Peste 40 de profesori din mediul rural au participat timp de două zile la un workshop de Design Thinking, susţinut pro-bono de şase facilitatori de la IBM România si Vodafone România. Profesorii participanţi fac parte din proiectul de transformare digitală a educației Şcoala din valiză, finanțat de către Fundația Vodafone România și desfășurat de Fundația World Vision România în zece școli din mediul rural.
Școlile înscrise în programul Școala din valiză primesc valize Instant Classroom ce conțin, fiecare, câte un laptop pentru profesor, 25 de tablete pentru elevi, un server performant, un modem, un sistem audio și un videoproiector. Valizele digitale asigură acces la platforma www.scoaladinvaliza.ro, pentru ca profesorii să-și poată desfășura orele într-un mod digital, modern.
Pentru a asigura o experiență cât mai bună a utilizatorilor din școli diferite din mediul rural, angajați ai companiei Vodafone România au făcut echipă cu angajați din IBM România pentru a derula împreună, ca voluntari, un workshop de Design Thinking pentru profesorii beneficiari ai programului Școala din valiză. Design Thinking este o metodă inovatoare, personalizată, care pune beneficiarul în centru, și care urmărește descoperirea și înțelegerea mai bună a nevoilor acestuia cu scopul de a îmbunătăți, optimiza și inova modul de lucru și a dezvolta un produs dedicat.
“Programul de educație digitală Școala din Valiză al Fundației Vodafone România oferă o nouă experiență de învățare pentru școlile din mediul rural, transformând modul tradițional de a preda la clasă al profesorilor într-o experiență interactivă și captivantă pentru elevi” a precizat Luiza Jipescu, CSR Manager IBM România. “Conectarea noilor generații la cerințele pieței muncii din era digitală și a inteligenței artificiale este o direcție pe care o susține puternic și compania IBM, prin programele sale de CSR. Angajații IBM care și-au oferit voluntar serviciile pentru a susține acest proiect fac parte din echipa multi-disciplinară IBM iX, formată din specialiști pe care noi îi numim “business designers” și care elimină barierele dintre strategie, creativitate și tehnologie. Experții IBM iX au abordat metoda Design Thinking, poate pentru prima oară în România, cu profesorii din zona rurală, pentru a construi o “Persona”, adica un arhetip ce îmbină caracteristicile, rolurile și comportamentele comune ale profesorului beneficiar al programului Școala din Valiză, cu scopul de a-i descoperi nevoile și modalități de a îmbunătăți programul pentru a-i întâmpina aceste nevoi.”
Parcurgând împreună etapele workshop-ului de Design Thinking pentru Școala din valiză și aplicând mecanismele și tehnicile interactive specifice metodei, profesorii au scos în evidență ei înșiși punctele forte ale activității educaționale digitale, ce anume îi motivează să utilizeze tehnologia la ore, ce greuăți întâmpină, contribuind cu propriile idei la îmbunătățirea experienței tuturor utilizatorilor.
”În povestea Școala din valiză, profesorii sunt eroii noștri. Dincolo de a le oferi o soluție tehnică sau un curs de formare care să-i ajute să-și desfășoare orele într-un mod nou, modern, digital, încercăm să empatizăm cu ei, să le înțelegem nevoile și astfel, la rândul lor, să le ofere elevilor cea mai bună experiență educațională.”, a declarat Ciprian Zamfirescu, Digital Transformation Vodafone România și voluntar în cadrul proiectului.
Școala din valiză este un proiect care contribuie la transformarea digitală a sistemului de învățământ din mediul rural din România. Această transformare reprezintă atât o schimbare de mentalitate, cât și de modernizare a practicilor educaționale, susținută de tehnologie și sisteme informatice.
