24 de tineri europeni, pasionați de comunicare și branding, experimentează pe parcursul a șapte zile noi tehnici și instrumente de storytelling adaptate sectorului non-profit. Atelierul Asociației Monomyths este finanțat prin programul Erasmus+ și face parte din proiectul „Monomyths: communication tools for NGOs and start-ups” care are ca obiectiv principal crearea unei platforme cu resurse de comunicare și diseminare pentru organizațiile non-profit internaționale.
In perioada 1-7 septembrie a.c., la Centrul Apollo din București, reprezentanții a 8 organizații non-profit din Polonia, Italia, Cipru, Grecia, Letonia, Estonia, Croația și România descoperă prin metode de educație non-formală cum pot croi povești digitale cu impact pentru comunitatea lor, vor face schimb de mecanisme de comunicare și vor identifica noi instrumente pe care le pot folosi în ONG-urile din care fac parte sau în dezvoltarea propriului business.
„In 2011, pornind de la o nevoie reală, creionam in România primul proiect internațional de comunicare bazat pe metode exclusiv de educație non-formală pentru sectorul non-profit. După 5 ani in care echipa cu care lucrez a ghidat peste 40 de ONG-uri europene și din România, am lansat o asociație non-profit care oferă consiliere tinerilor care lucrează in departamentele de comunicare ale organizațiilor de tineret sau care au proiecte de întreprinderi sociale”, a declarat Emilia Radu, președintele Asociației Monomyths.
Atelierul internațional de storytelling face parte din proiectul „Monomyths: communication tools for NGOs and start-ups”, derulat in perioada iunie 2016 – ianuarie 2017. Proiectul are ca obiectiv principal crearea unei platforme europene care conectează specialiștii de comunicare și care pune la dispoziția acestora resurse, metode de educație non-formală care au ca scop dezvoltarea competențelor media in rândul tinerilor, instrumente digitale și exemple de bune practici în acest domeniu.
„Adesea, organizațiile de tineret nu au capacitatea organizațională de a colabora cu agenții de advertising sau relații publice pentru a își promova intervențiile și proiectele sociale. Astfel, eforturile de vizibilitate și diseminare a activităților pe care le implementează, au un impact scăzut și nu ajung la publicul țintă. Atelierul pe care îl implementăm este doar unul dintre mecanismele prin care echipa noastră poate forma noi specialiști specializați pe comunicare pentru sectorul non-profit și prin care putem transmite ONG-urile mesajul de a investi mai multă energie și creativitate in campaniile de comunicare.”, a adăugat Emilia Radu.
Particularitatea atelierelor Asociației Monomyths este că brief-urile și metodele cu care interacționează participanții sunt adaptate astfel încât să răspundă nevoilor organizațiilor partenere și să dezvolte o atitudine pozitivă cu privire la storytelling – o punte de legătură intre organizațiile non-profit, startup-uri comunitate, donatori, parteneri, cetățeni activi, instituții publice și voluntari.
***
Asociația Monomyths este o organizație non-profit din București creată la inițiativa unei echipe specialiști de comunicare și branding pentru ONG-uri. Prin intermediul activităților pe care le derulează, investesc in dezvoltarea competențelor de comunicare și cunoștințelor tinerilor din departamentele de comunicare pentru a maximiza impactul proiectelor sociale pe care le desfășoară. Creativitatea și expertiza membrilor asociației sunt direcționate către tineri și idei, motivație și potențial, valori și viziune.