Servicii gratuite în valoare de peste 150.000 de euro au fost oferite la CreateAthon România 2019, eveniment care a marcat prima participare a României la fenomenul mondial Pro Bono Week. Programul este organizat de Centrul de Resurse în Comunicare, cu susținerea Kaufland România. 
 
Aproape 70 de profesioniști din publicitate, PR, marketing, design sau digital au lucrat pro bono mai bine de 24 de ore, pentru 10 cauze sociale. CreateAthon România a fost primul maraton creativ de asemenea amploare din țara noastră. Evenimentul a avut loc în București, la OK Center și a strâns unii dintre cei mai buni profesioniști din domeniu, care au răspuns provocării: ”Tu cât bine poți face în 24 de ore?”. Cele 10 ONG-uri mici au primit proiecte complexe de comunicare și marketing, campanii de imagine, rebranding și strângere de fonduri. Mai mult, în cadrul celor 24 de ore, cele 10 ONG-uri, dar și alte 14 organizații din București au participat la o zi de workshop-uri intensive pe aceleași teme, pentru a învăța cum să asigure sustenabilitatea proiectelor create. 
 
Efortul a fost unul supraomenesc, însă rezultatele au fost pe măsură: creativii au reușit să realizeze în 24 de ore 8 rebrandinguri complete, 9 website-uri cu module de donații integrate, 10 strategii de comunicare complexe, filme de prezentare, campanii de strângere de fonduri, organizare de evenimente, podcasturi, pliante, broșuri, cărți poștale sau semne de carte, articole, calendare editoriale de social media și alte materiale care vor ajuta organizațiile pe termen lung.
 
Pentru că le-au intrat la suflet, chiar și după eveniment, cele mai multe dintre ONG-uri vor primi îndrumare și sprijin de la echipele de voluntari, tot în mod gratuit. Conan PR va organiza recitalul de Crăciun al asociației Piano Therapy din București, care ajută copii cu autism, agenția Kite oferă în continuare training gratuit și sprijin în promovarea asociației Voluntariat pentru Viață din Mărășești, Rogalski Damaschin PR va ajuta la implementarea campaniei pentru strângerea a 400.000 de euro pentru Fundația Alex Tache, care construiește o casă pentru 16 copii abandonați, fetele de la Dume de mestecat, împreună cu ceilalți voluntari din echipă vor ajuta pe termen lung în promovarea Fundației Izvorul Alb, iar exemplele pot continua.
 
CreateAthon România a fost un maraton al faptelor bune, emoțiilor, bucuriei și creativității, dar și o defilare impresionantă a ideilor care schimbă societatea în bine. Evenimentul a fost organizat de Centrul de Resurse în Comunicare, cu sprijinul Kaufland România și împreună cu 70 voluntari cu suflet pentru care implicarea face diferența.
 
CreateAthon® este un eveniment internațional, dezvoltat în Statele Unite ale Americii. Din 1998 și până astăzi, evenimentul a luat amploare, mai mult de 100 de agenții, instituții de învățământ sau organizații profesionale din Statele Unite și Canada participând anual.
 

„Doar săptămâna trecută au fost organizate la nivel mondial 7 astfel de evenimente. Este clar că nevoia de comunicare a organizațiilor non-profit este una globală, iar ce s-a întâmplat în cele 24 de ore la București, ne dă energia să vrem să continuăm să ajutăm cât mai multe organizații din țară prin CreateAthon. Cei 70 de voluntari de anul acesta sunt cu adevărat niște eroi ai faptelor bune, petrecând cu mult suflet o zi și o «noapte de vis alături de bine».”
– Cătălin Dinu, co-organizator CreateAthon România, Centrul de Resurse în Comunicare. 

Cele 10 organizații selectate pentru CreateAthon 2019 au fost:
• Asociația Voluntariat pentru Viață Mărășești (jud. Vrancea)
• Federația DIZABNET (jud. Mureș)
• Asociația Centrul de Dezvoltare Personală și Combatere a Comportamentelor de Risc (jud. Sibiu)
• Asociația de Turism și Ecologie pentru Tineret Zimbrul Carpatin (jud. Argeș)
• Fundația Izvorul Alb (jud. Neamț)
• Asociația Mocănița Transilvaniei (jud. Bistrița-Năsăud)
• Asociația Piano Therapy (București)
• Fundația Alex Tache (jud. Vâlcea)
• Asociația pentru Dezvoltare Durabilă și Integrare Profesională (jud. Brașov)
• Asociația Sfânta Sofia – Credință, Nădejde și Dragoste (jud. Vrancea)

***
Organizator: Centrul de Resurse în Comunicare
Eveniment susținut de: Kaufland România
Găzduit de: OK Center
Parteneri: Vitamin Aqua, Pizza Hut Delivery, Olympus, The Guys, Creative Board Gaming
Parteneri implementare: Asociația Techsoup România, WpHosting, Galantom
Agenții partenere: Conan PR, Rogalski Damaschin Public Relations, Kite, Dume de Mestecat
Parteneri media: IQads, stiriONG, Gala Societății Civile