Impactul educatiei prescolare asupra economiei nationale
Investitia in educatia timpurie aduce beneficii de 4 pana la 6 ori mai mari decat suma cheltuita. Studiile internationale demonstreaza ca mediul in care copiii traiesc si invata in primii cinci ani determina posibilitatile lor de a avea succes in viata.
In Romania, chiar si atunci cand oficial sunt inscrisi, multi copii din familii sarace nu merg la gradinita regulat. Ajunsi in clasa I, ei au deja un decalaj fata de ceilalti copii greu de recuperat si risca sa paraseasca timpuriu scoala. Absenta educatiei prescolare creste riscul abandonului scolar, nevoia de educatie speciala, somajul si infractionalitatea in randul adultilor.
Pentru a contracara aceste efecte negative, Asociatia Ovidiu Rom si Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului invita pentru al doilea an consecutiv toate Primariile din tara sa aplice pentru o finantare care sa le ajute sa aduca la gradinita fiecare copil sarac cu varsta intre 3 si 6 ani.
"O idee frumoasa a devenit, prin eforturi comune, un program pilot care, an de an, se extinde. Implicarea intregii comunitati scolare, alaturi de eforturile Ministerului Educatiei si Asociatiei Ovidiu Rom reusesc sa apropie si mai mult copiii nostri de scoala. Legea Educatiei Nationale propune, pentru prima data, generalizarea educatiei prescolare ca solutie la problematica abandonului scolar. Politicile nationale, insa, necesita a fi corelate si cu cele locale. De aceea, ma bucura raspunsul pozitiv pe care comunitatile locale l-au dat apelului nostru de anul trecut. Si anul acesta ne asteptam la un numar important de aplicatii",a declarat Secretarul de Stat in Ministerul Educatiei, Oana Badea.
Rezultate spectaculoase dupa primele sase luni
Initiativa Fiecare Copil in Gradinita a fost lansata in iulie 2010 si pana in prezent a sprijinit 1.300 de copii si familiile acestora din 19 comunitati. Rezultatele au fost surprinzatoare. Rata prezentei zilnice aproape s-a dublat fata de anul scolar precedent si a crescut constant luna de luna ajungand la 84% in martie. Acesta este cel mai mare procent de copii care vin zilnic la gradinita din ultimii 3 ani, desi multi coordonatori locali ne-au spus ca aceasta este cea mai mare prezenta la gradinita inregistrata vreodata in comunitatile lor.
"Vizitele in comunitatile din toata tara au confirmat faptul ca exista un numar foarte mare de copii care nu merg la gradinita",a spus Maria Gheorghiu, co-fondator si director executiv al Asociatiei Ovidiu Rom. "Dar vestea buna este ca multi primari, directori de scoli si cetateni vor sa schimbe acest lucru si ar putea sa o faca atunci cand beneficiaza de fondurile si expertiza necesare".
Asociatia Ovidiu Rom a alocat aproximativ 150 euro pentru un an pentru fiecare copil a carui familie traieste sub pragul saraciei. Aceasta suma acopera necesarul lunar de resurse educationale si tichete sociale pentru familiile ale caror copii au avut prezenta zilnica. In plus, Ovidiu Rom asigura formarea in metode educationale moderne centrate pe copil a profesorilor care doresc acest lucru.
Pentru a identifica toti copiii, proiectul se bazeaza pe recrutarea din usa in usa. Prezenta copiilor la gradinita este notata zilnic de cadrele didactice si monitorizata saptamanal de coordonatorii locali si, prin sondaj, de echipa Ovidiu Rom. La sfarsitul fiecarei luni, asistentii sociali distribuie tichete sociale, in valoare de 50 de lei, parintilor ai caror copii au avut prezenta zilnica in luna respectiva.
Am reusit sa schimbam mentalitatea unor parinti care, la inceput, spuneau "copilul meu sta foarte bine si acasa, iar acum zambesc plini de bucurie pentru ca cei mici au invatat culorile." (Erika Rendes, asistent social si coordonator local al proiectului din Band, judetul Mures)
Asociatia Ovidiu Rom si MECTS lanseaza o noua invitatie tuturor Primariilor pentru a selecta cinci comunitati noi in proiectul Fiecare Copil in Gradinita. Pentru a fi selectate acestea trebuie sa aiba (1) peste 50 de copii foarte saraci de 3-6 ani care nu merg la gradinita (2) un mediator scolar calificat si normat (3) un asistent social care sa se implice activ in proiect (4) capacitatea si motivatia membrilor echipelor locale pentru a implementa metodologia. Pachetul de aplicatie se gaseste la www.ovid.ro/concursnational, iar termenul limita de depunere a aplicatiilor este 3 iunie 2011.
Ovidiu Rom sustine gandirea inovatoare a primarilor si directorilor de scoli si gradinite care sunt preocupati de viitorul comunitatii lor si isi coreleaza strategia de dezvoltare locala pentru educatia timpurie cu cea nationala in vederea generalizarii educatiei prescolare.
Prin campania de constientizare a opiniei publice `Scoala te face mare`, aducem accesul universal la educatie prescolara pe agenda publica din Romania, ca prioritate nationala.
