Primii trei brazi cei mai râvniți au fost: Apărătoarea Viselor, Cheers și Magia Crăciunului: Jobenul Fermecat, creați de Doina Levintza, Omid Ghannadi & Le Store și Salvați Copiii, cu sprijinul Ștefaniei Mircea, care au fost licitați, fiecare dintre ei, cu peste 100.000 euro.
Cu o miză ambițioasă pentru cea de-a 24-a ediție, Festivalul Brazilor de Crăciun a reușit să adune fonduri de 1.000.000 euro, pentru restabilirea dreptului egal la educație pentru copiii aflați în risc sever de sărăcie și excluziune socială. Cei 23 de brazi licitați în seara de gală a Festivalului Brazilor de Crăciun, organizată în parteneriat cu Muzeul Național de Artă al României, vor asigura astfel sprijin socio-educațional pentru 15.000 de copii.
În cadrul Galei Festivalului Brazilor de Crăciun, brazii concepuți și donați de către designeri și artiști recunoscuți din România au fost licitați cu sume cuprinse între 25.000 și 123.000 de euro, de companiile care au decis că responsabilitatea socială este esențială. În total, suma strânsă a fost de 1.000.000 de euro din licitația brazilor, vânzarea biletelor de tombolă și sponsorizări.
Evenimentul s-a bucurat de prezența domnului Alexandru Rafila, Ministrul Sănătății și a doamnei Baciuna Diana-Ștefana, secretar de stat în Ministerul Culturii.
Cei mai râvniți brazi licitați au fost: Apărătoarea Viselor, creat de Doina Levintza, Cheers, creat de Omid Ghannadi & Le Store și Magia Crăciunului: Jobenul Fermecat, creat de Salvați Copiii, cu sprijinul Ștefaniei Mircea, care au fost licitati cu peste 100.000 euro fiecare.
Gazdele serii au fost Andreea Raicu și Marius Pancu, cu sprijinul lui Omid Ghannadi, care au transformat seara într-un spectacol al binelui.
"Solidaritatea umană are un impact puternic și poate schimba cu adevărat vieți. Se pare că această seară a fost un exemplu perfect al modului în care un efort colectiv poate transforma realități, mai ales atunci când fiecare dintre noi își aduce contribuția cu pricepere și dăruire. Când ne oferim talentul și resursele pentru a ajuta copiii defavorizați, putem crea schimbări semnificative, iar rezultatele nu întârzie să apară. Fiecare gest de solidaritate poate face o diferență enormă în viețile celor care au cea mai mare nevoie.”, a declarat Doina Levintza.
"A fost un mare privilegiu să iau parte la acest uriaș atelier de bine, iar bradul pe care l-am creat exprimă, de fapt, puterea pe care trebuie să o aibă speranța că binele nu trece neobservat și chiar schimbă vieți. Atunci când devii parte din bine, nu doar că poți contribui la îmbunătățirea vieții copiilor care au atâta nevoie, dar și viața ta, viețile noastre se schimbă în bine. Sunt onorat și mă înclin în fața generozității" a spus Omid Ghannadi, designerul care a creat unul dintre cei mai râvniți brazi.
De-a lungul celor 23 de ediții anterioare au fost colectate fonduri în valoare de peste nouă milioane de euro și 257.127 de copii din medii sociale vulnerabile au primit ajutor pentru integrarea socio-educațională.
Gabriela Alexandrescu, președinte executiv Salvați Copiii România: "Sărăcia oprește viața unui copil și nu-l lasă să-și urmeze potențialul. Dramele pe care le trăiesc acești copii când înțeleg că ei nu pot, la fel ca alți copii, mai norocoși, să meragă la școală, că participe la activități, să aibă rechizite și cărți, sunt colosale. Iar nota de plată pentru politicile sociale defectuoase o plătim cu toții, ca societate. De aceea lecția de solidaritate pe care artiștii, designerii, companiile și oamenii de bine o dau în fiecare an, la Festivalul Brazilor de Crăciun, este atât de necesară”.
Context:
- Criza costului vieții a afectat în mod semnificativ categoriile sociale vulnerabile: majoritatea covârșitoare (95%) a familiilor ai căror copii sunt integrați în programele educaționale ale Organizației Salvați Copiii România nu mai pot acoperi nevoile de bază, cum ar fi: tratamente medicale, alimente și îmbrăcăminte pentru copii. Astfel, în decursul ultimului an, 71% dintre familiile vulnerabile s-au văzut nevoite să renunțe la cheltuielile cu îmbrăcămintea și încălțămintea, în vreme ce 24% au redus din cheltuielile cu alimentele, arată datele unei anchete sociologice derulate de Salvați Copiii România.
- Cele mai multe dintre familiile beneficiare ale programelor Salvați Copiii România (51,58%) au un venit de sub 400 lei/membru de familie, 32,48% dintre familii declară un venit sub 600 lei/membru de familie și doar 15,9% afirmă că venitul pe membru de familie depășește 600 lei.
- Organizația Salvați Copiii și-a intensificat și în anul 2024 programele de prevenire a abandonului școlar, reintegrare școlară și sprijin socio-educațional pentru copiii victime ale sărăciei.
- La cele 23 de ediții anterioare ale Festivalului Brazilor de Crăciun au fost strânse fonduri de 9.102.000 euro, care au sprijinit 257.127 copii.
Cum stă România: date cheie despre bunăstarea copilului și accesul la servicii sociale
- Riscul de sărăcie sau de excluziune socială a crescut pentru copiii din Uniunea Europeană cu 0,4 puncte procentuale, de la 24,0% la 24,4%, între 2020 și 2021, cu rata cea mai ridicată în România – 41,5%, urmată la distanță de Spania - 33,4%, în vreme ce în Finlanda și Danemarca a fost cel mai scăzut, în 2021 (13,2% și respectiv 14%), potrivit Eurostat[1].
