Alianța pentru Educație Remedială (A.E.R.) anunță lansarea primului program destinat pregătirii profesorilor care își doresc să învețe și să folosească la clasă instrumente ale educației digitale. Programul denumit „Academia Profesorului Digital” este disponibil gratuit tuturor profesorilor din învățământul preșcolar, primar, gimnazial și liceal, inclusiv directorilor și personalului nedidactic. Prima sesiune de pregătire a debutat astăzi la Tulcea, în prezența unui număr de 200 de profesori de la toate școlile din județ, organizată în parteneriat cu Primăria Municipiului Tulcea, Inspectoratul Școlar Județean și Casa Corpului Didactic Tulcea.
Alianța pentru Educație Remedială, organizatoarea „Academiei Profesorului Digital”, este o inițiativă non-profit a patru entități ce acționează în mediul educațional: Brio®, Kinderpedia, Magic School și Livresq.
Coordonat de profesorul Marcel Bartic, acest program își propune să ofere cadrelor didactice toate elementele definitorii ale unei școli digitale, prin intermediul unor sesiuni de formare ce vizează: modul de organizare a predării digitale și cum se folosesc instrumentele digitale, gestiunea clasei, a feedbackului pentru elevi și pentru părinți, cum se creează lecțiile digitale, dar și elemente de evaluare și de testare standardizată. Participarea este gratuită, fiind necesară completarea formularului disponibil pe platformă. Înscrierea în program se poate face fie individual, de fiecare profesor în parte, fie instituțional, pentru una sau mai multe instituții de învățământ din același județ.
„Educația este și trebuie să fie una dintre primele preocupări ale oricărui primar din România. Pentru că administrația nu e despre acțiunile pe care le facem pe termen scurt, ci despre viitor. Iar viitorul este al copiilor care sunt azi în școli, dar și al celor ce vor fi mâine în școli. Noi, toți cei care lucrăm zilnic în administrație, lucrăm pentru un viitor mai bun al acestor copii. De aceea am spus DA propunerii venite dinspre inițiatorii acestui program: copiii noștri sunt digitali, așa trebuie să le fie și școlile. Primăria Tulcea va spune DA oricărei inițiative care îi va aduce pe copiii tulceni mai aproape de actul educațional. Pentru copiii din orașul nostru, sper ca acest program să aibă rezultate pozitive, palpabile. Aș vrea ca atât profesorii, cât și copiii din Tulcea să vadă în administrația locală un prieten, un partener pe care se pot baza.” – Ștefan Ilie, primarul municipiului Tulcea.
Programul include o serie de patru cursuri de formare, primul dintre acestea fiind organizat față în față, iar restul de trei în format online, desfășurate pe parcursul a două săptămâni, timp în care participanții vor avea posibilitatea să se familiarizeze cu platforme educaționale de ultimă generație. Echipa de traineri este formată din specialiști cu experiență în educație digitală și în pregătirea cadrelor didactice.
„Academia Profesorului Digital răspunde unor nevoi imperative de formare în rândul cadrelor didactice. Este declicul care produce schimbarea în actul educațional și trecerea spre paradigma unui învățământ modern bazat pe valori autentice și instrumente digitale concrete. Acest curs facilitează nu doar utilizarea unor platforme, ci și a unei viziuni ancorate în eficiența și onestitatea progresului academic al copiilor. Elementele de profil ale programului nostru circumscriu abilitățile și competențele unor profesori orientați spre progresul academic al elevilor lor, evaluarea realistă a acestora și conectarea lor la o înțelegere profundă a noțiunilor studiate. Educația digitală nu înseamnă doar folosirea tehnologiei la clasă. Înseamnă motivație, precizie, predictibilitate și redefinește granițele spațiului și timpului în care are loc învățarea.” – Marcel Bartic, Profesor coordonator al „Academiei Profesorului Digital”.
Proiectul se derulează în parteneriat cu inspectoratele școlare și casele corpului didactic și va recunoaște cunoștințele și competențele dobândite în cadrul formării profesionale. Profesorii se pot înscrie pe https://www.aer.school/academia-profesorului-digital.
