Pentru al şaptelea an consecutiv, Asociaţia Alucro a organizat concursul de reciclare creativă cunoscut sub numele de Can Art&Design Festival, cu scopul de a creştere gradul de conştientizare cu privire  la importanţa aluminiului ca material reciclabil, dar şi pentru folosirea acestuia în scop artistic. Ediţia din 2020 a pus Can Art&Design Festival faţă în faţă cu artişti şi pasionaţi de design, care şi-au valorificat creativitatea şi iscusinţa prin realizarea unor tablouri ce înlocuiesc pânza, pensula şi culoarea, cu bucăţi milimetrice din doze de aluminiu, reuşind să pună în ramă portrete celebre şi idei desprinse din viaţă. 
 
După cele două luni deschise înscrierilor, un număr de 52 de lucrări care ilustrează fie imagini ale unor lucrări deja celebre, fie o viziune proprie a participanţilor asupra creaţiei artistice, au fost supuse jurizării. La secţiunea dedicată tablourilor de mari dimensiuni (50.1 x70.1 cm – 100x200 cm) au fost înscrise 25 de tablouri, iar la secţiunea dedicată tablourilor de mici dimensiuni (30x50 cm – 50x70 cm) s-au înscris 27 de tablouri. Galeria foto cu lucrările înscrise poate fi văzută aici. Lucrările înscrise în competiţie au fost analizate şi punctate de un juriu internaţional, format din specialişti în artă şi design, dar şi reprezentanţi ai programului european Every Can Counts, sub umbrela căruia este organizat concursul în fiecare an. În baza punctajului obţinut de fiecare participant pentru criteriile originalitate, calitatea execuţiei şi creativitate, cele mai apreciate tablouri la secţiunea tablouri de mari dimensiuni au fost cele realizate de autorii Daniel Loagăr, Iulian Emil Moldovan şi Diana Loredana Munteanu, toate premiate cu câte 1000 euro.
 
Tabloul lui Daniel Loagăr, numit „Poem Dadaist”, „este o instalaţie artistică multipanel (compusă din nouă panouri) realizată prin tehnica asamblajului / colajului de obiecte pe lemn. Lucrarea are potenţial de interactivitate, lăsând libertatea privitorului să inverseze/schimbe poziţia panelurilor, putând rezulta o poveste diferită pentru fiecare în parte, în funcţie de sensibilitatea şi afinitatea fiecăruia.”
A doua cea mai apreciată lucrare la secţiunea tablouri de mari dimensiuni, numită „Youth” este realizată de Iulian Emil Moldovan. Potrivit descrierii oferite de autorul acesteia, tema a fost  aleasă „pentru dinamism, naturaleţe şi vitalitate. Am ales un portret pentru a capta esenţa vieţii, sclipirea din privire, jocul culorilor din păr în bătaia soarelui, tonurile pielii şi imperfecţiunile fiinţei umane. Femeia, în sine, fiind un simbol perpetuu al tinereţii.”
 

Secţiunea tablourilor de mari dimensiuni a fost întregită de o reintrepretare a celebrului tablou al lui Gustav Klimt, „Sărutul”. Potrivit autoarei, Diana Loredana Munteanu, „lucrarea e realizată prin alăturarea şi/sau suprapunerea fragmentelor de aluminiu utilizând preponderent tehnica mozaic. Tabloul pastrează culorile originale imprimate pe dozele colectate; după sortarea fragmentelor de aluminiu, au fost lipite pe pânză astfel încât să respecte formele jucăşuse din celebra operă a lui Gustav Klimt.”

La secţiunea dedicată tablourilor de mici dimensiuni, alte trei tablouri au încântat juriul şi au fost premiate cu câte 500 euro. Tabloul „The Mentor”, realizat de Angelin Stanciu, este un potret al lui Salvador Dali, realizat în totalitate din doze de aluminiu. 
 
