Fundația We are Water desfășoară și anul acesta campania #NoWalking4Water pentru a trage un semnal de alarmă în legătură cu orele petrecute de milioane de femei și copii pentru a colecta apă.
 
“De ce să irosim apa?” este sloganul ales de Natiunile Unite pentru a marca Ziua Mondială a Apei în 2017.
 
Fundația va organiza o serie de activități menite să aducă în discuție utilizarea și refolosirea apei uzate. 
 
Barcelona, martie 2017. “De ce să irosim apa?” este sloganul ales de Națiunile Unite pentru a marca Ziua Mondială a Apei în 2017, pe 22 martie. Scopul campaniei de anul acesta este de a discuta oportunitățile de exploatare a apei uzate, provocările pe care le presupune această situație si reducerea consumului de apă.
 
În prezent, 1,8 miliarde de oameni din întreaga lume folosesc o sursă de apă contaminată cu materii fecale și 663 de milioane de oameni încă nu au acces la apă potabilă. În zilele noastre, mai mult de 80% din apa uzată nu este tratată și este deversată în râuri și în mare. În acest context, Națiunile Unite intenționează să sublinieze oportunitățile oferite de apa uzată. 
 
Tratarea apei uzate și refolosirea ei este, fără îndoială, una dintre provocările-cheie ale viitorului. Potrivit Națiunilor Unite, ar fi posibilă o economie a energiei de până la 90% și a apei de până la 70%, dacă s-ar investi în recuperarea și refolosirea apei. 
 
#NoWalking4Water, o acțiune pentru toți 
Dorind să atragă atenția asupra numărului de ore pe care milioane de femei și copii îl petrec cărând apă în fiecare zi, Fundația We Are Water organizează o serie de acțiuni sub sloganul #NoWalking4Water. 
Campania, lansată odată cu Ziua Mondială a Apei, reunește cetățeni și personalități publice din domeniile sportiv, film, comunicare și muzică într-un efort de a crește vizibilitatea acestei probleme folosindu-se de imaginea unui bidon de 20 de litri la fel ca acela pe care îl folosesc aceste milioane de oameni zilnic. 
 
 
Cum poți susține această acțiune
Toți cei care vor să se implice pot vizita website-ul Fundației http://www.nowalking4water.org și descărca imaginea bidonului de apă cu care să își facă o fotografie pe care o pot distribui pe rețelele sociale folosind hashtag-ul #NoWalking4Water. Cu cât sunt mai multe fotografii, cu atât mai vizibilă este cauza.
 
Alte activități cu ocazia Zilei Internaționale a Apei
De asemenea, pe 22 martie, chiar de Ziua Internațională a Apei, Fundația We are water va organiza si o masa rotundă cu tema "Refolosirea apei. Suntem pregătiți pentru asta?", care va reuni experți în ecologie, hidrologie și comunicare. 
 
Pentru mai multe informații despre risipa de apă și refolosirea apei, puteți consulta:
 
 
 
###
 
Despre Fundația We Are Water
Fundația We Are Water este o inițiativă a Roca și are două obiective principale. Primul este acela de a atrage atenția și de a încuraja opinia publică și instituțiile să reflecteze cu seriozitate asupra nevoii de a crea o nouă cultură a apei, care să permită administrarea corectă și durabilă a resurselor de apă din întreaga lume.
Cel de-al doilea obiectiv este implementarea a diverse acțiuni menite să atenueze efectele negative ale lipsei de resurse adecvate de apă. Ariile de activitate ale Fundației includ intervenții în dezvoltarea infrastructurii, educație, sănătate și cercetare în cele mai defavorizate zone ale lumii.
 
Despre Roca
 
Roca este o companie dedicată proiectării, producției și comercializării de obiecte sanitare,  mobilier de baie, gresie și faianță din ceramică ce pot fi utilizate în arhitectură, construcții și în designul de interior. Originile companiei datează din 1917, când familia Roca a început construcția primei fabrici din Gavà (Barcelona). La 100 de ani de la întemeiere, compania are 22.600 de angajaţi și 78 de fabrici, fiind prezentă în peste 170 de țări de pe cinci continente.