In perioada vacantei de vara numarul copiilor care au sunat la Telefonul Copilului 116 111, gratuit in retelele Romtelecom si Cosmote, s-a triplat. De asemenea, numarul de mail-uri trimise pe adresa de email a organizatiei, telefonulcopilului@telefonulcopilului.ro, a crescut considerabil.
Preocuparile personale sau dorinta de a-si sprijini prietenii sunt motivele pentru care copiii au sunat in numar foarte mare la Telefonul Copilului 116 111. In urma cazurilor semnalate de catre copii am remarcat numeroase probleme emotionale determinate de lipsa de comunicare intre familie si copii. De aceea, Telefonul Copilului vine in intâmpinarea nevoilor lor de a fi ascultati, de a li se oferi incredere, incurajare, deschiderea unor posibile cai de comunicare si relationare cu familia. a declarat Catalina Florea, Director Executiv, Asociatia Telefonul Copilului.
Perioada vacantei inseamna mai mult timp liber pentru copii. Astfel, la Telefonul Copilului 116 111 numarul cazurilor relatate de copii s-a triplat fata de perioada anterioara vacantei. Dintr-un total de 2913 cazuri, 1062 de cazuri au fost transmise numai de copii.
41% dintre cazurile transmise de copii au necesitat consiliere psihologica pe mai multe teme: nevoia de comunicare, relationarea cu parintii sau prietenii, singuratatea, neintelegerile in familie si nu in ultimul rând problemele sentimentale. Nevoia de comunicare a copiilor are drept principale cauze lipsa de timp liber a parintilor, relationarea defectuoasa intre copii si parinti, neintelegerile sau divortul acestora.
23% dintre cazurile semnalate de copii se refera la urmatoarele tipuri de abuz asupra celor mici: neglijare, molestare fizica, exploatare prin munca si abuz sexual. Pentru majoritatea cazurilor de acest tip, prietenii copiilor supusi abuzului au fost cei care au contactat 116 111. Ei doresc sa isi ajute prietenii, sa le acorde sprijin emotional si solicita implicarea telefonului copilului in vederea sesizarii institutiilor abilitate. Conform statisticilor Asociatiei Telefonul Copilului, cei care comit abuzuri asupra copilului sunt in principal mama, tatal, rudele, vecinii si chiar alti copii. Mediul in care se petrec cele mai multe abuzuri asupra copiilor ramâne cel familial, urmat de spatiul public si familia extinsa.
13% reprezinta sesizarile copiilor ai caror parinti au fost sau sunt plecati in strainatate si care s-au confruntat cu abandonul scolar. Acesti copii au ramas fie in grija bunicilor sau a altor rude, fie in grija unor prieteni de familie, ai parintilor sau chiar concubin/concubina. In aceeasi situatie se regasesc si copiii din familiile in care doar unul dintre parinti a plecat in strainatate. Copiii nu au reusit sa depaseasca trauma cauzata de plecarea parintilor/ parintelui, deoarece nu au avut un suport emotional in acest sens. Aceasta trauma a afectat si frecventarea cursurilor scolare si a condus, de multe ori, la abandon scolar.
In urma implicarii Asociatiei Telefonul Copilului in sustinerea Campaniei Școala te face mare, o alta problema majora, transmisa de 18% dintre copii la 116 111 este aceea a copiilor care s-au deplasat cu parintii in strainatate. Principala problema a acestora a fost lipsa frecventarii cursurilor scolare in tara de destinatie. Copiii care ne-au sunat au revenit in România si doresc sa fie incadrati intr-o forma de invatamânt. Totodata mentionam solicitarile de consiliere cu privire la integrarea intr-o forma alternativa de educatie a copiilor care au abandonat invatamântul obligatoriu (programul A doua sansa).
5% dintre copiii care au apelat 116 111 au solicitat informatii cu privire la: drepturile celor mici, existenta Telefonului Copilului si cum poate apelul catre 116 111 sa ajute copiii.
Copiii au considerat ca Telefonul Copilului 116 111 este un prieten caruia ii pot solicita un sfat ori de câte ori au nevoie. 52% dintre copii au revenit la 116 111 pentru a discuta despre diferite probleme care ii preocupa.
Dorim sa multumim tuturor canalelor mass media care au promovat 116 111, noul numar la care telefonul copilului raspunde de la data de 01 octombrie 2008, contribuind astfel la acordarea unei sanse copiilor aflati in situatii de risc. Datorita sprijinului mass media, 116 111 a ajuns in doar 1 an la acelasi grad de constientizare pe care 0800 8 200 200 l-a dobândit in mai bine 7 ani.
116 111 este linia europeana de asistenta pentru copii, gestionata in România de Asociatia Telefonul Copilului si Romtelecom. Apelul catre 116 111 este oferit gratuit de Romtelecom si Cosmote.
Despre Asociatia Telefonul Copilului
Asociaţia Telefonul Copilului este o organizaţie neguvernamentala, non-profit, activa in domeniul protecţiei drepturilor copilului. 7 zile din 7, intre orele 08.00-20.00, Asociaţia Telefonul Copilului pune la dispoziţia copiilor şi parinţilor linia de asistenţa gratuita, unica la nivel european, 116 111, specializata in domeniul protecţiei copilului. Un numar total de 1.489.080 de apeluri a fost inregistrat de Asociaţia Telefonul Copilului in perioada 21 noiembrie 2001 15 septembrie 2009, iar dintre acestea au fost identificate 25.281 de cazuri valide.
