În contextul actual, în care lumea se află într-o continuă ascensiune științifică și tehnologică, nevoia de adaptare și de integrare aduce în prim-plan importanța disciplinelor STEM. Aprofundarea domeniilor științei, tehnologiei, ingineriei, matematicii, manufacturii și designului în școală ar trebui să constituie o prioritate pe termen lung pentru dezvoltarea și modernizarea învățământului din țara noastră.
Întrucât elevii devin consumatori de tehnologie de la vârste tot mai fragede, încurajarea și ghidarea lor către aria curriculară a disciplinelor STEM contribuie cu succes la manifestarea unui atribut specific oricărui copil – curiozitatea. Cu toții ne aducem aminte cum obișnuiam să adresăm întrebări părinților sau profesorilor noștri pentru a ne satisface curiozitatea. „De ce?“; „Cum?“; „Când?“; „Unde?“ ș.a.
Parcurgerea celor 12 activități de tip learning by doing din cadrul proiectului internațional WiSTEM2D le oferă elevilor șansa să întrebe, să se întrebe și să experimenteze în timp ce lucrează în echipă sau individual. Elevii construiesc, creează și explorează asemenea unui om de știință sau a unui inginer, iar învățarea devine mai interesantă pentru ei.
Întrucât elevii devin consumatori de tehnologie de la vârste tot mai fragede, încurajarea și ghidarea lor către aria curriculară a disciplinelor STEM contribuie cu succes la manifestarea unui atribut specific oricărui copil – curiozitatea. Cu toții ne aducem aminte cum obișnuiam să adresăm întrebări părinților sau profesorilor noștri pentru a ne satisface curiozitatea. „De ce?“; „Cum?“; „Când?“; „Unde?“ ș.a.
Parcurgerea celor 12 activități de tip learning by doing din cadrul proiectului internațional WiSTEM2D le oferă elevilor șansa să întrebe, să se întrebe și să experimenteze în timp ce lucrează în echipă sau individual. Elevii construiesc, creează și explorează asemenea unui om de știință sau a unui inginer, iar învățarea devine mai interesantă pentru ei.
„Lecția de astăzi (activitatea Care e codul?) a fost foarte plăcută, interesantă și utilă, stârnindu-mi curiozitatea pentru robotică. Chiar îmi doresc să urmez o carieră în acest domeniu. Consider că activitatea la care am luat parte reprezintă un plus pentru cultura mea generală, dar și un stimul pentru depășirea propriilor limite. Recomand aceste activități deoarece sunt pline de conținut valoros, oferă multe lucruri interesante de învățat și satisfac curiozitățile.“ – Elev de la Liceul Teoretic Coriolan Brediceanu – Lugoj
Elevii înscriși în proiectul WiSTEM2D vor interacționa cu experți în domeniu precum consultanții voluntari Johnson & Johnson, care le vor oferi posibilitatea de a explora diferite oportunități de carieră, astfel încât să le fie mai ușor să se orienteze către viitoarele meserii și locuri de muncă.
Proiectul WiSTEM2D este dezvoltat constant cu scopul de a pregăti tinerele generații pentru viitor și pentru a susține gândirea inovatoare și progresul tehnologic într-o societate în care abilitățile secolului XXI sunt esențiale pentru o carieră de succes în domeniul STEM și chiar pentru dezvoltarea economică a țării.
Detalii despre WiSTEM2D și despre activitățile propuse puteți găsi accesând pagina proiectului ➡ https://jar.ro/virtual-wistem2d.
***
Despre Johnson & Johnson
În cadrul Johnson & Johnson, credem că o sănătate bună stă la baza vieților vibrante, a comunităților prospere și a progresului. De aceea, de mai bine de 130 de ani, am depus toate eforturile pentru a menţine sănătatea oamenilor, la orice vârstă și în orice etapă a vieţii. Azi, în calitate de cea mai mare și mai extinsă companie din lume dedicată îngrijirii sănătății, ne întărim angajamentul de a ne folosi această dimensiune în slujba binelui. Facem eforturi să îmbunătățim accesul și accesibilitatea, să creăm comunități mai sănătoase și să oferim posibilitatea tuturor oamenilor, oriunde s-ar afla, să aibă o bună sănătate mintală, un corp sănătos și să beneficieze de un mediu înconjurător sănătos. Cu pasiune, știință și prin inovaţie ne propunem să schimbăm profund traiectoria sănătății pentru umanitate. Urmăriţi-ne pe @JNJNews.
Despre Junior Achievement (JA) România
Junior Achievement România, organizație nonprofit, a fost fondată în anul 1993 și este parte a JA Worldwide® USA și JA Europe. Junior Achievement este cea mai mare organizație internațională de educație antreprenorială, economică, financiară și STEM, de orientare profesională, sănătate și dezvoltare a abilităților pentru viață, programele sale fiind urmate în 40 de țări din Europa și peste 100 din lume. În România, programele JA de tip „learning by doing“ și „project based”, adaptate învățării hibride, sunt urmate anual de peste 240.000 de elevi și studenți din peste 1.700 de instituții de învățământ și se desfășoară local în parteneriat cu Ministerul Educației Naționale, instituțiile de învățământ și comunitatea de afaceri. În 2019, Junior Achievement a celebrat 100 de ani de existență, iar în 2020, organizația s-a poziționat pe locul 7 în topul NGO Advisor, dedicat celor mai importante 500 de ONG-uri la nivel mondial.