În România, autoritățile estimează că aproximativ 98.000 de persoane trăiesc cu deficiențe de vedere. Între acestea, 1500 de copii înscriși în singurele 7 școli din țară ce au clase pentru elevi nevăzători (1). 
 
#candinchiziochii, campania organizată de ING Bank România și Imagini Tactile își propune realizarea primelor enciclopedii tactile cu peisaje urbane și naturale, destinate copiilor din aceste școli. 

Nevăzătorii percep lumea din jur pas cu pas, element cu element. Fac acest lucru în primul rând prin atingeri, apoi ajutându-se de celelalte simțuri. Deconstruiesc, apoi construiesc obiectele, până ce acestea prind formă, devin întregi, au sens. 

Enciclopediile tactile îi pot ajuta să înțeleagă mai bine lumea care-i înconjoară. Imaginile Tactile sunt desene simplificate pentru nevăzători ce pot fi tipărite în relief. Fiecare pagină e construită în jurul unei reprezentări și conține atât descrierea imaginii cât și informații de cultură generală scrise de profesioniști. Planșa are și un QR code ce le permite tuturor celor care interacționează cu imaginea să asculte mai multe informații despre subiectul respectiv. Toate desenele sunt digitalizate și incluse într-o biblioteca virtuală pe site-ul proiectului. 

Implică-te în Campania #candinchiziochii

Copiii cu deficiențe de vedere percep lumea complet altfel: obiectele prind sens doar când sunt atinse, distanțele și proporțiile nu sunt cu adevărat definite. N-au cum să vadă marea, dar îi pot simți briza și atingerea plăcută. Nu pot vedea bucuria unui labrador, dar îi pot simți intens iubirea necondiționată. Nu cunosc emoții pe chipuri, dar îți pot simți energia dacă ești lângă ei.

Povestește despre un loc drag ție, pe care îl vezi #candinchiziochii și ING Bank România va dona 2 Euro pentru proiectul Imagini Tactile al Asociației pentru Dezvoltare Urbană.

Mecanismul de donare în  Facebook
• Lasă un comentariu la postarea de campanie, pe pagina Facebook ING Romania și povestește despre un loc de suflet pe care îl vezi #candinchiziochii: cum arată, ce simți, de ce îți aduce aminte, ce te leagă de el.
• Dă un share public postării pe profilul tău, să afle cât mai mulți prieteni cât de simplu îi pot ajuta la rândul lor copiii nevăzători.

Mecanismul de donare în Instagram
Arată printr-o fotografie sau un video postat pe InstaStories un loc drag tie și povestește despre el, cu toate acele emoții, senzații și amintiri frumoase care-l fac unic pentru tine. 

Adaugă #candinchiziochii și @ingromania, astfel încât să putem vedea povestea ta.
 
 
23 aprilie este ultima zi a campaniei în social media, iar până la finalul lunii aprilie, clienții ING pot contribui cu o donație către Imagini Tactile, direct din Home'Bank, printr-un mecanism simplificat (simpla accesare a banner-ului campaniei și alegerea sumei dorite).
 
***
ING Bank România este parte a ING Group, instituţie financiară internaţională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 34 de milioane de clienţi individuali, companii sau instituţii din peste 40 de ţări. Înființată în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse și servicii tuturor categoriilor de clienți – companii mari și mici, instituții financiare, mici antreprenori și persoane fizice.
 
Misiunea ING este aceea de a-i susţine pe oameni să fie cu un pas înainte, în viaţă şi în afaceri. În România, misiunea se reflectă în acțiunile de responsabilitate socială prin contribuția la pilonii strategici de educație financiară (proiect principal-Banometru) și antreprenoriat (proiect principal- Startarium), dar și prin competiția Adoptă un proiect (program anual ce își propune susținerea comunităților locale și a persoanele care se află în situații dificile).