Brief-ul competiției avea ca principal obiectiv strângerea de fonduri pentru proiectul Pâine și Mâine. World Vision România, ONG-ul care își propune prin programul Pâine și Mâine să ofere copiilor săraci din mediul rural o masă caldă în fiecare zi şi sprijin pentru realizarea temelor, va implementa ideile câștigătoare din competiția PR Arena unde tinerii participanți au lucrat pe un brief cu obiectivul de a strânge fonduri pentru program.
PR Arena este prima inițiativă din domeniul educației lansată de Global Women in PR România, comunitatea profesioniștilor cu o experiență de peste 10 ani în PR și Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării (FJSC) din cadrul Universității din București. Echipele de studenți participanți în competiție au lucrat sub îndrumarea câte unui mentor din GWPR România.
“Ca și în prima ediție studenții au lucrat pe un brief real, cu provocări reale și obiective reale. Mai mult decât atât, tinerii și mentorii s-au bucurat că pot, prin munca și ideile lor să facă un bine. Mă bucur foarte tare să văd cum PR Arena devine o portită de acces a studenților în lumea agențiilor, companiilor prin intermediul profesioniștilor de PR care ne sunt alături. Am avut mentori cu peste 10 ani experiență în comunicare din banci, retail, FMCG, telecom, agenții de PR locale și internaționale, mentori care au oferit din know how-ul lor viitorilor profesioniști, poate chiar viitori colegi în echipele lor”, spune Ana-Maria Diceanu, Președinte și co-fondator GWPR România.
Competiția s-a desfășurat pe parcursul a două zile, în perioada 13-14 noiembrie.
Aproape 60 de studenți alături de 15 mentori au lucrat în echipă pentru a găsi cele mai creative și eficiente soluții la problemele din brief – respectiv strângerea de fonduri pentru proiectul Pâine și Mâine. Câștigătorii au fost desemnați în urma susținerii unei prezentări în fața unui juriu format din reprezentanți ai World Vision, FJSC și GWPR.
Mentorii acestei ediții PR Arena au fost: Silvia Mihăilescu (ING Bank), Silvia Jalea (ING Bank), Luiza Domnișoru (Digi Group), Cristina Hanganu (Lidl), Maria Mihai (Lidl), Nicoleta Deliu (BCR), Anca Roman (FrieslandCampina România), Eliza Rogalski (Rogalski Damaschin Public Relations), Corina Vasile (Raiffeisen Bank Romania), Raluca Ene (Chapter 4), Dana Dobrescu (Mondelez), Daniela Spiridonescu (GMP PR), Ioana Mucenic (Minio Studio), Irina Roncea (Golin) și Cristina Butunoi (Point PA).
“A fost o mare bucurie să petrec timp cu acești tineri plini de entuziasm și am plecat acasă cu foarte multe idei de la toți participanții. Profesorii de la FJSC și mentorii lor experți în comunicare au meritul de a fi creat un climat care a stimulat lucrul în echipă și creativitatea, fiind în egală măsură relaxat și prietenos. Pentru World Vision participarea la PR Arena a fost o oportunitate extraordinară de a se încarca cu idei și energie. Avem nevoie permanent de creativitate și prospețime în abordare, mai ales pentru că suntem un ONG, iar fondurile noastre merg către programe, spre copiii și comunitățile vulnerabile, în detrimentul promovării de multe ori”, spune Oana Șerban, Communication Director World Vision Romania.
"Este minunat să vezi cum crește acest proiect pe care l-am gândit ca o punte între academic și industrie. A crescut numărul echipelor, a crescut numărul mentorilor, iar entuziasmul s-a înmiit. Suntem recunoscători pentru oportunitatea de a crea legături reale între studenții noștri și companii importante de pe piața românească și dornici să arătăm potențialul tinerei generații de comunicatori", a declarat lect. univ. dr. Anamaria Nicola, decan FJSC.
Câștigătorii acestei ediții sunt:
Locul I – Cristina Cojocaru, Mihaela Gheorghiu, Monica Hozoc; mentor – Ioana Mucenic
Locul II – Ana Maria Pătru, Andreea Oancea, Mihai Caloiu; mentor – Silvia Mihăilescu
Locul III – Irina Pîrcălăboiu, Adrian Lăzărescu, Alexandru Stanciu; mentor – Dana Spiridonescu
Ediția a doua a PR Arena s-a desfășurat cu sprijinul: ING, BCR, Digi Romania, Inquam Photos, Bonnie & Clyde, Friesland Campina, Lidl, Raiffeisen Bank, Chapter 4, Golin, Minio Studio, Mondelez, Cosmetic Plant, Intersnack, Manuela Ciugudean Career & Life Coach, Cafe del Sol.
Lansată în iunie 2018 și având peste 80 de membre, GWPR România este prima comunitate a profesionistelor cu o experiență de peste 10 ani în PR, care își propune să consolideze reputația industriei, să contribuie la educarea tinerei generații și să ofere interacțiuni cu rețeaua globală de profesioniști. Un alt obiectiv este acela de a susține ascensiunea profesionistelor din industrie în board-ul de conducere al companiilor.
Membrii fondatori ai asociației sunt: Lidia Solomon (Honeywell); Dana Oancea (Forum for International Communications), Irina-Ileana Ionescu (Coca-Cola Hellenic Bottling Company), Cristina Hanganu (Lidl România), Corina Vasile (Raiffeisen Bank), Ioana Mănoiu (GMP PR), Crenguta Roșu (DC Communications), Cristina Popescu (Danone), Gabriela Lungu (WINGS Creative Leadership Lab), Anca Ungureanu (UniCredit Bank), Irina Roncea (Golin), Oana Mateescu (Ursus Breweries), Ana Maria Diceanu (Brain4Strategy) și Cristina Butunoi (Point Public Affairs).
***
Despre GWPR
GWPR este o organizație globală care conectează profesionistele din PR din întreaga lume. Comunitatea oferă oportunități de a împărtăși idei, experiențe și resurse. GWPR oferă oportunități de networking, insight-uri și leadership cu privire la practicile flexibile pentru programul de muncă, reducerea diferențelor salariale dintre femei și bărbați cu scopul de a avea un echilibru în echipele de conducere a companiilor și un climat de muncă mai bun.
Fondată în 2015, GWPR este o organizație non-profit și parte importantă a ICCO – International Communications Consultancy Organisation, reprezentând peste 2.500 de firme de PR din întreaga lume și 40 de asociații de comerț.
Despre FJSC
FJSC este singura facultate din România care oferă un program de studii complex în domeniul Științele comunicării, având trei direcții de studiu: Jurnalism, Comunicare şi relaţii publice şi Publicitate. Alături de cadre didactice specializate în acest domeniu, la FJSC predau unii dintre cei mai cunoscuţi profesionişti din domeniu.
Fondată în 1990, FJSC îşi propune să prezinte studenților bazele comunicării de masă, tehnicile şi exigenţele morale ale jurnalismului, înțeles ca reflectarea curentă şi raţională a evenimentelor, prin presa scrisă, audiovizuală sau online. FJSC oferă posibilitatea aprofundării cunoștințelor în domeniul comunicării cu aplicații în sfera relațiilor publice şi a publicităţii.