Lansată la începutul lunii iulie, campania anuală de colectare a dozelor din aluminiu, derulată pe litoral, continuă și în luna august. Pentru a veni în sprijinul turiștilor interesați să aibă o vacanță în armonie cu natura, Asociația Alucro și programul european Every Can Counts derulează și în acest an campania ExtravaCANza, prin care oferă turiștilor de pe litoral infrastructura de colectare pentru doze din aluminiu, alături de premii care încurajează comportamentul responsabil. Noua ediție a campaniei de colectare continuă până la 20 august, în stațiunea Costinești din județul Constanța (incinta Kavasi Supermarket - str. Tineretului, nr. 125).

Pe durata campaniei, turiştii sunt încurajați să depună dozele consumate într-un aparat inteligent de colectare, indiferent de forma, mărimea sau culoarea acestora. În schimbul a cinci doze introduse în aparat, participanţii vor primi o doză de suc sau bere, sau alte premii constând în vouchere de cumpărături, bonuri de discount și posibilitatea de a dona contravaloarea dozelor pentru acțiunile Asociației Alucro.

Campania ExtravaCANza este organizată la iniţiativa Asociaţiei Alucro, organizaţie care desfăşoară în România programul Every Can Counts, dedicat colectării şi reciclării dozelor din aluminiu, derulat în prezent în 20 de ţări europene cu scopul de a încuraja oamenii să recicleze atunci când sunt în deplasare (la locul de muncă, în cadrul evenimentelor publice). Ediția din acest an a campaniei ExtravaCANza se desfășoară cu susţinerea mai multor organizaţii care la rândul lor încurajează colectarea selectivă.

Ce spun partenerii campaniei:

„Implicarea în proiecte care încurajează colectarea separată și reciclarea reprezintă una dintre direcțiile în care acționăm, la Coca-Cola HBC România, pentru a produce o schimbare de impact. Însă totul începe cu noi, cu ceea ce facem în organizația noastră: recuperăm o bună parte din sticlele și dozele pe care le punem pe piață, cu obiectivul ca în 2030 să ajungem la 100% ambalaje recuperate, investim în crearea unor ambalaje mai prietenoase cu mediul și reducem din ce în ce mai mult folosirea de material nou, cum este PET-ul. În prezent, 20% din produsele din portofoliul nostru sunt ambalate în 100% PET reciclat. Reintroducerea ambalajelor în circuitul economic, prin reciclare, este esențială pentru un mediu mai curat și mai sănătos. Mă bucur să observ că este o soluție la care românii sunt dornici să contribuie, atunci când sunt informați și când au la îndemână infrastructura necesară.” Declară Alice Nichita, Corporate Affairs & Sustainability Director, Coca-Cola HBC România.

„Sustenabilitatea reprezintă una dintre direcțiile importante în care compania Bergenbier S.A. investește, în demersul nostru de a diminua amprenta pe care o lăsăm asupra mediului înconjurător. Credem în folosirea eficientă a resurselor naturale, iar reciclarea ambalajelor uzate este o consecință firească a strategiei noastre de sustenabilitate.” Declară Alexandra Barroso, Legal and Corporate Affairs Director, Bergenbier S.A.

„Ne dorim ca resursele naturale să fie utilizate în mod eficient atât la nivelul operațiunilor noastre, cât și de către clienții noștri. Colaborarea dintre PENNY și Asociația Alucro continuă și anul acesta prin susținerea campaniei ExtravaCANza, suntem deja la ediția a 5-a. Preocuparea noastră comună pe termen lung este îmbunătățirea calității vieții și protejarea mediului înconjurător, două aspecte posibile numai printr-o mai bună gestionare a resurselor. Ne dorim să avem alături de noi cât mai mulți clienți responsabili în întreg procesul de reciclare separată a dozelor de aluminiu.” Declară Claudia Ivan, Sustainability Manager PENNY.

„Campania ExtravaCANza, devenită o tradiție pe litoralul românesc, își propune să informeze și să stimuleze turiștii să colecteze și să recicleze recipientele din aluminiu. Proiectul se bucură de un real succes, ceea ce ne consolidează poziția de lider în domeniul gestionării deșeurilor de ambalaje. GreenPoint Management rămâne alături de partenerii săi și continuă să implementeze împreună campanii care au menirea de a încuraja colectarea separată a deșeurilor la sursă, ceea ce este esențial.” Declară Irina Ionescu, Director General GreenPoint Management.

Regulamentul privind desfăşurarea campaniei ExtravaCANza este disponibil pe www.everycancounts.eu/ro.

Organizator: Asociaţia Alucro - Every Can Counts România
Parteneri: Coca-Cola HBC, Bergenbier S.A, PENNY, GreenPoint Management

Despre Asociația Alucro:

Asociația Alucro, înființată în 2010 la inițiativa Can Pack România și Asociației Europene a Aluminiului, promovează exclusiv colectarea selectivă și reciclarea dozelor din aluminiu în România. Din 2012 deține licența programului european Every Can Counts care în prezent se derulează în 20 de țări. Prin proiectele implementate, Asociația Alucro își propune să contribuie la creșterea gradului de conștientizare al populației privind importanța reciclării dozei de băuturi, un ambalaj extrem de valoros care poate fi reciclat la infinit fără a-și pierde din proprităti, contribuind astfel la creșterea ratei de reciclare a dozelor din aluminiu în România.

Facebook l Instagram l Instagram l LinkedIn