Din 2 pana in 9 septembrie se deschide "Portita" pentru cea de a patra editie a Laboratorului de Educatie Nonformala. Intr-o formula noua, deschisa unui numar mai divers de actori ai educatiei nonformale dar si mai responsabila social.
Inca de la cea de-a treia editie, alaturi de prietenii nostri de la Reper 21, am hotarat ca un astfel de eveniment poate si merita sa acorde o atentie sporita componentei de Responsabilitate Sociala. Un an mai tarziu si multe intalniri intre timp si laboratorul va purta marca "Eveniment Responsabil", marca creata prin proiectul SOCIETAL (www.societal.ro)!
Astfel, incepand cu editia din anul 2012 laboratorul va fi mai atent cu o serie de indicatori sociali, de guvernanta, dar mai ales de mediu (in special pentru un consum mai rational al resurselor implicate, folosirea mediului virtual cat mai mult, constientizarea participantilor cu privire la aspectele de mediu atat in timpul evenimentului cat si in activitatile lor ulterioare in comunitate etc).
Pentru mai multe detalii puteti sa urmariti acest material cu o serie de interviuri realizate cu organizatorii, evalutorul editiei de anul trecut si participanti.
Ce se intampla la laborator?
Ideea Laboratorului a fost si este simpla: de a aduce in acelasi loc oameni care au experienta in ceea ce priveste o metoda de invatare in context nonformal si de a ii pune in contact cu alti oameni care lucreaza in cadrul a diferite organizatii si care pot prelua informatii despre aceste metode si le pot aplica/replica in comunitatile lor.
De ce laborator?
Pentru ca un laborator reprezinta premisa pentru a face cele mai reusite experimente si aici se gasesc formule cu impact real ce pot avea un efect de schimbare "pe bune" atat la nivel personal, organizational dar si de comunitate.
De ce educatie nonformala?
Pentru ca trebuie! Pentru ca este o componenta vitala a invatarii pe intreg parcursul vietii si pentru ca merita sa fie cunoscuta si folosita cat mai mult in comunitate.
Cum se intampla?
Prin impartasirea de metode de invatare in context nonformalcu urmatoarele caracteristici:
- au obiective de invatare bine definite
- sunt active, creative si interactive
- au un caracter inovativ (nu fac parte din categoria “metode clasice”)
- sunt metode de invatare nonformala care au caracter participativ
- sunt metode de invatare nonformala care au caracter experiential
- au un grad de aplicabilitate mare in sensul in care dupa eveniment cei care intra in contact cu metoda sa poata sa fie capabili sa o replice in comunitatile lor
De-a lungul celor 3 editii deja organizate, au fost prezentate 27 de metode de invatare in context nonformal prezentate de catre 45 de persoane resursa si au implicat peste 100 de participantii.
Metodele au fost dintre cele mai diverse. Pe de o parte am avut metode de invatare in context nonformal care pot fi preluate automat fara prea mult efort si transpuse in orice comunitate (Biblioteca Vie, Open space, Cafeneaua Publica, Animatie socio-educativa, Jocuri de societate/ board games, Metoda SMART, Debate educativ, Origami, Flashmob).
Pe de alta parte au fost prezentate metode care sunt potrivite pentru lucrul in comunitati si cu beneficiari diversi, dar necesita o pregatire in prealabil mai intensa (Metoda TRANSCEND, Animatie stradala, Photovoice, Teatru Forum, Teatrul educational, Circ (adaptat), Green Drama, Psihodrama (elemente educationale), Sociodrama (elemente educationale).
Mai exista metode care se concentreaza pe dezvoltare personala, insa care necesita specialisti pregatiti pentru a fi implementate (Strategia Walt Disney, Life Coaching, Mentorat, Ready-mades, Metoda de (auto)reglare prin dans (INSIDE – OUTSIDE), Improvizatia, Dans contemporan (elemente educationale).
Primele trei editii ale laboratorului au fost organizate de catre Agentia Nationala pentru Programe Comunitare in Domeniul Educatiei si Formarii Profesionale (ANPCDEFP) prin programul Tineret in Actiune si era adresat in special reprezentantilor organizatiilor de tineret. Cea de a patra editie este o "co-productie" Fundatia pentru Dezvoltarea Societatii Civile, ANPCDEFP si Institutul de Stiintele Educatiei adresandu-se unui spectru mult mai larg de organizatii implicate in educatia nonformala fiind organizat in cadrul proiectului N.O.N.F.O.R.M.A.L finantat de Comisia Europeana prin Programul Invatare pe toata Durata Vietii!
