Atat documentarul, cat si sesiunile de Q&A s-au constituit drept o forma alternativa de educatie – educatia prin film. Bucuresti, Timisoara, Cluj-Napoca, Iasi, Brasov, Ploiesti si Sibiu au fost orasele vizitate in perioada 24 martie – 13 mai. Urmatoarea editie a caravanei va fi organizata in perioada octombrie-noiembrie 2014.
Punctul forte al acestei editii l-a constituit aducerea in premiera a filmului documentar “CHASING ICE”, un experiment al unuia dintre cei mai apreciati fotografi de mediu, James Balog, care surprinde, pe o perioada de mai multi ani, topirea ghetarilor. Imaginile surprinse sunt bantuitor de frumoase, inregistrarile video comprima ani in secunde si arata milenari munti de gheata disparand intr-un ritm ingrijorator. Participantii au fost cu adevarat impresionati de imaginile reliefate de documentar, care dezvaluie modul in care incalzirea globala duce la topirea ghetarilor. De aceea, premiera filmului „CHASING ICE” in Romania a fost si un mijloc de constientizare a tinerilor asupra importantei protectiei mediului.
Punctul forte al acestei editii l-a constituit aducerea in premiera a filmului documentar “CHASING ICE”, un experiment al unuia dintre cei mai apreciati fotografi de mediu, James Balog, care surprinde, pe o perioada de mai multi ani, topirea ghetarilor. Imaginile surprinse sunt bantuitor de frumoase, inregistrarile video comprima ani in secunde si arata milenari munti de gheata disparand intr-un ritm ingrijorator. Participantii au fost cu adevarat impresionati de imaginile reliefate de documentar, care dezvaluie modul in care incalzirea globala duce la topirea ghetarilor. De aceea, premiera filmului „CHASING ICE” in Romania a fost si un mijloc de constientizare a tinerilor asupra importantei protectiei mediului.
”Toti suntem adeptii tehnologiei, indiferent de varsta, dar mai cu seama tinerii sunt cei care reactioneaza pozitiv la orice tip de informatie transmisa prin intermediul multimedia. A ne folosi de filmul documentar pentru a le indrepta atentia catre un subiect atat de actual cum este incalzirea globala, sau pentru a le exemplifica beneficiile implicarii in actiuni de voluntariat, s-a dovedit a fi o modalitate eficienta si de impact. Aceasta editie a inregistrat peste 5.000 de participanti, ceea ce inseamna ca tot mai multi profesori sunt constienti de importanta expunerii si implicarii tinerilor in astfel de evenimente. Ne pregatim deja pentru editia din toamna cu alta premiera si invitati speciali.”, declara Nicoleta Talpes, Managing Partner, Media Image Factory, organizatorul caravanei Guerilla Verde.
Proiectul Guerilla Verde a devenit, prin cele noua editii, un mijloc de educatie alternativa, care se dovedeste a fi tot mai atractiva pentru tineri. Atat studentii, cat si elevii se orienteaza catre tehnologie, sunt tot timpul conectati la retele de socializare, iar filmul este una din marile pasiuni ale acestora. Guerilla Verde a reusit sa transforme aceasta dependenta de tehnologie si de socializare intr-un lucru benefic pentru ei, prin proiectii de film, interactiune si varietate. Vizionarea filmului si discutiile purtate ulterior cu organizatorii, cu reprezentantii organizatiilor de mediu si nu in ultimul rand, cu profesorii, s-a dovedit a fi formula cea mai fericita pentru organizarea intalnirilor cu tinerii. Insa nu doar ei au fost atrasi de alternativa oferita de Guerilla Verde, ci si profesorii care au considerat la randul lor, ca filmul este un instrument din ce in ce mai pretios in starnirea interesului unui elev sau student.
„Consider ca a fost o activitate educativa in care am vazut foarte multe obiecte create din materiale pe care cei mai multi dintre oameni le-ar arunca. Am fost impresionat cand am aflat, de exemplu, ca un om a folosit timp de 10 ani o jumatate de top de hartie (prin reciclare). In concluzie, pot spune ca aceasta activitate in care am fost indrumat si spre voluntariat mi-a trezit interes, iar din vara acestui an ma voi inscrie si eu intr-un proiect.”, declara un elev de clasa a X-a, de la Colegiul National "Matei Basarab" din Bucuresti.
