În contextul complicat în care ne aflăm, presiunea pe profesori este uriașă – să învețe repede și singuri, să reușească să administreze clase întregi online și tehnologie neprietenoasă, să facă față și directorului, și inspectoratului și ministerului etc. De aceea, e important să aibă acces la cursuri care sunt relevante nu doar pentru rolul lor de la clasă, ci și pentru ei ca oameni.
Acreditat încă din anul 2016, S.I.P.D.O.D.O.R. este un curs conceput și facilitat de către Asociația Română de Dezbateri Oratorie și Retorică (ARDOR), având drept scop familiarizarea cadrelor didactice cu elementele de bază ale dezbaterilor (argumentare, contra-argumentare, discurs) și folosirea acestor metode în predarea la clasă (indiferent de materie) sau în predarea cursului opțional de dezbateri.
Profesorii buni își pun des întrebarea dacă orele lor sunt interesante și interactive pentru copii, mai ales într-un context cu totul nou, când atenția lor este greu de captat și școala online pune reale probleme de interacțiune profesor – elev.
Dezbaterile sau metoda educației deliberative în sens larg reprezintă însă un instrument excelent pentru a capta și păstra atenția copiilor. De cele mai multe ori, atunci când știu că vor participa la ore cu dezbateri, elevii se documentează singuri și citesc mai mult decât o fac în mod normal la clasă. De asemenea, fiind și o implicare emoțională și o satisfacție mult mai puternice, informațiile le rămân mult mai profund impregnate. Dezbaterile de astăzi antrenează adulții cu gândire critică de mâine, iar dascălii au rolul de a forma oameni.
Susținând informarea corectă și argumentarea, ARDOR vine în ajutorul profesorilor care vor să ducă educația elevilor la un alt nivel propunându-le cursuri de formare și metode speciale de predare.
Bazându-se pe o echipă de 24 de formatori și 40 de locații acreditate în peste 14 județe din toată țara, anul acesta și cursul S.I.P.D.O.D.O.R., ca multe altele, a trecut în online pe platforma Google Classroom. În prezent, s-a încheiat cursul pentru cea de-a treia grupă de profesori din acest an și au fost deschise înscrierile pentru un nou curs în luna mai.
Informații practice despre cursul S.I.P.D.O.D.O.R. - curs de formare pentru cadre didactice acreditat de Ministerul Educației:
Perioada de desfășurare: mai 2021. Perioada exactă de desfășurare a cursului va fi anunțată de îndată ce vom atinge numărul minim de cursanți pentru a putea forma o grupă.
Durata cursului: 40 de ore. Prezența obligatorie în proporție de 80%.
Înscrieri: AICI
Termen limită înscrieri: TBA
Cursul se va desfășura în mediul online, pe platforma Google Classroom, în principal în zilele de weekend (vineri, sâmbătă și duminică). O sesiune de curs va dura aprox. 4 ore (pe zi). În total vor fi aprox. 12 zile de curs.
Cursul are 10 credite profesionale transferabile (CTP). La finalizarea cu succes a programului de formare veți primi un atestat de formare continuă eliberat de către Ministerul Educației și Cercetării.
Taxă înscriere: 230 RON / participant
Cine ține cursul?
Formatorul acestui curs: dna. Elena Manea, profesor de limba și literatura română în cadrul Liceului Teoretic ”Ioan Cotovu” (Hârșova, jud. Constanța), a ajuns pentru prima dată în mișcarea de dezbateri în 2009, ulterior devenind formator ARDOR și începând să predea opționalul Dezbatere, Oratorie și Retorică.
Până în prezent, cursul S.I.P.D.O.D.O.R. are peste 800 de absolvenți (cadre didactice din mediul preuniversitar) cărora ARDOR le-a oferit uneltele necesare pentru utilizarea debate-ului la clasă, dar și pentru predarea opționalului Dezbatere, Oratorie și Retorică.
***
Despre ARDOR
Despre ARDOR
Cu o experiență de peste 20 de ani în dezvoltarea și implementarea de programe educaționale, Asociația Română de Dezbateri, Oratorie și Retorică coordonează întreg programul de dezbateri din Romania: gestionează și înființează cluburi de dezbateri în licee și universități, formează instructori, organizează competiții și evenimente de debate, dar și cursuri de argumentare și dezbateri dedicate adulților ce activează în zona corporate. ARDOR este structurată federativ, din șase Asociații regionale și locale care alcătuiesc o rețea ce lucrează cu mai mult de 250 de instituții de învățământ la nivel național și care face ca metoda să ajungă la aproximativ 30.000 de elevi beneficiari.