Fundatia Roma Education Fund Romania, membra a retelei internationale Roma Education Fund, a organizat in parteneriat cu UNICEF cel de-al saselea atelier de lucru cu tema Mediul scolar si abordari ale cadrelor didactice in lucrul cu romii.

La eveniment au participat reprezentati ai celor mai importante institutii implicate in educatia copiilor romi, precum Agentia Romana de Asigurare a Calitatii in Invatamantul Preuniversitar, Institutul de Știinte ale Educatiei, Centrul de Politici Europene, AM POSDRU,  inspectorate scolare judetene, precum si reprezentanti ai sectorului non-guvernamental, care implementeaza diverse proiecte in vederea reducerii decalajului educational intre copiii romi si cei ne-romi.

In cadrul atelierului, au fost facute o serie de recomandari care vizeaza existenta unei definitii unitare a abandonului scolar, a raportarii oneste a fenomenelor de absenteism si abandon scolar, implementarea reala si constienta a masurilor care asigura accesul la o educatie de calitate si nu doar completarea formala a unor documente scolare, cresterea atractivitatii profesiei de dascal prin motivarea celor care sa imbratiseze o astfel de cariera. Solutiile si recomandarile expuse de participanti vor fi incluse in cel de-al saselea policy brief pe tema mediului scolar.

“Acesta este ultimul atelier de advocacy pentru politici educationale din cadrul proiectului nostru comun – Roma Education Fund Romania si UNICEF, in care am parcurs o radiografie ampla a mediului scolar din perspectiva unui set complex de indicatori de calitate, precum gradul de calificare al cadrelor didactice, cadrul curricular, infrastructura, dotari, interactiunea cadrelor didactice cu elevii etc. Impactul mediului scolar asupra copiilor romi, alaturi de recomandarile de politici publice pentru incluziunea educationala a copiilor romi, au reprezentat punctul central al dezbaterilor”, a declarat Eugen Crai, Director National al Fundatiei Roma Education Fund Romania.

Atelierul de lucru Mediul scolar si abordari ale cadrelor didactice in lucrul cu romii face parte din initiativa de advocacy Provocari actuale privind accesul la o educatie de calitate a copiilor romi pe care Fundatia Roma Education si UNICEF au implementat-o in vederea imbunatatirii politicilor educationale adresate copiilor romi.

“Este esentiala implicarea expertilor si practicienilor din domeniul educatiei, dar si din domeniile conexe in dezbaterea acestor problematici extrem de importante. Doar astfel pot fi gasite solutii concrete si aplicabile care sa fie transpuse in politici publice pentru incluziunea sociala si respectarea dreptului la educatie a tuturor copiilor din Romania”, a declarat Luminita Costache, Specialist Politici Sociale

Recomandarile pe care Roma Education Fund Romania si UNICEF le propun sunt incluse in sase policy brief-uri elaborate care urmaresc tematica fiecarui atelier de advocacy: participarea scolara a copiilor romi, programul scoala dupa scoala, dezvoltarea timpurie a copilului, desegregarea scolara a copiilor romi, finantarea in educatie prin Fondul Social European.

Cele sase ateliere de advocacy au reunit la masa dezbaterilor reprezentanti ai ministerelor, mediului academic si practicieni de la diferite niveluri ale sistemului de educatie. Pana la finalul acestui an, cele sase policy briefuri vor fi inaintate institutiilor impreuna cu o serie de recomandari menite sa imbunatateasca politicile publice.


***
Despre UNICEF Romania

UNICEF este prezent in Romania si in alte 150 de tari pentru a promova supravietuirea si dezvoltarea copiilor din perioada copilariei mici pana la adolescenta.

In Romania, UNICEF sustine drepturile copiilor prin programe de sanatate si nutritie, educatie de calitate, precum si prin protectia copiilor impotriva violentei, neglijentei si HIV/SIDA. UNICEF este sustinut financiar integral prin contributiile voluntare ale persoanelor fizice, corporatilor, fundatiilor si a guvernelor.