Contact: Oana Parvu – 0728 77 88 17, oana.parvu@ovid.ro
Tel/Fax: 021-315.8806 www.ovid.ro
Investitia in educatia timpurie aduce beneficii de 4 pana la 6 ori mai mari decat suma cheltuita. Studiile internationale demonstreaza ca mediul in care copiii traiesc si invata in primii cinci ani determina posibilitatile lor de a avea succes in viata.
In Romania, chiar si atunci cand oficial sunt inscrisi, multi copii din familii sarace nu merg la gradinita regulat. Ajunsi in clasa I, ei au deja un decalaj fata de ceilalti copii greu de recuperat si risca sa paraseasca timpuriu scoala. Absenta educatiei prescolare creste riscul abandonului scolar, nevoia de educatie speciala, somajul si infractionalitatea in randul adultilor.
Pentru a contracara aceste efecte negative, Asociatia Ovidiu Rom si Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului invita pentru al doilea an consecutiv toate Primariile din tara sa aplice pentru o finantare care sa le ajute sa aduca la gradinita fiecare copil sarac cu varsta intre 3 si 6 ani.
"O idee frumoasa a devenit, prin eforturi comune, un program pilot care, an de an, se extinde. Implicarea intregii comunitati scolare, alaturi de eforturile Ministerului Educatiei si Asociatiei Ovidiu Rom reusesc sa apropie si mai mult copiii nostri de scoala. Legea Educatiei Nationale propune, pentru prima data, generalizarea educatiei prescolare ca solutie la problematica abandonului scolar. Politicile nationale, insa, necesita a fi corelate si cu cele locale. De aceea, ma bucura raspunsul pozitiv pe care comunitatile locale l-au dat apelului nostru de anul trecut. Si anul acesta ne asteptam la un numar important de aplicatii",a declarat Secretarul de Stat in Ministerul Educatiei, Oana Badea.
Rezultate spectaculoase dupa primele sase luni
Initiativa Fiecare Copil in Gradinita a fost lansata in iulie 2010 si pana in prezent a sprijinit 1.300 de copii si familiile acestora din 19 comunitati. Rezultatele au fost surprinzatoare. Rata prezentei zilnice aproape s-a dublat fata de anul scolar precedent si a crescut constant luna de luna ajungand la 84% in martie. Acesta este cel mai mare procent de copii care vin zilnic la gradinita din ultimii 3 ani, desi multi coordonatori locali ne-au spus ca aceasta este cea mai mare prezenta la gradinita inregistrata vreodata in comunitatile lor.
"Vizitele in comunitatile din toata tara au confirmat faptul ca exista un numar foarte mare de copii care nu merg la gradinita",a spus Maria Gheorghiu, co-fondator si director executiv al Asociatiei Ovidiu Rom. "Dar vestea buna este ca multi primari, directori de scoli si cetateni vor sa schimbe acest lucru si ar putea sa o faca atunci cand beneficiaza de fondurile si expertiza necesare".
Asociatia Ovidiu Rom a alocat aproximativ 150 euro pentru un an pentru fiecare copil a carui familie traieste sub pragul saraciei. Aceasta suma acopera necesarul lunar de resurse educationale si tichete sociale pentru familiile ale caror copii au avut prezenta zilnica. In plus, Ovidiu Rom asigura formarea in metode educationale moderne centrate pe copil a profesorilor care doresc acest lucru.
Pentru a identifica toti copiii, proiectul se bazeaza pe recrutarea din usa in usa. Prezenta copiilor la gradinita este notata zilnic de cadrele didactice si monitorizata saptamanal de coordonatorii locali si, prin sondaj, de echipa Ovidiu Rom. La sfarsitul fiecarei luni, asistentii sociali distribuie tichete sociale, in valoare de 50 de lei, parintilor ai caror copii au avut prezenta zilnica in luna respectiva.
Am reusit sa schimbam mentalitatea unor parinti care, la inceput, spuneau "copilul meu sta foarte bine si acasa, iar acum zambesc plini de bucurie pentru ca cei mici au invatat culorile." (Erika Rendes, asistent social si coordonator local al proiectului din Band, judetul Mures)
Asociatia Ovidiu Rom si MECTS lanseaza o noua invitatie tuturor Primariilor pentru a selecta cinci comunitati noi in proiectul Fiecare Copil in Gradinita. Pentru a fi selectate acestea trebuie sa aiba (1) peste 50 de copii foarte saraci de 3-6 ani care nu merg la gradinita (2) un mediator scolar calificat si normat (3) un asistent social care sa se implice activ in proiect (4) capacitatea si motivatia membrilor echipelor locale pentru a implementa metodologia. Pachetul de aplicatie se gaseste la www.ovid.ro/concursnational, iar termenul limita de depunere a aplicatiilor este 3 iunie 2011.
Ovidiu Rom sustine gandirea inovatoare a primarilor si directorilor de scoli si gradinite care sunt preocupati de viitorul comunitatii lor si isi coreleaza strategia de dezvoltare locala pentru educatia timpurie cu cea nationala in vederea generalizarii educatiei prescolare.
Prin campania de constientizare a opiniei publice `Scoala te face mare`, aducem accesul universal la educatie prescolara pe agenda publica din Romania, ca prioritate nationala.
Contact: Oana Parvu – 0728 77 88 17, oana.parvu@ovid.ro
Tel/Fax: 021-315.8806 www.ovid.ro