Grupul de strategie și research Exact Business Solutions a realizat în primăvara 2019 - cea mai recentă radiografie a situației filantropiei personale în România, studiului cantitativ Monitorul Filantropiei Individuale (Romanian Individual Philanthropy Monitor).
15 organizații, non-profit, neguvernamentale, câștigătoarele Premiilor I ale Galei Societății Civile 2019, vor intra în posesia studiului integral, oferit gratuit de către Exact Business Solutions: Asociația Română de Dezbateri, Oratorie și Retorică // Asociația Monumentum // Salvați Copiii România // Code4Romania // Asociația Dăruiește Aripi // The Duke of Edinburgh's International Award Romania // Fundația Regală Margareta a României // Fundația Conservation Carpathia // Fundația ”Alături de Voi” România // Organizația Umanitară CONCORDIA // Asociația MagiCAMP // Grupul de Inițiativă Oxford for România // Fundația Friends for Friends // Banca pentru Colectarea și Distribuția Alimentelor // Asociația Solar Decatlon România.
Monitorul Filantropiei Individuale este primul studiu care abordează tematica filantropiei individuale, ca recunoaștere și încurajare în același timp a efortului acestora de a aduce comunitatea aproape de proiectele lor. Alina Sîmpetru, co-inițiator: “Studiul este un prim instrument din proiectul Filantropul Român, care își propune să sprijine și să promoveze optimizarea impactului implicării individuale în societate prin filantropie.”
Cercetarea, realizată pe un eșantion reprezentativ la nivel urban de 1.132 respondenți (cu vârste cuprinse între 18 - 60 de ani, educație medie și superioară, utilizatori de internet), prezintă atât profilul donatorilor români, cât și pe cel al non-donatorilor. De asemenea, sunt analizate în detaliu, ținând cont de variabile de segmentare (geografice, demografice, psihografice sau comportamentale):
◌ Frecvența cu care românii fac donații;
◌ Sumele pe care aceștia le aloca unor astfel de acțiuni;
◌ Motivele care stau la baza acestui comportament;
◌ Cauzele pe care populația le susține;
◌ Asociațiile / Fundațiile care se bucură de cel mai mult suport din partea publicului;
◌ Canalele de informare cu cea mai mare rată de penetrare în rândul populației;
◌ Metodele utilizate pentru realizarea donațiilor.
În plus, este supusă spre analiză percepția publicului cu privire la ajutorul reprezentat de donația făcuta, nevoia donatorului de a ști ce se întâmpla cu aceasta, dar și capacitatea acestuia de a influența comportamente similare.
***
Despre EXACT Business Solutions
Cu experiență de peste 10 ani în marketing research, EXACT Business Solutions oferă o gamă largă de metode, tehnici și instrumente de cercetare atât pentru studii cantitative, cât și calitative. Pentru facilitarea înțelegerii și activării insight-urilor de la consumator în business-ul clientului, EXACT și-a extins aria de expertiză, prin adoptarea metodologiei Design Thinking. Ne propunem să inspirăm oameni și echipe prin organizarea de evenimente și cursuri, programe de instruire și de personal coaching, pentru ca organizațiile să-și construiască capabilitățile, cultura și mindsetul, folosind instrumente și metodologii de Design Thinking.