***
Despre Brio®
Brio® este prima și singura platformă de teste digitale standardizate pentru elevii români. Prin testele școlare Brio® , elevii români din clasele I-XII își pot evalua obiectiv cunoștințele la principalele materii școlare și își pot îmbunătăți performanța la examene. Testele standardizate sunt dezvoltate pe baza unor principii științifice de măsurare (ramura științei care se ocupă de aceasta se numește psihometrie), astfel încât întrebările, procedurile de scorare și de interpretare să fie aceleași pentru toate persoanele care trec prin testul respectiv. Ele utilizează metode statistice complexe pentru a respecta principiile de fidelitate și validitate, adică acuratețe (lipsă de eroare) și adecvare (corectitudine, acoperirea teritoriului conceptual țintit). De aceea, sunt mult mai riguroase decât testele dezvoltate ad-hoc. Scorul unui test standardizat nu este supus subiectivității, el nefiind dependent de blândețea sau severitatea evaluatorului ori de lejeritatea ori dificultatea întrebărilor.
După fiecare testare, elevul și părintele sau profesorul primesc un raport de evaluare — Raportul Brio® — un document detaliat ce descompune în termeni foarte clari aspectele din subcapitolele analizate, indicând ce noțiuni sunt stăpânite deja de elev, respectiv pe cele pentru care e nevoie de aprofundare. Un instrument de ghidare și de informare obiectivă și acționabilă, este singurul tool de pe piața românească de educație digitală ce sprijină pregătirea și performanța susținută, identificând cu exactitate ariile unde elevul trebuie să mai lucreze pentru a fi competitiv față de colegii săi de generație.
Brio® este avizat de Ministerul Educației și Cercetării, Sistemul de Testare fiind un produs științific conceput pe baza programei școlare din România, conceptualizat de o echipă de profesori și experți internaționali în testare și psihometrie.
Despre Kinderpedia
Kinderpedia, este o soluție completă de comunicare și management dedicată educației. Ajută staff-ul școlilor și grădinițelor să salveze între 6 și 9 ore pe săptămână din timpul administrativ și să își concentreze eforturile către actul educațional. Oferă funcționalități complete de clasă virtuală - orar, predare video la distanță, prezență, catalog, carnet de note, modul de teme, distribuție documente - ceea ce o face soluția optimă pentru școală. Îmbunătățește implicarea părinților, printr-o interfață sigură și ușor de folosit. Oferă managerilor o perspectivă completă asupra tuturor activităților și comunicării din școală sau grădiniță. În plus, platforma oferă funcții de facturare automată, management financiar și plată online a taxelor școlii, prin integrarea cu sisteme de plată electronice.
Pe Kinderpedia sunt înregistrați astăzi peste 150,000 de utilizatori din aproximativ 2,000 de școli și grădinițe din Romania, dar și din Elveția, Peru, Iordania, UAE. Maple Bear CEE & UAE, ambele parte a celei mai mari francize educaționale canadiene, Maple Bear Global, au ales Kinderpedia ca sistem unic de operare în toate unitățile din rețeaua lor.
Despre LIVRESQ
LIVRESQ cea mai importantă platformă de creare de conținut educațional românesc, cu cea mai mare bibliotecă de resurse educaționale create de profesori din România și Republica Moldova, având peste 10.000 de lecții digitale, din care 3.873 publice, numărul acestora fiind în continuă creștere.
Comunitatea LIVRESQ este formată din peste 17.000 de cadre didactice ce activează în peste 5.400 de instituții educaționale.
LIVRESQ pune la dispoziția cadrelor didactice toate uneltele necesare pentru a crea lecții interactive moderne, adaptate noilor generații. Într-o lecție LIVRESQ se pot adăuga texte, galerii de poze, animații, audio, video, chestionare, asistenți educaționali, dar și resurse dezvoltate pe alte platforme, toate aceste acțiuni realizându-se fără a fi necesare cunoștințe de programare. Fiecare lecție dezvoltată pe LIVRESQ poate fi folosită apoi oricând, oriunde și de pe orice dispozitiv.
În acest moment 342 de lecții dezvoltate pe LIVRESQ sunt deja omologate de către Ministerul Educației și Cercetării din România.