CLUJ-NAPOCA, 14 Martie 2008 Asociatia pentru Relatii Comunitare (ARC) in parteneriat cu Fundatia Comunitara Cluj (FCC) si BRD Groupe Société Générale implementeaza in Cluj-Napoca a doua editie YouthBank un program administrat de catre un grup de adolescenti entuziasti care urmareste constituirea, promovarea si administrarea intr-o maniera transparenta a unui fond special destinat proiectelor realizate - de catre liceeni - pentru dezvoltarea comunitatii locale.
Tinerii cu varste cuprinse intre 15 si 19 ani sunt invitati de membrii echipei YouthBank sa initieze proiecte prin care sa aduca un beneficiu comunitatii si in acelasi timp sa isi dezvolte abilitati personale de management financiar, leadership si comunicare. Fondul pus la dispozitia lor are o valoare totala de 16.000 RON.
Liceenii clujeni vor putea sa isi inscrie proiectele in concurs in perioada 10 martie 04 aprilie 2008. Pentru a intruni conditiile de participare tinerii trebuie sa faca parte dintr-o echipa de minim 3 persoane, iar proiectul lor trebuie sa se desfasoare pe aria geografica a judetului Cluj. Acesta poate acoperi orice domeniu: de la activitati sportive, arta, ecologie la sanatate sau muzica, cu conditia ca activitatile derulate sa aduca un beneficiu comunitatii. Suma solicitata poate fi de maxim 1.000 RON pentru un proiect, iar perioada de implementare sa fie de maxim 1 luna.
Echipele de tineri care au o idee de proiect pentru YouthBank pot trimite aplicatiile la adinacristea@youthbank.ro pana la data de 4 aprilie 2008. Aplicatia se face pe baza formularului tip care poate fi descarcat de pe site-ul www.youthbank.ro.
Fondul pus la dispozitia liceenilor clujeni a fost creat de echipa YouthBank in urma derularii, in perioada noiembrie decembrie 2007, a unei campanii de mobilizare de resurse financiare din comunitate. 6.000 RON din valoarea fondului au fost mobilizati de echipa programului prin vanzarea de felicitari purtand marka YB. La aceasta suma se adauga 10.000 RON investiti, pe principiul co-finantarii, de catre BRD Groupe Société Générale, partenerul principal al programului.
Puteti gasi informatii despre activitatea echipei YouthBank si detalii complete despre concursul de finantare pe site-ul www.youthbank.ro. In vederea relansarii site-ului www.youthbank.ro Design 19, agentie clujeana de web design, a oferit pro bono serviciile echipei sale, creand o noua structura si un nou design al site-ului pentru a facilita o comunicare cat mai eficienta cu prietenii programului YouthBank: Am decis sa sustinem acest program deoarece era o metoda buna de a da ceva inapoi comunitatii din care facem parte. Proiectul este unul in crestere, insa ne-am dat seama repede de impactul pe care il are direct si indirect in viata tinerilor si a comunitatii clujene, iar asta nu poate decat sa ne faca mandri ca am ales sa investim efort si incredere in acesti tineri dedicati si implicit in viitorul acestei generatii. Raul Rusu - Director Design 19 Agentie Web Design&Development
***
Misiunea Fundatiei Comunitare Cluj este de a imbunatati viata locuitorilor din zona Cluj prin mobilizarea si distribuirea de resurse pentru initiative de dezvoltare locala. Fundatia Comunitara Cluj va actiona ca un finantator local si va identifica, promova si finanta initiative si proiecte care contribuie la oferirea de sanse egale locuitorilor din zona Cluj si la dezvoltarea locala. Mentionata ca unul din obiectivele de dezvoltare comunitara in Strategia de dezvoltare a Municipiului Cluj - Napoca, Fundatia Comunitara Cluj este una din primele initiative de acest gen din Romania si se numara printre cele 1300 de Fundatii Comunitare active in peste 40 de tari de pe toate continentele.
***
Asociatia pentru Relatii Comunitare s-a infiintat in anul 2002 pentru a sustine mobilizarea de resurse la nivel comunitar. Activitatea ARC include programe de instruire si cercetare destinate organizatiilor care au nevoie de sprijinul comunitatii pentru a-si desfasura activitatea dedicata copiilor, batranilor, mediului sau altor cauze sociale, culturale si educationale. ARC ofera acestor organizatii instruire si sustinere pentru ca programele lor de atragere de fonduri sa fie eficiente si transparente catre donatori. De asemenea, ARC actioneaza prin resursele de informatie la nivel national si international si prin expertiza in regiune, ca partener al companiilor interesate de dezvoltarea strategiei de implicare in comunitate. ARC organizeaza Gala Oameni pentru Oameni, evenimentul care recunoaste implicarea in comunitate a companiilor si indivizilor sau Bursa Implicarii Sociale si Conferinta Nationala de Atragere de Fonduri, ocazie pentru companii si organizatii nonprofit de a initia noi parteneriate.
***
BRD Groupe Société Générale este a doua banca a Romaniei, avand o cota de piata medie de 18% si o capitalizare bursiera de aproximativ 4,5 miliarde Euro. Actionarul principal al BRD este Société Générale, unul dintre cele mai mari grupuri bancare din zona euro. BRD este o banca universala, oferind servicii atat populatiei cat si companiilor. Institutia de credit are peste 2,4 milioane clienti si peste 800 de agentii in toata tara. Banca deruleaza de peste 10 ani proiecte de responsabilitate sociala implicandu-se in domeniile: cultura, educatie, sport, social-umanitar si protectia mediului.
Simona Serban
Director executiv, Fundatia Comunitara Cluj
Tel: +40-264-406.388
Fax: +40-264-406.389
Email: simona.serban@fundatiicomunitare.ro
www.fundatiicomunitare.ro
Adina Cristea
Coordonator program YouthBank Cluj
Tel: +40-264-406.388
Fax: +40-264-406.389
Email: adinacristea@youthbank.ro
www.youthbank.ro