Miercuri, 23 mai, brandurile creative timisorene intra in dialog cu antreprenorii locali
Creativitatea a schimbat si va continua sa schimbe radical lumea in care traim. Domenii precum arte vizuale, cinematografie, design, arhitectura, mestesuguri sau publishing sunt plasate in fruntea strategiilor europene de dezvoltare economica si sociala. Mai mult decat modalitati izolate de recreere, industriile culturale si creative se contureaza in Romania sub forma unui nucleu economic de sine statator ce poate contribui la cresterea calitatii vietii si la crearea de noi locuri de munca.
In data de 23 mai, Timisoara este gazda primului seminar regional dedicat profesionistilor in industrii culturale si creative. Parte a proiectului „Promovarea Antreprenoriatului in Domeniul Industriilor Creative”, evenimentul isi propune sa creeze o platforma de interactiune unica intre brandurile creative locale si cei interesati de dezvoltarea unor businessuri in domenii bazate pe talent, inovatie si creatie artistica.
Structura seminarului cuprinde prezentarea generala a contextului in care s-au dezvoltat industriile creative romanesti si 4 ateliere interactive ce au in prim-plan unele dintre cele mai active branduri creative timisorene: Festivalul de Jazz de la Garana, Grupul de arta Sigma, agentia de Design X3Studio, micro-muzeul de design grafic si arta tipografica Typossage Timisoara. Studiile de caz locale prezente in cadrul seminarului provin din zone diferite ale industriilor creative, dar au numitor comun: toate au reusit sa parcurga drumul de la idee la un proiect de succes datorita unei viziuni puternice, si au demonstrat ca industriile creative romanesti si-au creat deja o piata.
Cele patru ateliere de lucru acopera tematici de actualitate, de la deconstruirea unui model de antreprenoriat cultural la valorificarea patrimoniului in peisajul urban actual. Participantii pot opta pentru unul din ateliere desfasurate in paralel. Ultima parte a seminarului cuprinde o sesiune de networking si discutii libere coordonata de reprezentantii proiectului ”Promovarea Antreprenoriatului in domeniul Industriilor Creative” si speakerii locali. Agenda completa a seminarului si prezentarea speakerilor sunt disponibile aici.
Evenimentul are loc pe 23 mai la Hotel Royal Plaza (str. Lorena, nr. 1), intre 8.30 si 16.00.
Conform cercetarii realizate in cadrul programului, Timisoara detine un rol important pe harta creativitatii nationale, ocupand al treilea loc in topul celor mai creative orase, in functie de ponderea cifrei de afaceri generate de sectorul creativ. Scopul seminarului este tocmai consolidarea breslelor creative regionale si exploatarea potentialului urias al acestui sector economic aflat la inceput de drum.
Participarea este gratuita, insa procesul de selectie consta in completarea unui formular de inscriere disponibil la adresa www.crestetalente.ro/inscriere-seminar. Termenul limita pentru trimiterea formularelor de inscriere este 20 mai. Seminarul regional se adreseaza celor interesati de una dintre industriile culturale si creative in dezvoltare, fie ca studiaza, lucreaza sau doresc sa-si dezvolte o afacere in domeniu.
Programul ”Promovarea Antreprenoriatului in Industrii Creative” este cea mai ampla initiativa nationala dedicata industriilor culturale si creative si a generat pana in prezent trei studii de cercetare si 18 traininguri de antreprenoriat creativ pentru 400 de tineri din Bucuresti. Seria de activitati dedicate profesionistilor in industrii creative continua in mai, iunie si iulie prin seminarii regionale si cursuri de antreprenoriat la Iasi, Cluj si Brasov. Mai multe detalii pe www.crestetalente.ro.
***
Proiectul ”Promovarea Antreprenoriatului in Industrii Creative” este realizat de Fundatia Post-Privatizare in parteneriat cu Asociatia ORICUM, GEA Strategy & Consulting, Centrul de Cercetare si Consultanta in Domeniul Culturii, MPP Relatii Publice, Universitatea Bucuresti si Universitatea de Arte “George Enescu” din Iasi si este cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013 “Investeste in oameni!”