- În România, riscul de sărăcie sau de excluziune socială este mult mai mare în zonele rurale decât în mediul urban: în 2021, rata a fost de 16,1% în orașele mari, 30,7% în urbanul mic și suburbii și 50,1% în zonele rurale.
Creatorii care au realizat anul acesta brazi unicat sunt:
DOINA LEVINTZA • OMID GHANNADI & LE STORE • ADELA PÂRVU DESIGN & NEON LIGHTING • DIANA NICOLAIE & ELA CRĂCIUN • UNTOLD CREATIVE TEAM • LAURA HÎNCU & CREATIV INTERIOR • MIHAI POPESCU & TWINS STUDIO • DHANIEL NORA, cu sprijinul SEPHORA • SMILEY & HAHAHA PRODUCTION • ENDORPHIN LAB - ADONIS ENACHE & ATELIER DUAL • NICU BOCANCEA & FLORĂRIA IRIS • SIMONA & GABRIEL GHERASIM – GALLANTIQUE BOUTIQUE & prof. ANCA IORGA • ANDREEA MOGOȘANU, MOOGU & JOVSKY STUDIO • ARCHITECTURAL CHRISTMAS - ANA & MARIA MOHONEA • ROXANA ACHIM & TEILOR • SUMMER WELL CREATIVE LAB & KAUSTIK • GHEORGHE LIȘIȚA • OANA MANOLIU, în colaborare cu DAN MANOLIU & MARIANA CHISAR – TVR • OANA VLĂDILĂ și OANA MIREA - House of VLAdiLA • IULIA TOTOIANU & LIBRIS • ARH. ROXANA DAN – STUDIUM ON SPACE | LISA & CO. • DAMIANA PĂUN – VORBEȘTE LUMEA, PROTV.
Acestora li s-a alăturat SALVAȚI COPIII, cu sprijinul ȘTEFANIEI MIRCEA.
Sponsorii ediției:
Diamond: Catena • RBC • Banca Transilvania • KULTHO Forever Diamonds
Platinum: Smart Soft Power • Mastercard • BCR • ELI PARKS • Kaufland România • MAPEI Romania • Oscar Downstream
Gold: Clifford Chance Badea • Garanti BBVA • PEPCO România • Sky XS Aircargo
• BN Business • Renovatio Trading
Silver: Mondial Assistance • CIT ONE • Giscad • Hellimed • Hils Development • Maresi • NEXT • Porsche Finance Group • Rompetrol • Terapia • Viatris • Epack • GiscoMed Healthcare
Mulțumiri Speciale:
TUI Travel, Obsentum, DENT ESTET, BDG, TIFF, Wild Olive, Ivatherm, The Home, Davino
Douglas România, Beautik, UNTOLD, Essilor, Saga Space, Optimize Body Center, Kiehl's, Niran, GETT'S, Depozitarul Central, Lisa&Co, Purcari, UNDA, SpotOn, Millennium Tour, Country Spa, Miraj București, Matca, KULTHO Forevever Diamonds, Hype Arena & Kiddo Play Academy, Beauty Connection, PURPLE FLOWERS, Le Store, MOOGU, Amalin by Andreea Raicu, Babyliss, Jovsky Studio, Hadar Chalet, Leonidas, Atra Doftana, Conacul Secuiesc, Hotel Epoque, Hotel IAKI, Shinzo Spa, Summer Well, Iosa Bijuterii, myGheisha, Indira, Gallantique Boutique & prof. Anca Iorga, Daskalides, Rowenta.
Comitetul de organizare: Florentina Costea, Andreea Nicoleta Deliu-Pașol, Omid Ghannadi, Cristian Hordilă, Amalia Năstase, Dhaniel Nora, Andreea Raicu, Ionuț Stanimir, Ioana Chereji, Gabriela Alexandrescu.
Pentru mai multe detalii:
Liliana Bibac-Moșneguțu, coordonator programe educaționale Salvați Copiii România, tel. 0741.933.599, email – liliana.bibac@salvaticopiii.ro.
Festivalul Brazilor de Crăciun: Lumea bună face lumea mai bună!
***
Despre Salvați Copiii România
De 34 de ani, Salvați Copiii România construiește programe sociale, politici publice și practici solide în beneficiul copilului din România. Expertiza și complexitatea proiectelor la nivel național fac din organizație o instituție socială esențială, al cărei rol este medierea între societate și autoritatea publică, în beneficiul copilului. În cele peste trei decenii de activitate, Salvați Copiii a intervenit activ în societate, identificând soluții concrete pentru protejarea și sprijinirea copiilor vulnerabili, și a militat, în același timp, pentru o colaborare viabilă cu autoritățile decidente, pentru asigurarea interesului superior al copilului. Salvați Copiii șia asumat rolul de supraveghere vigilentă a autorităților publice, în așa fel încât acestea să implementeze politici publice de durată care să corecteze cauzele care duc la vulnerabilizarea copiilor. Totodată, organizația a reușit să creeze rețele active de solidaritate, prin încurajarea responsabilității sociale a companiilor și a societății, în sens larg. În calitate de membru al Save the Children, cea mai mare organizaţie independentă din lume care promovează drepturile copilului şi care cuprinde 30 de membri şi desfăşoară programe în 113 ţări, VIZIUNEA noastră este o lume care respectă, pentru fiecare copil, dreptul său la supraviețuire, educație, protecție și participare, asumându-ne MISIUNEA de a obţine progrese importante privind modul în care copiii sunt tratați și producerea schimbărilor imediate și de durată în viaţa acestora. Peste 3.800.000 de copii au fost implicați în programele și campaniile Organizației Salvați Copiii.