MaiMultVerde si Golden Brau au continuat duminica, 20 iunie 2010, proiectul „Gratar Curat 2010”, printr-o actiune de constientizare a picnicarilor si curatenie a padurii Faget, de langa Cluj-Napoca. 40 de voluntari MaiMultVerde au transmis participantilor la picnic mesajul „Un gratar bun este un gratar curat” si au strans 100 de saci de gunoi, cantarind 1 tona si jumatate. Proiectul va continua sambata, 26 iunie, in judetul Valcea, la Baraj Nord.
„Gratar curat 2010” este un proiect de constientizare si responsabilizare demarat de Asociatia MaiMultVerde si Golden Brau. Timp de zece saptamani, voluntarii MaiMultVerde si reprezentantii Golden Brau desfasoara activitati de constientizare si curatenie in zone de picnic din toata tara. Este cunoscut faptul ca in urma activitatilor de picnic raman cantitati impresionante de gunoi, iar eforturile autoritatilor si organizatiilor de mediu nu sunt suficiente pentru a pastra aceste zone de petrecere a timpului liber curate. Astfel, proiectul „Gratar curat 2010” isi propune sa informeze si responsabilizeze participantii la picnic despre importanta pastrarii curateniei in aceste zone naturale de petrecere a timpului liber.
Alte actiuni de curatenie au avut loc pana acum in judetul Arges, la Valea Valsanului si in Bucuresti, in Padurea Snagov. Activitatile de informare, responsabilizare si curatenie au continuat si duminica, 20 iunie, in padurea Faget, in apropierea orasului Cluj-Napoca, unde voluntarii MaiMultVerde au adunat 100 de saci de gunoaie si au purtat discutii cu picnicarii despre pastrarea curateniei. Deseurile din plastic si metal au fost colectate separat de celelalte deseuri, adunandu-se 20 de saci. Printre cele mai interesante „capturi” s-a regasit si un gratar ruginit. Sacii cu gunoaie adunate de voluntari au fost ridicati imediat de compania locala de salubritate. La actiunea din padurea Faget au participat si reprezentantii Garzii de Mediu si ai presei locale. In cadrul acestor actiuni, cantitatea de gunoaie adunate a ajuns la sase tone, cea mai mare parte fiind reprezentata de ambalaje din plastic.
Proiectul va continua in judetele Valcea (Baraj Nord), Hunedoara (lacul Cincis), Constanta (Murfatlar, popas Fantanita), Gorj (Cheile Sohodolului) si in Bucuresti, padurea Pustnicu, in fiecare sfarsit de saptamana pana in 31 iulie. La fiecare actiune vor participa voluntari MaiMultVerde si reprezentanti Golden Brau care vor imparti saci participantilor la picnic, le vor explica importanta pastrarii curateniei in zonele naturale si vor aduna gunoaiele. In zonele unde acest lucru e posibil, prin parteneriate cu autoritatile locale se vor colecta selectiv deseurile colectate: plastic, hartie si sticla, ulterior acestea fiind valorificate de firmele de salubrizare locale.
„Dincolo de latura culinara, gratarul are puternice trasaturi rituale si sociale. Unii nu s-au ferit sa ii dea si o fata politica, dar noi ne incapatanam sa-l recomandam cu garnitura ecologica. Reteta unui gratar curat este simpla: achizitionarea unor ingrediente, pe cat posibil, locale, nu doar carne, ci si legume, vesela si tacamuri de carton sau lemn si saci menajeri pentru resturi si, la final, o vizita la containerele pentru colectarea selectiva a de deseurilor. Astfel la sfarsitul zilei, senzatia de satietate va fi acompaniata de un sentiment de multumire”, a declarat Doru Mitrana, director executiv Asociatia MaiMultVerde.
„Iesitul la gratar in weekend este pentru romani un sport national. Indemanarea, rabdarea, cele mai bune preparate si o bere facuta bine sunt ingredientele esentiale. Insa pe langa acestea, un gratar cu adevarat reusit inseamna obligatoriu sa lasi in urma un loc curat. Acesta este motivul pentru care Golden Brau, „berea gratarului” in Romania, impreuna cu MaiMultVerde au demarat o campanie de promovare a unui comportament responsabil la gratar”, arata Andrei Cazacu, Brand Manager Golden Brau.
Informatii suplimentare:
Anamaria Bogdan, Manager comunicare MaiMultVerde,
email: anamaria.bogdan@maimultverde.ro, tel.: 0755 224816
Note pentru jurnalisti
1. Asociatia MaiMultVerde, organizatie neguvernamentala, nonprofit si de protectie a mediului, are misiunea de a construi o noua cultura a voluntariatului pentru mediu in Romania. In primii doi ani de functionare, 2008 si 2009, MaiMultVerde a lucrat cu peste 11.000 de voluntari, a plantat 383.700 puieti, a strans 262 de tone de deseuri, a deschis primul centru de inchiriat biciclete din Bucuresti, Cicloteque, a derulat doua campanii nationale de informare si educatie si a organizat prima gala de strangere de fonduri pentru proiecte de mediu, Gala Verde. Bugetul MaiMultVerde in primii doi ani a depasit 1.800.000 de euro. Fondurile au fost obtinute din sponsorizari oferite de marile companii din Romania.
Informatii la zi despre MaiMultVerde si proiectele desfasurate sunt disponibile pe www.maimultverde.ro.
2. Golden Brau face parte din portofoliul companiei Heineken Romania. Berea Golden Brau este recunoscuta la nivel international pentru calitate, fiind premiata cu sase medalii de aur la prestigioasa competitie Monde Selection din Bruxelles.