In perioada 24 martie - 13 mai, caravana Guerilla Verde a avut un traseu bine stabilit. Scolile si universitatile din Bucuresti, Brasov, Ploiesti, Sibiu, Iasi, Timisoara si Cluj-Napoca au fost gazdele celei de-a noua editii a caravanei educationale, care s-au dovedit a fi foarte receptive la mesajul transmis de organizatori, fapt dovedit de numarul foarte mare de participanti - peste 60 de unitati de invatamant din toate cele sapte orase. In ciuda faptului ca organizatorii nu au putut fi prezenti fizic la toate evenimentele, datorita numarului mare de solicitari, au fost puse la dispozitia celor interesati materialele necesare organizarii proiectiilor. Si in aceasta editie intrarea a fost libera, iar participantii s-au putut intalni cu reprezentanti ai organizatiilor de mediu, recunoscute in Romania, care au prezentat programele de voluntariat pe care le au in derulare.
”Raiffeisen Bank sustine comunitatile in care este prezenta investind in educatie, protectia mediului - in special a celui urban -, in promovarea sportului, ca stil de viata sanatos dar si in arta si cultura sau proiecte sociale. Guerilla Verde este o oportunitate foarte buna pentru noi de a combina educatia cu protectia mediului, pentru a obtine astfel implicare comunitara din partea tinerilor si cresterea gradului de constientizare a cetatenilor fata de consecintele actualului stil de viata.” declara Suzana Gras, Ofiter Comunicare si Relatii Publice, Raiffeisen Bank.
”IBM beneficiaza de o experienta de decenii in promovarea responsabilitatii fata de mediul inconjurator, de o capacitate fara egal de inovare in IT si afaceri la nivel global, fiind o companie unica in ceea ce priveste abilitatea de a construi un viitor durabil pentru clientii sai, pentru IBM si pentru societate in ansamblu. Credem ca tehnologia informatiei joaca un rol extrem de important in solutionarea numeroaselor probleme ecologice cu care ne confruntam, cum ar fi conservarea resurselor din ce in ce mai reduse, in conditiile unei cresteri explozive a cererii mondiale, reducerea poluarii, minimizarea impactului activitatilor noastre asupra mediului inconjurator si obtinerea de surse de energie alternativa sigure si regenerabile. In acest context, sustinem proiectul Guerilla Verde din acest an datorita componentei educative pe care o prezinta spre responsabilizarea tinerei generatii fata de protectia mediului inconjurator, incadrandu-l in suita noastra de programe derulate pe linia de CSR a companiei.” declara Maria-Luiza Jipescu, Corporate Citizenship & Corporate Affairs Manager IBM Romania.
Proiectul s-a derulat sub egida Ministerului Mediului si Schimbarilor Climatice, Ministerului Educatiei, ANPM, APM Brasov, APM Timis, APM Iasi, APM Sibiu, Regia Autonoma de Servicii Publice Ploiesti. Editia a IX-a a fost organizata cu sprijinul Raiffeisen Bank, IBM si Apa Nova Ploiesti. Parteneri media: Cariereonline.ro, Teen Press, TeleMIasi, Realitatea.ro, Green Report, Business24, Ziare.com, Timisoara Express, Gala Societatii Civile, StopCo2, Radio Rfi, Romania Pozitiva, Port.ro, Ziarul de Iasi, Iasiforfun.ro.
Parteneri ONG: MaiMultVerde, Green Revolution, Salvati Dunarea si Delta, Estenest, Regional Environmental Center, Clubul de Ecologie si Turism Moldavia Pascani, Asociatia Grupul SistemIS, Asociatia PLUG IN, Asociatia "Ecoterra", Asociatia Mai Bine Iasi.
Guerilla Verde este prima caravana educationala prin film cu mesaj ecologic din Romania. Alte informatii: 9 editii organizate; peste 20.000 de participanti: tineri, elevi, autoritati, presa, parteneri; 20 filme proiectate cu mesaj ecologic educational; 200 de scoli, 50 licee si 10 universitati din peste 22 de orase.
Programul proiectiilor din aceasta editie este disponibil pe: www.guerillaverde.ro
Urmatoarea editie a caravanei va fi organizata in perioada octombrie-noiembrie 2014.
Urmatoarea editie a caravanei va fi organizata in perioada octombrie-noiembrie 2014.
Contact presa:
e-mail: contact@guerillaverde.ro