Mai multe informatii gasiti la http://nonformalii.wordpress.com/.
Despre Societal si marca “Eveniment responsabil” aflati pe www.societal.ro.
Inca de la cea de-a treia editie, alaturi de prietenii nostri de la Reper 21, am hotarat ca un astfel de eveniment poate si merita sa acorde o atentie sporita componentei de Responsabilitate Sociala. Un an mai tarziu si multe intalniri intre timp si laboratorul va purta marca "Eveniment Responsabil", marca creata prin proiectul SOCIETAL (www.societal.ro)!
Astfel, incepand cu editia din anul 2012 laboratorul va fi mai atent cu o serie de indicatori sociali, de guvernanta, dar mai ales de mediu (in special pentru un consum mai rational al resurselor implicate, folosirea mediului virtual cat mai mult, constientizarea participantilor cu privire la aspectele de mediu atat in timpul evenimentului cat si in activitatile lor ulterioare in comunitate etc).
Pentru mai multe detalii puteti sa urmariti acest material cu o serie de interviuri realizate cu organizatorii, evalutorul editiei de anul trecut si participanti.
Ce se intampla la laborator?
Ideea Laboratorului a fost si este simpla: de a aduce in acelasi loc oameni care au experienta in ceea ce priveste o metoda de invatare in context nonformal si de a ii pune in contact cu alti oameni care lucreaza in cadrul a diferite organizatii si care pot prelua informatii despre aceste metode si le pot aplica/replica in comunitatile lor.
De ce laborator?
Pentru ca un laborator reprezinta premisa pentru a face cele mai reusite experimente si aici se gasesc formule cu impact real ce pot avea un efect de schimbare "pe bune" atat la nivel personal, organizational dar si de comunitate.
De ce educatie nonformala?
Pentru ca trebuie! Pentru ca este o componenta vitala a invatarii pe intreg parcursul vietii si pentru ca merita sa fie cunoscuta si folosita cat mai mult in comunitate.
Cum se intampla?
Prin impartasirea de metode de invatare in context nonformalcu urmatoarele caracteristici:
- au obiective de invatare bine definite
- sunt active, creative si interactive
- au un caracter inovativ (nu fac parte din categoria “metode clasice”)
- sunt metode de invatare nonformala care au caracter participativ
- sunt metode de invatare nonformala care au caracter experiential
- au un grad de aplicabilitate mare in sensul in care dupa eveniment cei care intra in contact cu metoda sa poata sa fie capabili sa o replice in comunitatile lor
De-a lungul celor 3 editii deja organizate, au fost prezentate 27 de metode de invatare in context nonformal prezentate de catre 45 de persoane resursa si au implicat peste 100 de participantii.
Metodele au fost dintre cele mai diverse. Pe de o parte am avut metode de invatare in context nonformal care pot fi preluate automat fara prea mult efort si transpuse in orice comunitate (Biblioteca Vie, Open space, Cafeneaua Publica, Animatie socio-educativa, Jocuri de societate/ board games, Metoda SMART, Debate educativ, Origami, Flashmob).
Pe de alta parte au fost prezentate metode care sunt potrivite pentru lucrul in comunitati si cu beneficiari diversi, dar necesita o pregatire in prealabil mai intensa (Metoda TRANSCEND, Animatie stradala, Photovoice, Teatru Forum, Teatrul educational, Circ (adaptat), Green Drama, Psihodrama (elemente educationale), Sociodrama (elemente educationale).
Mai exista metode care se concentreaza pe dezvoltare personala, insa care necesita specialisti pregatiti pentru a fi implementate (Strategia Walt Disney, Life Coaching, Mentorat, Ready-mades, Metoda de (auto)reglare prin dans (INSIDE – OUTSIDE), Improvizatia, Dans contemporan (elemente educationale).
Primele trei editii ale laboratorului au fost organizate de catre Agentia Nationala pentru Programe Comunitare in Domeniul Educatiei si Formarii Profesionale (ANPCDEFP) prin programul Tineret in Actiune si era adresat in special reprezentantilor organizatiilor de tineret. Cea de a patra editie este o "co-productie" Fundatia pentru Dezvoltarea Societatii Civile, ANPCDEFP si Institutul de Stiintele Educatiei adresandu-se unui spectru mult mai larg de organizatii implicate in educatia nonformala fiind organizat in cadrul proiectului N.O.N.F.O.R.M.A.L finantat de Comisia Europeana prin Programul Invatare pe toata Durata Vietii!
Mai multe informatii gasiti la http://nonformalii.wordpress.com/.
Despre Societal si marca “Eveniment responsabil” aflati pe www.societal.ro.