Asociația pentru Valori în Educație (AVE), în parteneriat cu EduPedu, a organizat luni, 11 aprilie, conferința online „Director de viitor”, în cadrul căreia Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, alături de Andreea Nistor (director executiv, AVE), Georgeta Dendrino (director general, Interact Business Communication - Mentor Academia de Leadership și Management Școlar) și Petronela Petrea (Director la Școala Gimnazială „Profesor Mihai Dumitriu" Valea Lupului, Iași) au discutat despre viitorul managementului școlar și transformările prin care trebuie să treacă sistemul educațional din România. Evenimentul a fost moderat de Mihai Peticilă, fondator și publisher EduPedu.

Astfel, Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu vorbește despre noua lege a educației care va viza inclusiv modernizarea și profesionalizarea managementului școlar, dar și consolidarea parteneriatul dintre scoală și mediul socio-economic, care să poată sprijini activ formarea directorilor. Dezbaterea poate fi urmărită integral aici.

„Directorul unei scoli este extrem de important. Este cel care trebuie să fie motorul dezvoltării acelei școli. Dar nu întotdeauna cei care sunt profesori foarte buni au și abilități manageriale. De aceea, vom propune la nivelul proiectului unei noi legi a educației pentru învățământul preuniversitar instituirea funcției de director administrativ, care să fie o veritabilă punte între școală și autoritatea locală. Directorul administrativ va trebui să aibă competențe în științe economice sau științele administrației publice”, a spus Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.

Reforma sistemului educațional din România, posibilă prin schimbarea managementului școlar

„Întrebarea pe care noi ne-o punem, având sectorul de business în spate: de ce n-ar avea nevoie și directorii de școală de sprijinul pe care îl au toți oamenii din companiile private? Dacă școlile ar avea și ele expunere la programe excepționale de leadership și management, iar directorii ar fi considerați vectori ai transformării, am reuși să vedem că și în școli orice e posibil. Am ajustat astfel modulele de lucru pentru programul Academia de Leadership și Management Școlar pe care noi îl derulăm, din perspectiva a ceea ce este necesar și relevant pentru directorii de școli”, Andreea Nistor, director executiv, Asociația pentru Valori în Educație.

Academia de Leadership și Management Școlar este un program care vizează dezvoltarea profesională a directorilor, prin transformarea abilităților de leadership și management școlar. Programul durează 15 luni și de anul acesta va fi disponibil pentru 200 de directori din școli, grădinițe și licee din întreaga țară, care sunt determinați să realizeze schimbări semnificative în rezultatele educaționale și în cultura din școlile lor și să devină actori ai schimbării în școlile și comunitățile pe care le conduc.

Perioada de înscriere în program – prelungită cu încă trei zile

Prin parcurgerea Academiei, directorii nu vor avea o muncă suplimentară, ci vor fi sprijiniți să își îndeplinească cu succes sarcinile de lucru. Chiar în cadrul evenimentului live, organizatorii au decis prelungirea cu trei zile a perioadei de înscriere pentru Academia de Leadership și Management Școlar. Astfel, directorii care își doresc să urmeze cursurile Academiei au posibilitatea de a trimite aplicații pana miercuri, 13 aprilie, ora 23:59. Selecția în program se face în trei etape și implică înscrierea printr-un formular, care poate fi accesat la acest link, unde fiecare director va răspunde la o serie de întrebări despre experiența sa profesională și profilul școlii, apoi va completa un chestionar de profil și potențial de leadership. Ultima probă va fi sub formă de interviu.

Mediul de business, implicat în susținerea directorilor de școală din România

Prin Academia de Leadership și Management Școlar, peste 250 de lideri din business devin mentori ai directorilor și transferă astfel cunoștințe de management către aceștia, pentru principii sănătoase de conducere și dezvoltare ca lider.
„Dacă vrei ca un profesor să te urmeze, tu ca director trebuie să modelezi comportamentul pe care îl aștepți de la el. Este la fel și în business. Dacă vrei ca oamenii să fie alături de tine, e bine ca tu să modelezi acel comportament pe care îl vrei de la ei. Liderii din business au mentori, au coach pe tot parcursul carierei lor. Facem acest transfer de cunoștințe către liderii de școli, un transfer adaptat nevoilor lor”, a explicat Georgeta Dendrino, director general, Interact Business Communication - Mentor Academia de Leadership.
„Este programul care a avut cel mai mare impact asupra mea, pentru că ceea ce s-a creat în jurul Academiei este o comunitate reală de învățare și de sprijin”, a spus Petronela Petrea, absolventă a Academiei de Leadership și Management Școlar.



***
Asociația pentru Valori în Educație (AVE) este o organizație non-profit, al cărei principal obiectiv este acela de a aduce sistemul educațional din România în top 10 din Europa, până în 2035. AVE desfășoară mai multe programe prin intermediul cărora susține școlile din România pentru îmbunătățirea competențelor de leadership școlar, îmbunătățirea capacității de evaluare și reducere a decalajelor de literație, educație socio-emoțională (SEL) etc. Programele coordonate de AVE sunt Academia de Leadership și Management Școlar, Edu Networks, ALFABETAR și HumanKind. Acestea se adresează exclusiv cadrelor didactice, iar beneficiari sunt copiii.