Preocuparile personale sau dorinta de a-si sprijini prietenii sunt motivele pentru care copiii au sunat in numar foarte mare la Telefonul Copilului 116 111. In urma cazurilor semnalate de catre copii am remarcat numeroase probleme emotionale determinate de lipsa de comunicare intre familie si copii. De aceea, Telefonul Copilului vine in intâmpinarea nevoilor lor de a fi ascultati, de a li se oferi incredere, incurajare, deschiderea unor posibile cai de comunicare si relationare cu familia. a declarat Catalina Florea, Director Executiv, Asociatia Telefonul Copilului.
Perioada vacantei inseamna mai mult timp liber pentru copii. Astfel, la Telefonul Copilului 116 111 numarul cazurilor relatate de copii s-a triplat fata de perioada anterioara vacantei. Dintr-un total de 2913 cazuri, 1062 de cazuri au fost transmise numai de copii.
41% dintre cazurile transmise de copii au necesitat consiliere psihologica pe mai multe teme: nevoia de comunicare, relationarea cu parintii sau prietenii, singuratatea, neintelegerile in familie si nu in ultimul rând problemele sentimentale. Nevoia de comunicare a copiilor are drept principale cauze lipsa de timp liber a parintilor, relationarea defectuoasa intre copii si parinti, neintelegerile sau divortul acestora.
23% dintre cazurile semnalate de copii se refera la urmatoarele tipuri de abuz asupra celor mici: neglijare, molestare fizica, exploatare prin munca si abuz sexual. Pentru majoritatea cazurilor de acest tip, prietenii copiilor supusi abuzului au fost cei care au contactat 116 111. Ei doresc sa isi ajute prietenii, sa le acorde sprijin emotional si solicita implicarea telefonului copilului in vederea sesizarii institutiilor abilitate. Conform statisticilor Asociatiei Telefonul Copilului, cei care comit abuzuri asupra copilului sunt in principal mama, tatal, rudele, vecinii si chiar alti copii. Mediul in care se petrec cele mai multe abuzuri asupra copiilor ramâne cel familial, urmat de spatiul public si familia extinsa.
13% reprezinta sesizarile copiilor ai caror parinti au fost sau sunt plecati in strainatate si care s-au confruntat cu abandonul scolar. Acesti copii au ramas fie in grija bunicilor sau a altor rude, fie in grija unor prieteni de familie, ai parintilor sau chiar concubin/concubina. In aceeasi situatie se regasesc si copiii din familiile in care doar unul dintre parinti a plecat in strainatate. Copiii nu au reusit sa depaseasca trauma cauzata de plecarea parintilor/ parintelui, deoarece nu au avut un suport emotional in acest sens. Aceasta trauma a afectat si frecventarea cursurilor scolare si a condus, de multe ori, la abandon scolar.
In urma implicarii Asociatiei Telefonul Copilului in sustinerea Campaniei Școala te face mare, o alta problema majora, transmisa de 18% dintre copii la 116 111 este aceea a copiilor care s-au deplasat cu parintii in strainatate. Principala problema a acestora a fost lipsa frecventarii cursurilor scolare in tara de destinatie. Copiii care ne-au sunat au revenit in România si doresc sa fie incadrati intr-o forma de invatamânt. Totodata mentionam solicitarile de consiliere cu privire la integrarea intr-o forma alternativa de educatie a copiilor care au abandonat invatamântul obligatoriu (programul A doua sansa).
5% dintre copiii care au apelat 116 111 au solicitat informatii cu privire la: drepturile celor mici, existenta Telefonului Copilului si cum poate apelul catre 116 111 sa ajute copiii.
Copiii au considerat ca Telefonul Copilului 116 111 este un prieten caruia ii pot solicita un sfat ori de câte ori au nevoie. 52% dintre copii au revenit la 116 111 pentru a discuta despre diferite probleme care ii preocupa.
Dorim sa multumim tuturor canalelor mass media care au promovat 116 111, noul numar la care telefonul copilului raspunde de la data de 01 octombrie 2008, contribuind astfel la acordarea unei sanse copiilor aflati in situatii de risc. Datorita sprijinului mass media, 116 111 a ajuns in doar 1 an la acelasi grad de constientizare pe care 0800 8 200 200 l-a dobândit in mai bine 7 ani.
116 111 este linia europeana de asistenta pentru copii, gestionata in România de Asociatia Telefonul Copilului si Romtelecom. Apelul catre 116 111 este oferit gratuit de Romtelecom si Cosmote.
Despre Asociatia Telefonul Copilului
Asociaţia Telefonul Copilului este o organizaţie neguvernamentala, non-profit, activa in domeniul protecţiei drepturilor copilului. 7 zile din 7, intre orele 08.00-20.00, Asociaţia Telefonul Copilului pune la dispoziţia copiilor şi parinţilor linia de asistenţa gratuita, unica la nivel european, 116 111, specializata in domeniul protecţiei copilului. Un numar total de 1.489.080 de apeluri a fost inregistrat de Asociaţia Telefonul Copilului in perioada 21 noiembrie 2001 15 septembrie 2009, iar dintre acestea au fost identificate 25.281 de cazuri valide.