ING anunță lansarea celei de-a 7 a ediții a competiției de proiecte, dedicată ONG-urilor care au ca principali beneficiari persoanele aflate în situații dificile (copii abandonați, persoane bolnave, bătrâni singuri, victime ale violenței domestice, persoane afectate de calamități naturale, persoane cu dizabilități etc). În cadrul competiției se vor oferi sponsorizări între 15.000 si 50.000 de euro pe proiect, valoarea totală a granturilor fiind 250.000 de Euro.

Competiția de proiecte se desfășoară în perioada 3 octombrie – 26 noiembrie 2019, conform următoarelor etape : 

• Perioada de înscrieri (3 octombrie - 22 octombrie) – ONG-urile se pot înscrie  prin completarea unui formular de concurs, disponibil pe site-ul ING, secțiunea Responsabilitate socială și trimiterea sa pe adresa adoptaunproiect@arcromania.ro, până cel târziu 22 octombrie 2019, ora 23:59.

Etapa de jurizare (23 octombrie – 04 noiembrie) – Un juriu intern al ING va evalua proiectele înscrise, pe baza criteriilor detaliate în Regulamentul competiției.

Anunțarea proiectelor finaliste (6-8 noiembrie) - pe www.ing.ro va fi anunțată lista celor 20 de proiecte finaliste, în ordinea notelor obținute în etapa de jurizare.

Perioada de votare a proiectelor de către angajații ING (8 noiembrie- 22 noiembrie)

Anunțarea câștigătorilor (26 noiembrie) - pe site-ul www.ing.ro se va anunța lista câștigătorilor. Numărul câștigătorilor depinde de valoarea totală a premiilor. 

Perioada de implementare a proiectelor este decembrie 2019 – decembrie 2020, însă nu poate fi mai scurtă de 6 luni.
 
Mai multe detalii despre procedura de înscriere, etapele competiției, criteriile de eligibilitate, precum și criteriile de selecție ale proiectelor se regăsesc în Regulamentul programului disponibil pe pagina ING, Responsabilitate Socială. 
 
Asociația pentru Relații Comunitare este partenerul ING Bank în această competiție de proiecte, administrând procesul de primire a formularelor de proiect, evaluare și asistență tehnică acordată organizațiilor și juriului.
 
La editia anterioară au fost finanțate patru proiecte care au venit în sprijinul grupurilor dezavantajate social: 
Asociația Inima Copiilor, proiectul „Părinți bine primiți la terapie intensivă nou născuți”, pentru introducerea unui nou model de îngrijire, centrat pe familii, prin instruirea personalul medical și susținere psihologică a părinților care află, la maternitate, că noul născut are probleme.
Asociația MAME, proiectul „Fun & Learning in VR”, pentru utilizarea tehnologiei VR (Realitatea Virtuală) și facilitarea accesului copiilor bolnavi la aplicații pentru învățare intuitivă și experențială, dar și pentru detensionare și recuperare psiho-emoțională.
Fundația Motivation, proiectul „Mentorat, instruire, sprijin și implicare pentru viață independentă în scaun rulant”, pentru mobilitatea, independența și incluziunea a 200 de copii și adulți în scaune rulante prin echipamente de mobilitate personalizate, mentorat, instruire nonformală și acces la resurse prin tehnologia informațiilor.
Asociația FDP – Protagoniști în educație, proiectul „S-a făcut lumină!” – pentru dotarea locuințelor cu panouri fotovoltaice (fără conectarea la reteaua publica) și sobe pirolitice ce utilizează drept combustibili bio-masă agricolă a 27 familii care trăiesc în Rampa – Pata Rât, în condiții de sărăcie extremă, fără electricitate, căldură, apă curentă, grupuri sanitare.
 
***
Programul Adoptă un Proiect
a fost inițiat de ING din 2013 și a urmărit în toți acești ani să finanțeze proiecte prin care să ajute comunități locale și persoane aflate în situații dificile.  În cei șase ani ai programului, ING Bank România a finanțat 47 de proiecte, cu 840.000 euro. 
 
ING Bank România este parte a ING Group, instituţie financiară internaţională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 34 de milioane de clienţi individuali, companii sau instituţii din peste 40 de ţări. Înființată în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse și servicii tuturor categoriilor de clienți – companii mari și mici, instituții financiare, mici antreprenori și persoane fizice.
 
Misiunea ING este aceea de a-i susţine pe oameni să fie cu un pas înainte, în viaţă şi în afaceri. În România, misiunea se reflectă în acțiunile de responsabilitate socială prin contribuția la cauzele de educație financiară (proiect principal-Banometru) și antreprenoriat (proiect principal- Startarium), dar și prin competiția Adoptă un proiect.

Photo by Daniel Mingook Kim on Unsplash