Ieri, 30 octombrie 2012, la Bastionul Croitorilor din Cluj Napoca, a avut loc conferinta de inchidere a proiectului N.O.R.D - Nevoia de Orientare Reorientare si Dezvoltare si de prezentare a rezultatelor acestuia.

Implementat in perioada ianuarie 2011 – octombrie 2012 proiectul N.O.R.D a pus la dispozitia somerilor din regiunea Nord-Vest servicii gratuite de mediere si consiliere pe piata muncii in cadrul Centrului de Incluziune Profesionala din Cluj si direct in comunitatile din care acestia proveneau.

Obiectivul  proiectului a fost cresterea gradului de ocupare a fortei de munca si, implicit, scaderea somajului in randul persoanelor inactive, somere sau aflate in cautarea unui loc de munca. Grupul tinta al proiectului a fost format din categorii variate de persoane in cautarea unui loc de munca, din regiunea de dezvoltare Nord-Vest, dar in special din cele din Cluj-Napoca si din sase regiuni ruraleMihai Viteazu, Iara, Calatele, Ciucea, Poieni si Negreni.

Initiatorii proiectului  au pus  la dispozitia beneficiarilor un program bazat pe o metodologie in 4 pasi: informare, consiliere, formare si sprijin pentru angajare, in cadrul Centrului de Incluziune Profesionala (CIP) dsi a Targului de Locuri de Munca, ale carui rezultate au fost:
-2600 de persoane informate asupra oportunitatilor pe piata muncii si a modalitatilor de a le accesa, dintre care 2000 in cadrul Targului de Locuri de Munca
-345 de beneficiari care au luat parte la procesul de consiliere, prin care au identificat propriile bariere in accesarea unui loc de munca precum si solutiile posibile
-30% dintre cele 345 de persoane consiliate au obtinut un loc de munca
-152 de persoane au invatat cum sa foloseasca internetul si calculatorul pentru a-si face un CV si a aplica online la joburi, precum si cum sa foloseasca platformele de recrutare.
- 26 dintre beneficiarii programului cursurilor TIC, odata depasita bariera tehnologiei, au urmat apoi si o alta forma de invatamant
-700 de locuri de munca disponibile in cadrul Targului prin peste 45 de firme, cum ar fi Allianz Tiriac, Asirom, Arabesque, ING, Romtelecom, Billa, Subway, RDS&RCS, Office Depot, Emerson, Arabesque, si companii de recrutare precum Manpower, Adecco, Luger&Makler.

Pentru a asigura accesul transparent la oportunitati, precum si diseminarea practicilor, metodologiei si a povestilor de succes din cadrul proiectului a fost derulata timp de un an campania de comunicare „Nu renunt. Merit un loc de munca”, continand platforma online de resurse www.nurenunt.ro care va ramane activa si dupa incheierea proiectului, distribuirea materialelor informative direct in comunitati precum si diseminarea trimestriala a newsletter-ului proiectului. Campania a fost sustinuta si de trei evenimente care au reunit angajatorii, institutiile si beneficiarii la aceeasi masa de discutii pentru a ajunge la un dialog comun care sa diminueze discrepanta intre nevoile angajatorilor si competentele si asteptarile beneficiarilor.

Nevoia de Orientare, Reorientare si Dezvoltare (N.O.R.D) este un proiect cofinantat din Fondul Social European prin programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, Axa Prioritara ”Promovarea masurilor active de ocupare” ”Investeste in oameni”, implementat de KCMC (K Consulting Management and Coordination) in parteneriat cu Agentia de Dezvoltare Comunitara Impreuna. Bugetul total eligibil al proiectului este de 2.125.966 RON dintre care 2.019.668 co-finantare FSE si contributie nationala, iar contributia solicitantului este de 106.298 RON.

KCMC- K Consulting, Management and Coordination -  reuneste expertiza din mediul non profit cu cea a mediului de afaceri pentru a genera solutii sustenabile pentru comunitatile vulnerabile. Indiferent de instrumentele prin care facem asta - proiecte sociale, formare, consiliere, antreprenoriat social sau campanii de comunicare – abordarea noastra este bazata pe convingerea ca evolutia sociala porneste de la un parteneriat real cu beneficiarii, impletind viziunea unei schimbari cu forta si curajul de a actiona.

Agentia Comunitara Impreuna – in cei peste 13 ani de existenta Agentia si-a urmarit misiunea orientate
in vederea pastrarii si afirmarii personalitatii romilor, prin activitati de cercetare, documentare si difuzare, elaborare si implementare a politicilor sociale in folosul romilor.

Contact:
Alexandra Dinu,
Director Proiect
Tel.: 0734 800 282 ; E-mail: alexandra@kcmc.ro
Website: www.nurenunt.ro ; www.kcmc.ro