelor care nu respecta planul de documentare propus.
Pentru mai multe informatii, ne puteti scrie la adresa georgiana@arcromania.ro, persoana de contact Georgiana Ilie.
Asociatia pentru Relatii Comunitare este un grup de specialisti care sprijina filantropia in Romania. Din 2002, invata:
• ONG-urile sa faca fundraising etic si sustenabil,
• corporatiile si donatorii individuali sa stie unde sa doneze si cum sa urmareasca ce s-a intamplat cu banii,
• comunitatile locale sa se organizeze si sa-si rezolve problemele cu resurse locale.
Trei exemple de lucruri pe care le facem si de care probabil ai auzit: administram numerele scurte de SMS pentru cauze sociale, am ajutat 15 orase sa-si infiinteze fundatii comunitare care organizeaza, printre altele, Swimathon-uri si alte evenimente comunitare de fundraising, si lucram cu marile companii care investesc in comunitate prin competitii de granturi pentru ONG-uri si asiguram standardizarea si transparenta acestor competitii. Ne asiguram astfel ca toti actorii din zona de filantropie au o agora in care sa comunice si sa le fie reprezentate interesele.