Elevii din clasele primare și gimnaziale din București vor avea acces la informații despre problemele de mediu cauzate de generarea deșeurilor de ambalaj, într-un mod creativ. Astfel, ei vor putea juca cu colegii lor, la clasă, sub îndrumarea unor traineri specializați, un joc de cărți de tip boardgame cu informație specifică: cardurile au imagini sugestive legate de probleme de mediu și lasă spațiu copiilor de a genera propriile lor conexiuni și a găsi singuri soluțiile. Roboțelul Titans este o altă manieră amuzantă și creativă de a vorbi despre deșeuri și soluții. El a fost inventat și creat de către liceenii din echipa de robotică a Colegiului Național Gheorghe Lazăr, TITANS.
Boardgame-ul este pus la dispoziție de către Marathon EPR Group SA, o organizatie de implementare a obligațiilor privind responsabilitatea extinsă a producătorului, în cadrul proiectului Marathon-ul Reciclării, demarat încă din anul 2020, alături de Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, proiect ce are ca scop sensibilizarea, educarea și conștientizarea prevenirii, reutilizării și reciclării deșeurilor.
Boardgame-ul este pus la dispoziție de către Marathon EPR Group SA, o organizatie de implementare a obligațiilor privind responsabilitatea extinsă a producătorului, în cadrul proiectului Marathon-ul Reciclării, demarat încă din anul 2020, alături de Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, proiect ce are ca scop sensibilizarea, educarea și conștientizarea prevenirii, reutilizării și reciclării deșeurilor.
“Am început deja primele sesiuni de joc la clasă cu copiii și a fost minunat, învățarea prin joc este clar formula câștigătoare. Jocul pe care l-am gândit pune accent pe partea de prevenție – reducere și reutilizare - în cazul acestei problematici de deșeuri de ambalaj, și copiii învață cum să colecteze selectiv deșeurile, cum să reducă consumul și alte măsuri practice de protejare a mediului, în viața cotidiană. Scopul proiectului este de a educa copiii și tinerii asupra problemelor actuale de mediu și a-i ghida spre implementarea de bune practici axate pe colectarea separată și reciclare“ spune Roxana Buzețelu, Director de Marketing, Marathon EPR Group SA.
Atât jocul creativ de tip boardgame, Învățăm prin Joc!, dezvoltat de Asociația de mediu Micile Bucurii, cât și Roboțelul Titans, creat de către liceenii din echipa de robotică a Colegiului Național Gheorghe Lazăr, au beneficiat de suportul financiar asigurat de Marathon EPR Group SA.
“Conștienți de situația îngrijorătoare în care se află mediul înconjurător, am decis să arătăm ca reciclarea poate fi distractivă și facilă. Astfel, am construit un robot ecologic care este manevrat prin intermediul unui controler. El este programat ca printr-o demonstrație să colecteze deșeurile și să le arunce într-un container special amenajat. Folosind robotul, copiii vor simți că reciclarea este o joacă și o vor face cu plăcere” spun liceenii din echipa de robotica TITANS.
“Marathon-ul Reciclării este o campanie umbrelă, prin care Marathon ERP implementeaza multiple proiecte, toate având ca scop sensibilizarea, educarea și conștientizarea în rândul cetățenilor și instituțiilor referitor la prevenirea, reutilizarea și reciclarea deșeurilor. Acest joc tip board game care se adresează școlarilor este un mod distractiv de a genera soluții prin joc de a reduce volumul de deșeu de ambalaj generat și o oportunitate neplictisitoare de a vorbi despre impactul pe care alegerile noastre le au asupra mediului” spune Liviu Petcu, Director General al companiei Marathon EPR Group SA.
Parteneri de implementare ai proiectului sunt Dunapack Packaging, care oferă coșuri pentru colectarea separată în clasele unde este susținut jocul.
Școala Gimnazială Nr. 194 a fost prima unitate de învățământ unde a început seria de workshop-uri adresate copiilor, iar reprezentanții școlii sunt încântați de proiect:
“Realizarea unui program educațional prin care copiii dobândesc cunoştinţe şi motivaţii pentru a acţiona individual şi în echipă pentru soluţionarea problemelor care ţin de protecţia mediului înconjurător, ajutati de robotica, este o componentă esențială a educației actuale.”