Cronicari Digitali, Institutul Național al Patrimoniului și Kaufland România anunță câștigătorul apelului de proiecte pentru ONG-uri, organizat în noiembrie 2020. Asociația Locus câștigă 10.000 de euro, finanțare oferită de Kaufland România pentru proiectul de comunicare #IGotMarked, dezvoltat prin HerculaneProject.
În contextul campaniei naționale Cronicari Digitali 2020 și din dorința de a veni în ajutorul organizațiilor implicate în promovare patrimoniului cultural, în noiembrie a fost a lansat apelul de proiecte pentru ONG-uri. Acest instrument de finanțare comunitară susținut de către Kaufland Romania și organizat de agenția Zaga Brand, alături de Institutul Național al Patrimoniului, are scopul de a încuraja organizațiile non-guvernamentale și fundațiile să dezvolte și să implementeze proiecte prin care să contribuie la salvarea și protejarea patrimoniului cultural din România, care să aibă în componență și acțiuni de comunicare.
În urma jurizării, inițiativa care a însumat cel mai mare punctaj este #IGotMarked, iar finanțarea a fost câștigată de Asociația LOCUS cu proiectul de comunicare dezvoltat prin HerculaneProject. Povestea lor este motivată de capacitatea patrimoniului de a influența dezirabil societatea așa cum fiecare clădire emblematică din Băile Herculane lasă urme asupra comunității locale și naționale.
Obiectivul general urmărit este de a stimula dorința de a acționa în favoarea patrimoniului cultural, în fiecare dintre noi, de la simpli turiști, la organizații și instituții.
Caracterul inovator al proiectului #IGotMarked este definit de fuziunea a două teme importante: patrimoniul cultural și comunitatea culturală, care se îmbină pentru a crește gradul de conștientizare privind importanța patrimoniului. Printre activitățile propuse de Asociația Locus se numără: reconstruirea metaforică a Băilor Neptun, prin implicarea societății civile, cât și a ambasadorilor culturali, crearea de conținut video (testimoniale & filmulețe scurte), evenimente de tip happening online, precum și dezvoltarea Atlasului Vindecării, un material editorial format din testimonialele unor ambasadori ai proiectului.
Oana Chirilă, Președinte Asociaţia Locus, spune că desemnarea lor ca fiind câștigători a fost o veste extraordinară și că așteaptă cu nerăbdare inițierea și derularea proiectului: „Suntem încântați pentru oportunitatea de a promova patrimoniul cultural și valențele sale, iar această finanțare vine în completarea eforturilor noastre pentru punerea în siguranță a Băilor Neptun, emblema Băilor Herculane. Legătura noastră cu Cronicari Digitali nu este una nouă, încă de anul trecut participând în cadrul Podcastului unde am povestit despre HerculaneProject, cât și în cadrul altor evenimente digitale organizate de aceștia. Mărturisim că am apreciat abordarea creativă și diversă prin care proiectul aduce comunitățile mai aproape de patrimoniu. Dorim să mulțumim Kaufland România pentru susținerea și finanțarea oferită către un ONG care promoveaza patrimoniul cultural. Dincolo de salvarea și valorificarea propriu-zisă a acestor obiecte cu valoare istorică și culturală, HerculaneProject consideră foarte important aspectul promovării patrimoniului întrucât acesta este o resursă de dezvoltare a comunităților”.
Katharina Scheidereiter, CSR Manager Kaufland România: „Noi, la Kaufland România, credem că implicarea face diferența. De aceea, ne-am alăturat cu mare entuziasm demersului Cronicari Digitali, pentru a contribui la promovarea importanței patrimoniului în comunitate. Suntem datori pentru noi și pentru generațiile viitoare să ne cunoaștem și să ne protejăm patrimoniul cultural, iar proiectul #IGotMarked îndeplinește această misiune. Felicităm Asociația LOCUS și le urăm mult succes în eforturile pe care le depun.”
***
Zaga Brand: Fondată în 2005, agenția de comunicare creativă Zaga Brand și-a propus și a reușit să creeze un mediu de lucru productiv în care imposibilul este doar o provocare. Misiunea Zaga este de a crea o comunicare reală între comunitate și brand-urile sau companiile cărora li se adresează prin PR - cea mai curajoasă și de durată contribuție în a inspira oamenii, a genera reacții, a crea reputații și fair advertising. Onest, cu rezultate măsurabile, având la bază acțiuni de comunicare. De la concerte LIVE pe trenuri în mișcare, concursuri naționale de creație în rândul pictorilor, arhitecților sau designerilor, campanii de CSR la sate sau silent disco în autobuze și metrou, Zaga își propune continuu să suprindă publicul cu abordări creative, astfel încât mesajele de comunicare să ajungă direct la acesta.