În condițiile în care, în peste 190 de țări, închiderea școlilor ține peste 1,57 de miliarde de elevi departe de clasă, “pașaportul educațional” oferă copiilor posibilitatea de a continua să învețe. UNICEF și compania Microsoft au anunțat extinderea unei platforme educaționale globale pentru a permite copiilor și tinerilor afectați de COVID-19 să continue să studieze acasă. 
 
Pașaportul educațional este rezultatul unui parteneriat încheiat între UNICEF, Microsoft și Universitatea Cambridge, împreună cu departamentele acesteia Cambridge University Press și Cambridge Assessment, fiind creat cu scopul de a oferi educație copiilor strămutați și refugiați prin intermediul unei platforme digitale de învățare la distanță. Instrumentul parcurge acum un proces rapid de extindere pentru a facilita implementarea unui curriculum național adresat copiilor și tinerilor ale căror școli au fost obligate să își închidă porțile din cauza COVID-19. În plus, platforma va pune la dispoziția profesorilor și educatorilor resurse cheie. 
 
„De la închiderea școlilor până la izolare și sentimentul constant de frică și anxietate, efectele acestei pandemii marchează copilăria copiilor din lumea întreagă”, a afirmat Henrietta Fore, directorul executiv al UNICEF. „Trebuie să ne unim forțele și să explorăm toate mijloacele pentru a ajuta copiii să continue să învețe și să treacă peste această perioadă dificilă. Alături de partenerii noștri de lungă durată, precum Microsoft, putem aplica rapid o serie de soluții inovatoare și scalabile care să vină în sprijinul copiilor și al tinerilor. Modul în care a fost adaptat pașaportul educațional ne reamintește cât de multe putem face împreună pentru copii, pe măsură ce criza se adâncește la nivel mondial”. 
 
Potrivit ultimelor date UNESCO disponibile, închiderea școlilor a afectat 1,57 de miliarde de elevi în peste 190 de țări din lumea întreagă.[1] 
 
Pașaportul educațional, dezvoltat în ultimele 18 luni, ar fi trebuit să ia forma unui program pilot în acest an. După declanșarea pandemiei și închiderea școlilor peste tot în lume, programul și-a extins rapid amploarea. Acum, toate țările care au un curriculum ce poate fi predat online vor putea facilita studiul online al copiilor și tinerilor prin intermediul dispozitivelor de acasă.
 
Kosovo, Timorul de Est și Ucraina – care au închis porțile școlilor în ultimele săptămâni pentru a opri transmiterea virusului – sunt primele țări care implementează curriculumul online cu ajutorul pașaportului educațional. Conținutul disponibil elevilor cuprinde cărți online, filmulețe și materiale auxiliare pentru părinții copiilor cu dificultăți de învățare. 
 
„Așa cum impactul COVID-19 nu cunoaște granițe, la fel și soluțiile trebuie să treacă dincolo de granițe, fiind nevoie de o colaborare între sectorul public și cel privat pentru a asigura că fiecare elev continuă să se implice și să studieze”, a declarat Brad Smith, președintele Microsoft. „O soluție educațională flexibilă, pașaportul educațional al UNICEF constituie instrumentul perfect pentru a reduce discrepanțele legate de învățarea online în cazul a milioane de elevi, aducându-le lecțiile de la clasă acasă pe durata pandemiei”.
 
Copiii și tinerii care își continuă educația online o pot face prin intermediul unei platforme naționale, accesate pe pagina learningpassport.unicef.org dedicată țării lor. Platforma aferentă fiecărei țări oferă un curriculum digitalizat, cu manuale și conținut auxiliar, în limbile naționale, beneficiind de o coordonare comună la nivel național pentru a răspunde cât mai bine nevoilor specifice ale elevilor și cadrelor didactice. Pașaportul educațional ține evidența materiilor studiate de către fiecare elev și oferă îndrumare elevilor, cu un sprijin suplimentar minim.  

Pașaportul educațional reprezintă un exemplu al modului în care UNICEF reușește să stabilească parteneriate cu companiile din sectorul privat, printr-o abordare bazată pe valori comune, în care crearea valorilor sociale și soluționarea problemelor constituie demersuri firești pentru orice companie.
 
Pașaportul educațional face parte din Progresele globale privind învățarea la distanță și telemunca promovate de parteneriatul Generation Unlimited, încurajând utilizarea tehnologiei pentru abordarea provocărilor cu care se confruntă elevii, facilitatorii și furnizori din domeniul educației, mai ales în zonele de conflict și în contextele umanitare. Generation Unlimited este un parteneriat multisectorial încheiat la nivel global pentru a răspunde nevoii stringente de a extinde oportunitățile disponibile tinerilor în sfera educației, a formării și a angajării.
 

Toate mențiunile referitoare la Kosovo trebuie înțelese în contextul Rezoluției 1244 (1999) a Consiliului de Securitate al ONU.
 
***
Despre Microsoft
Microsoft (Nasdaq „MSFT” @microsoft) facilitează transformarea digitală în era cloud-ului inteligent și a edge-ului inteligent. Misiunea sa este aceea de a oferi fiecărei persoane și fiecărei organizații de pe planetă posibilitatea de a realiza mai multe.
 
Despre Generation Unlimited 
Generation Unlimited constituie un parteneriat global al cărui scop este să pregătească tinerii pentru a deveni cetățeni productivi și implicați. Acesta conectează învățământul secundar și formarea profesională la locurile de muncă și antreprenoriat, oferind fiecărui tânăr șansa de a se dezvolta pe piața muncii.
 
Despre UNICEF
UNICEF este prezent în România și în alte 190 de țări și teritorii pentru a promova supraviețuirea și dezvoltarea copiilor din perioada copilăriei mici până la adolescență. În România, UNICEF lucrează  împreună cu actori cheie precum Guvernul, Parlamentul, autorități locale, societatea civilă, sectorul privat, parteneri naționali și internaționali și mass media pentru a asigura accesul tuturor copiilor la educație timpurie de calitate și la școală, pentru protejarea adolescenților și monitorizarea drepturilor copilului, pentru protecție socială și pentru mobilizarea de resurse în beneficiul copiilor. Pentru mai multe informații despre UNICEF și activitatea sa, vizitați .
 
Urmăriți UNICEF în România pe Facebook și Instagram

Credit foto: © UNICEF - Soares
_______________________________________________________________
[1] https://en.unesco.org/covid19/educationresponse