Prima sesiune din cadrul “jumpthegap” are loc la Universitatea de Arhitectură Ion Mincu, sala Frescelor, pe 22 februarie, sub denumirea de “Inovație semnificativă: Oportunitățile oferite de design și arhitectură în soluționarea adevăratelor nevoi ale oamenilor.”
“Jumpthegap talk” reprezintă o serie de întâlniri cu profesioniști renumiți, din domeniul design-ului și al arhitecturii, ce își vor împărtăși propriile viziuni. Astfel de întâlniri au loc în diferite orașe din jurul lumii, pentru promovarea competiției internaționale de design jumpthegap, organizată de Roca, companie care anul acesta sărbătorește 100 de ani, în colaborare cu Centrul de Design Barcelona.
Invitatul special al serii va fi Valentin Vodev, membru juriului jumpthegap și designer recunoscut internațional, cu birouri în Bulgaria și Austria, care va vorbi desper design, provocările în a găsi inspirația în jurul nostru pentru a găsi soluții aplicabile la problemele curente cu care se confruntă populația. Alături de el va fi arhitectul roman Justin Baroncea, corespondent al revistei spaniole Arhitectura și profesor la școala BAC-FPC Barcelona. Discuția va fi moderată de Constantin Goagea, arhitect și directorul revistei Zeppelin.
Competiția din acest an cumulează premii de 26.000 de euro astfel:
- Categoria pentru studenți – 10.000 euro
- Categoria pentru tineri profesioniști – 10.000 euro
- Premiul de sustenabilitate oferit de Fundația We Are Water – 6.000 euro
Tinerii se pot înscrie în competiție până la data de 15 martie, urmând să își înscrie proiecte în competiție până la data de 19 aprilie.
Anul trecut s-au înscris în competiție 3.700 de participanți. România a înregistrat un număr record de participanți, având 12 proiecte înscrise de 83 de persoane la ambele categorii. Astfel, țara noastră a ocupat locul 12 în topul competiției după numărul de participanți. Și în ediția anterioară, startul înscrierilor a fost marcat în România printr-o conferința organizată de Roca în octombrie 2015 când designerul portughez Guta Moura, membru al juriului, a vorbit studenților de la Universitatea de Arhitectură și Urbanism Ion Mincu despre competiție.
Primele sesiuni din cadrul “jumpthegap talk” vor avea loc, în prealabil, la Sofia (Expo Bath) și în Barcelona (Roca Gallery în Barcelona) pe 21 și 23 februarie. Evenimentul de la Sofia îl va avea avea invitat tot pe Valentin Vodev, acesta fiind originar din Bulgaria, iar cel din Barcelona reunește trei membri din juriu: Benedetta Tagliabue, arhitect și director la Estudio Miralles Tagliabue EMBT; Isabel Roig, director al BCD și Josep Congost, director de design și inovație la Roca.
Intrarea este liberă cu înscriere online, disponibilă aici.
Despre jumpthegap
Jumpthegap este o competiție internațională de design, lansată de Roca, care are loc o dată la doi ani. De la prima ediție, în anul 2014, a beneficiat de colaborarea Centrului de Design din Barcelona (BCD) și principalul său scop este acela de a oferi o platformă unde tinerii profesioniști și studenții la arhitectură cu o vârstă mai mica de 35 de ani, de pretutindeni, pot să își demonstreze creativitatea prin soluții sustenabile și inovatoare de design pentru spațiul de baie.
www.jumpthegap.com
Despre Centrul de Design Barcelona
Centrul de Design Barcelona este o instituție privată cu peste 40 de ani de experiență în promovarea design-ului, care oferă servicii companiilor și instituțiilor publice. CDB conduce activități care contribuie la aprecierea design-ului ca o forță motoare pentru dezvoltare sustenabilă în plan economic, social și cultural. De asemenea, promovează Barcelona drept o referință internațională în materie de design și inovație.
Despre Roca
Roca este o companie dedicată proiectării, producției și comercializării de obiecte sanitare, mobilier de baie, gresie și faianță din ceramică ce pot fi utilizate în arhitectură, construcții și în designul de interior. Originile companiei datează din 1917, când familia Roca a început construcția primei fabrici din Gavà (Barcelona). La 100 de ani de la întemeiere, compania are 22.600 de angajaţi și 78 de fabrici, fiind prezentă în peste 170 de țări de pe cinci continente.