La doar o zi de la lansarea raportului România Educată, Comunitatea ONedu România, solicită adoptarea unei strategii pentru digitalizarea educației din România, pornind de la munca depusă deja în strategia SMART-Edu.
Raportul nu cuprinde multe dintre propunerile făcute de organizațiile non-guvernamentale și experții consultați în cadrul strategiei SMART-Edu, în ciuda declarațiilor din spațiul public privind introducerea strategiei în raport, iar lipsa unui plan concret pentru inițierea procesului de digitalizare a sistemului va duce la lipsa coerenței în proiectele naționale. Bunele practici și soluțiile există deja în Uniunea Europeană, iar România trebuie doar să adapteze practicile la nevoile educației românești și să unească mai multe idei formulate de partenerii de consultare. Strategia pe care Ministerul ar trebui să o realizeze trebuie să fie în concordanță cu raportul România Educată și strategia la nivel european pentru digitalizarea educației.
De asemenea, elevii mai atrag atenția și la lipsa educării populației cu privire la procesul de digitalizare a învățământului preuniversitar, adesea fiind confundat cu școala online. Majoritatea persoanelor consideră că digitalizarea educației înseamnă desființarea instituțiilor școlare și utilizarea platformelor de comunicare ca metodă de predare și evaluare a materiei, lucru complet fals. Astfel, digitalizarea se va produce forțat, fără cooperare din partea actorilor educaționali. Nu ne dorim acest lucru sub nicio formă, astfel că este necesară colaborarea tuturor - instituții publice, organizații și persoane influente - pentru a educa nevoile de cunoaștere ale societății.
„Ne dorim un plan și o asumare publică a Ministerului Educației, în special din partea Ministrului Educației, cu măsuri pentru digitalizarea educației. Ideile spuse în public într-un mod destructurat de către ministru, nu conduc la un plan concret. Orice reformă, de care se tot vehiculează în ultimul timp, pornește cu un plan detaliat, la care contribuie și societatea civilă. Idei există, trebuie doar să le punem în aplicare!” a declarat Andrei Corneliu Felecan, Vicepreședinte responsabil de Research și Advocacy în cadrul Comunității ONedu România.