Conform studiului Predare şi Tehnologie, publicat de Campus Technology, 73% dintre profesori au spus că tehnologia le face munca mai uşoară sau mult mai uşoară. Prin proiectul Şcoala din valiză se urmărește dezvoltarea abilităților digitale ale profesorilor și elevilor din școlile primare și gimnaziale din zona rurală, prin folosirea unei valize mobile dotate cu echipamente de tehnologie (tablete, routere, laptop etc.) şi acces în cadrul platformei www.scoaladinvaliza.ro, care îi ajută să facă lecții interactive și să îi fascineze pe elevi prin conținut educativ multimedia. Proiectul creşte de la an la an, lucru care dovedeşte interesul pentru tehnologie a şcolilor din mediul rural din România: a avut 8.000 de beneficiari în 2019, faţă de 3.700 de beneficiari în 2018.
Workshop-urile de Design Thinking vor fi realizate periodic, iar proiectul Şcoala din Valiză va fi adaptat în funcţie de nevoile și feedback-ul profesorilor.
***
Fundaţia Vodafone România este o organizaţie neguvernamentală românească, cu statut caritabil, distinctă şi independentă de operaţiunile comerciale ale companiei, înfiinţată în 1998. În cei peste 20 de ani de activitate, Fundaţia Vodafone România a finanţat 1.168 de programe derulate de 745 de ONG-uri din întreaga țară, în domeniile sănătăţii, educaţiei, serviciilor sociale. Proiectele au avut peste 3 milioane de beneficiari - copii, tineri, vârstnici, persoane defavorizate fizic, social sau economic. Până în prezent, Fundaţia Vodafone România a investit 31 de milioane de euro în proiecte desfăşurate de organizaţiile non-profit partenere.
www.fundatia-vodafone.ro l jurnaldebine.fundatiavodafone.ro l facebook.com/fundatiavodafone
Fundaţia Vodafone România este o organizaţie neguvernamentală românească, cu statut caritabil, distinctă şi independentă de operaţiunile comerciale ale companiei, înfiinţată în 1998. În cei peste 20 de ani de activitate, Fundaţia Vodafone România a finanţat 1.168 de programe derulate de 745 de ONG-uri din întreaga țară, în domeniile sănătăţii, educaţiei, serviciilor sociale. Proiectele au avut peste 3 milioane de beneficiari - copii, tineri, vârstnici, persoane defavorizate fizic, social sau economic. Până în prezent, Fundaţia Vodafone România a investit 31 de milioane de euro în proiecte desfăşurate de organizaţiile non-profit partenere.
www.fundatia-vodafone.ro l jurnaldebine.fundatiavodafone.ro l facebook.com/fundatiavodafone
World Vision România face parte din parteneriatul World Vision International, prezent în aproape 100 de ţări din întreaga lume. World Vision România este o fundație care desfăşoară programe de intervenţie umanitară de urgenţă, dezvoltare şi advocacy, punând în centrul activităţii sale bunăstarea copilului. Fundația se concentrează asupra muncii cu copiii, familiile şi comunităţile, în scopul depăşirii sărăciei şi nedreptăţii. Inspirată de valorile creştine, fundaţia lucrează cu persoanele cele mai vulnerabile din lume, indiferent de religie, rasă, etnie sau gen. În aproape 30 de ani de prezenţă în România, fundaţia a ajutat peste 500.000 de copii şi adulţi, în 400 de comunităţi din 8 judeţe.
www.worldvision.ro l www.facebook.com/WorldVisionRomania l blog.worldvision.ro/
www.worldvision.ro l www.facebook.com/WorldVisionRomania l blog.worldvision.ro/
IBM iX, grupul de business design al IBM Services, este una dintre cele mai mari agenții digitale din lume, cu o rețea globală de peste 17.000 de business designeri în cele 57 de studio-uri din întreaga lume. IBM iX lucrează la intersecția strategiei progresiste, viziunii creative și tehnologiei transformationale, pentru a-și ajuta clienții să facă față celei mai mari provocări de afaceri a prezentului: ziua de mâine.
IBM Design Thinking - Enterprise Design Thinking este cadrul utilizat de IBM pentru a colabora, a alinia echipele și prin care își formează intenția de a rezolva problemele utilizatorilor – în același timp imbunătățind experiența clientilor, la scara și viteza cerute de întreprinderile moderne.