Brico Dépôt România şi Fundaţia BricoDépôt anunță lansarea celei de-a doua ediţii a campaniei de finanţare pentru organizaţii neguvernamentale, „Casele bune schimbă vieţi”.
Conform unui studiu realizat ȋn 2020 de Kingfisher şi Fundaţia BricoDépôt, 50% dintre români locuiesc în case improprii (prea mici, insuficient încălzite, cu mucegai, acces precar la grup sanitar sau utilități de bază). În plus, 39% dintre români spun că locuiesc ȋn case cu probleme semnificative, iar 75% dintre aceştia consideră că nu au deloc sau au prea puțin sau control asupra situaţiei. Conform aceluiaşi studiu, locuințele improprii au un impact ridicat asupra calității generale a vieții (34%), a vieții sociale (32%), sănătății (21%) şi, nu ȋn ultimul rând, asupra creşterii şi dezvoltării copiilor (14%). De aceea, Fundaţia BricoDépôt şi-a asumat misiunea ca, alături de partenerii săi, să contribuie la îmbunătăţirea condiţiilor de locuit, ȋn comunități dezavantajate din Romȃnia.
”În viziunea noastră, o lume mai bună începe chiar de acasă, din locul ȋn care fiecare dintre noi ar trebui să se simtă confortabil și în siguranță. Însă, din păcate, prea mulţi oameni ȋncă nu ştiu ce ȋnseamnă cu adevărat „acasă” şi nu se pot bucura de un asemenea loc. De aceea, grija față de comunitățile în care activăm rămâne una dintre prioritățile noastre strategice, aşadar vom continua să contribuim în mod activ la dezvoltarea lor, prin proiectele Fundației BricoDépôt”, spune Adela Smeu, CEO Brico Dépôt România.
În 2020, Brico Dépôt România şi Fundaţia BricoDépôt au susţinut comunităţile dezavantajate prin proiecte cu o valoare totală de peste 250.000 de euro. Dintre acestea, merită amintită implicarea, la nivel național, în lupta împotriva pandemiei COVID-19, dar şi prima ediţie a campaniei de finanţare pentru organizaţii neguvernamentale, „Casele bune schimbă vieţi” a Fundaţiei BricoDépôt, prin care au fost ajutaţi peste 2600 de beneficiari din ȋntreaga ţară, prin parteneriatele cu 10 asociații: Hospice Casa Speranței, SOS Satele Copiilor, Fundația FARA, Habitat for Humanity, Fundația Copii în Dificultate, Fundația de Sprijin Comunitar Bacău, FAST- Fundația pentru Asistență Socială și Tineret, Asociația Comunitară Găești, Help Autism și Asociația Zi de Bine.
“Situația locuințelor improprii din România, deși îngrijorătoare, poate fi îmbunătățită, fără îndoială, prin pași mici, dar susținuți. Proiectele în care ne-am implicat până acum sunt un exemplu în acest sens și ne bucurăm că prin intermediul Fundației BricoDépôt reușim să finanțăm tot mai multe astfel de inițiative, care pot aduce o schimbare reală, ȋn comunitățile dezavantajate din ȋntreaga ţară.”, precizează Cătălin Mazilu, Director Operaţiuni, Brico Dépôt România şi Membru ȋn Consiliului Director al Fundaţiei BricoDépôt.
Astăzi, Fundaţia BricoDépôt lansează o nouă ediţie a campaniei de finanţare pentru organizaţii neguvernamentale, „Casele bune schimbă vieţi”, cu un buget total de 250.000 lei, la care Brico Dépôt România adaugă donaţii ȋn produse din magazinele sale, ȋn valoare totală de 25.000 de lei. Timp de 10 zile, până la data de 30 mai 2021, orice organizaţie non-guvernamentală din Romȃnia care ȋndeplineşte condiţiile din regulamentul campaniei, poate aplica pentru finanţarea cu până la 50.000 de lei a unui proiect de ȋmbunătăţire a condiţiilor de locuit, a calităţii şi a siguranţei vieţii, ȋn comunități dezavantajate din Romȃnia.
“Împreună construim zâmbete – este un deziderat care ne ambiționează să acționăm cu responsabilitate în fiecare zi, pentru a facilita accesul persoanelor vulnerabile la condiţii de locuit decente. Alături de partenerii noștri, ne dorim să avem un impact pozitiv din ce ȋn ce mai semnificativ, în comunități defavorizate din întreaga țară, iar printr-un efort comun susţinut, avem încredere că vom reuși. Proiectele depuse vor fi evaluate pe baza urgenței nevoilor prezentate și a impactului estimat, iar la final, vom selecta 5 proiecte pe care le vom finanța.”, adaugă Ştefan Urziceanu, Manager al Fundaţiei BricoDépôt şi consilier ȋn Investiţii Comunitare, ȋn cadrul Brico Dépôt România.
Regulamentul complet al campaniei, criteriile de acordare a finanțărilor, formularul de aplicare şi calendarul campaniei pot fi consultate pe website-ul oficial al Brico Depôt România, în secțiunea dedicată Fundației BricoDépôt.
***
Despre Brico Dépôt România
Brico Dépôt România este parte a grupului Kingfisher, o companie internațională în domeniul îmbunătățirii locuinței, ce deține peste 1.350 de magazine în 8 țări din Europa. În România, produsele și serviciile noastre sunt apreciate săptămânal de peste 6 milioane de clienți, fie că aceștia aleg să ne treacă pragul celor 35 de magazine din ȋntreaga ţară sau preferă să cumpere online.
În Brico Dépôt România, credem că toată lumea ar trebui să aibă o locuință în care să se simtă bine, aşadar obiectivul principal este ca activitatea de reamenajare a locuinţei să devină accesibilă tuturor.
Despre Fundaţia BricoDépôt
Fundaţia BricoDépôt a fost înființată ȋn 2019, de către Brico Dépôt România, având drept obiectiv principal susținerea proiectelor de îmbunătăţire a condiţiilor de locuit, a calităţii şi a siguranţei vieţii, ȋn comunități dezavantajate din Romȃnia.