Prin tabloul „Zâna Reciclina”, Alina Madlèn Bădeanu a ales să transmită un mesaj în acord cu tema concursului, prin crearea unui personaj numit „Reciclina”, care „iubește natura și lucrul manual și știe cât de mult contează fiecare doză reciclată, așa că străbate lumea în lung și-n lat adunând doze pe care le croiește minuțios transformându-le în obiecte noi.” 
 
Cea de-a treia lucrare premiată la această secţiune a fost cea realizată de Sabina Stan, „Între două bătăi de inimi”. Aşa cum este descris de autoare, „tabloul ilustrează două jumătăți de inimi care bat una în acord cu cealaltă, ca un ritm de tobe. Mai mult, cele două jumătăți sunt complementare astfel încât dacă s-ar suprapune una peste cealaltă ar forma o inimă întreagă. Bătăile inimilor sunt realizate cu două motoare servo coordonate de un micro-controler.”

„Ne aflăm la cea de-a şaptea ediţie a concursului Can Art&Design Festival şi suntem extrem de încântaţi de lucrările înscrise. Competiţia şi-a dobândit deja un renume în rândul celor preocupaţi de reciclare, dar şi de artă în egală masură. Deşi concursul s-a desfăşurat într-o perioadă marcată de incertitudini pe toate planurile la nivel mondial, au fost şi oameni care au găsit puterea de a depăşi obstacolele pandemiei şi au realizat adevărate opere de artă din doze. Suntem în posesia unor lucrări extraordinare pe care dorim să le împărtăşim cu voi toţi şi care vor face parte dintr-o expoziţie. Ceea ce este important de reţinut este rezultatul impresionant obţinut dupa aceşti şapte ani în care am organizat concursul: am dezvoltat o comunitate activă în ceea ce priveşte reutilizarea artistică a dozelor din aluminiu, cu oameni din diferite categorii sociale, cu vârste diferite, vibrantă, care inspiră, o comunitate în continuă creştere şi care împărtăşeşte aceeaşi pasiune: reciclarea.”
Declară Adina Magsi, Director General Asociaţia Alucro şi Managerul Every Can Counts România

Din juriul competiţiei Can Art&Design Festival au făcut parte: Adriana Lucaciu -  artist vizual, profesor universitar doctor la Facultatea de Arte și Design din cadrul Universității de Vest din Timișoara și membru al Uniunii Artiștilor Plastici din România; Lelia Rus -  artist vizual și Doctor în Arte, cu o teză despre imaginea corpului feminin, lect. univ. dr. la Universitatea „Ovidius” Constanţa – Facultatea de Arte și Șef de Secție la Muzeul de Artă  Constanța; Cristina Enache - arhitect diplomat, masterat în Urbanism, doctor în Urbanism, director al Departamentului de Proiectare Urbană şi Peisagistică, Universitatea de Arhitectură şi Urbanism Ion Mincu, Bucureşti; Alexandru Șerbănescu – lect. dr. la Universitatea „Ovidius” din Constanţa, Facultatea de Arte; Lucien Debever, Director Program Chaque Canette Compte Franţa; Adina Magsi – Manager Every Can Counts România.
Iniţiativa concursului aparţine Asociaţiei Alucro, organizaţie nonguvernmentală cu o activitate de 10 ani, care desfăşoară în România programul european Every Can Counts, dedicat colectării şi reciclării dozelor din aluminiu, activ în prezent în 19 ţări din Europa. Every Can Counts este considerat programul principal pentru promovarea reciclării dozelor de aluminiu în Europa, încurajând oamenii să recicleze dozele indiferent de locul în care se află - acasă, la birou sau „on the go” (parcuri, festivaluri,evenimente sportive, la școala și universitate), dar şi să le folosească în proiecte artistice precum Can Art&Design Festival.   

Parteneri media: Designist, The Institute, Metropotam, Ziare.com, Modernism.ro, Green Report, The Trends, IQool, Stiri.ong