În contextul situației generate de pandemia COVID-19, Kaufland România lansează apelul de proiecte În stare să ajut, prin care va oferi finanțare în valoare de jumătate de milion de euro ONG-urilor din întreaga țară care se mobilizează să ajute comunitățile și grupurile cele mai vulnerabile în această perioadă.
Decizia de a oferi sprijin financiar celor care vor să se implice vine ca reacție la mobilizarea extraordinară a organizațiilor neguvernamentale din ultimele trei săptămâni, în care zeci de asociații și fundații din toate colțurile țării s-au alăturat eforturilor autorităților locale și centrale. În același timp, acestea au făcut tot ce le-a stat în putință pentru a-și menține activitățile de sprijin pentru grupurile cu care lucrau în mod curent – vârstnici, persoane cu dizabilități sau boli incurabile, copii și tineri din centre de zi sau comunități cu posibilități reduse.
Astfel, jumătate din bugetul alocat programului „În stare de bine” pentru anul 2020 este redirecționat către un apel de proiecte în valoare totală de 500.000 de euro.
Proiectele pot fi depuse de ONG-uri pe platforma www.instaredebine.ro/ajut - începând de luni, 6 aprilie, și până la epuizarea bugetului, proiectele fiind evaluate săptămânal.
Vor fi finanțate proiecte care sprijină accesul urgent la bunuri, servicii și informații pentru comunitățile sau grupurile vulnerabile afectate de criza generată de coronavirus, printre tipurile de inițiative eligibile numărându-se:
• Furnizarea de echipamente și materiale medicale către unitățile spitalicești care au nevoie urgentă sau furnizarea de produse alimentare, dezinfectanți, săpun, detergent (de ex: servicii de cumpărături pentru vârstnici, pachete alimentare și cu materiale igienico-sanitare pentru copiii beneficiari ai centrelor de zi, pachete pentru igienă și protecție personală și a locuinței pentru persoane cu dizabilități și familiile acestora);
• Furnizarea de produse alimentare, dezinfectanți, săpun, detergent (de ex: servicii de cumpărături pentru vârstnici, pachete alimentare și cu materiale igienico-sanitare pentru copiii beneficiari ai centrelor de zi, pachete pentru igienă și protecție personală și a locuinței pentru persoane cu dizabilități și familiile acestora);
• Suport psihic și emoțional pentru persoanele vulnerabile și pentru cele care lucrează în domeniul medical și social;
• Informare și formare a lucrătorilor sociali și a voluntarilor care lucrează în această perioadă cu beneficiari vulnerabili, pentru desfășurarea activității în condiții optime de igienă și siguranță, precum și asigurarea de materiale necesare pentru aceștia (mănuși, măști, dezinfectant);
• Informare și sprijin în medierea relațiilor cu autoritățile în ceea ce privește măsurile impuse de starea de urgență;
• Asigurarea accesului la sanitație, locuire, educație necesar grupurilor vulnerabile în condițiile impunerii stării de urgență (de ex: acces apă și canalizare, la încălzire și electricitate, internet pentru școală online);
• Informare și suport pentru victimele violenței domestice și de gen sau sprijin pentru autorități în vederea soluționării cazurilor de violență domestică în contextul impunerii izolării la domiciliu;
• Rețele comunitare de sprijin care pot include mai multe tipologii de actori din comunitate (ONG-uri, instituții sau administrație publică, întreprinderi sociale, producători locali de alimente sau alți reprezentanți ai mediului privat, mass media);
• Susținerea autorităților cu know-how și expertiză în activități de reconfigurare a proceselor administrative, efectuate cu scopul de a diminua nevoia de prezența fizică a cetățenilor pentru obținerea de documente, autorizații, certificate etc.
„Când vedem în jurul nostru atât de multă solidaritate și oamenii care se implică, este firesc să regândim programele noastre de granturi, să ne adaptăm și să venim în sprijinul organizațiilor care fac deja eforturi incredibile pentru a ajuta sistemul să se redreseze. Acum, mai mult ca oricând credem că implicarea face diferența, iar tot ceea ce putem realiza stă sub semnul #ajut”, a afirmat Anna Katharina Scheidereiter, CSR Manager Kaufland România.
Un proiect poate obține finanțare între 25.000 și 150.000 lei, pentru o durată de maxim 6 luni.
Ghidul de aplicare, precum și alte documente utile sunt disponibile pe www.instaredebine.ro/ajut, iar organizațiile pot aplica începând de luni, 6 aprilie 2020. Procesul de depunere și evaluare a proiectelor va fi continuu (realizat săptămânal), până la epuizarea bugetului alocat, dar nu mai târziu de 29 mai 2020.
Programul #ÎNSTAREDEBINE se adresează tuturor asociațiilor, fundațiilor și federațiilor care dezvoltă proiecte în domeniile cultură, sport și viață sănătoasă și care se adresează cu prioritate grupurilor vulnerabile. Acesta este este susținut de Kaufland România și implementat cu sprijinul Fundației pentru Dezvoltarea Societății Civile. Valoarea totală a granturilor nerambursabile alocate anual în cadrul programului se ridică la 1 milion de euro.
***
Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1.300 de magazine în 8 țări, 132.000 de angajați și o rețea de 127 de magazine în România. Asumarea responsabilității ecologice și sociale este un aspect esențial al politicii corporative Kaufland. Crezul companiei constă în ideea că lumea poate fi un loc mai bun prin implicarea fiecăruia, de aceea, în 2018, Kaufland a dezvoltat platforma „Implicarea face diferența”, sub umbrela căreia sunt comunicate toate acțiunile de responsabilitate socială. Cea mai mare parte a proiectelor CSR ale companiei sunt desfășurate în parteneriat cu asociații nonguvernamentale regionale sau naționale și urmăresc implementarea de programe sociale complexe ce se adresează unor grupuri mari de beneficiari. Pentru mai multe detalii vizitați .
Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1.300 de magazine în 8 țări, 132.000 de angajați și o rețea de 127 de magazine în România. Asumarea responsabilității ecologice și sociale este un aspect esențial al politicii corporative Kaufland. Crezul companiei constă în ideea că lumea poate fi un loc mai bun prin implicarea fiecăruia, de aceea, în 2018, Kaufland a dezvoltat platforma „Implicarea face diferența”, sub umbrela căreia sunt comunicate toate acțiunile de responsabilitate socială. Cea mai mare parte a proiectelor CSR ale companiei sunt desfășurate în parteneriat cu asociații nonguvernamentale regionale sau naționale și urmăresc implementarea de programe sociale complexe ce se adresează unor grupuri mari de beneficiari. Pentru mai multe detalii vizitați .
Kaufland angajează persoane cu dizabilități la nivel național. Cei interesați pot aplica online, pe cariere.kaufland.ro - unde este disponibilă lista posturilor vacante, prin e-mail la cariere@kaufland.ro sau la numărul de telefon 021.9132.
Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile (FDSC) este o organizație neguvernamentală, independentă, înființată în anul 1994, la inițiativa Comisiei Europene. FDSC promovează o societate civilă puternică și sustenabilă, care contribuie la apărarea valorilor democratice, prin sprijinirea actorilor societății civile, mobilizarea de resurse, încurajarea unui mediu favorabil și întărirea cooperării cu celelalte sectoare.