In comunitatile vizate de program, cei mai multi dintre copii nu au fost niciodata la dentist. Demersul raspunde nevoii de imbunatatire a starii de sanatate orala a copiilor din Romania, evaluat la un nivel foarte scazut conform celui mai recent studiu derulat de Zambeste Romania in 20131. In cadrul noului program, GSK Consumer Healthcare Romania va directiona 1% din valoarea vanzarilor tuturor produselor Aquafresh®, Sensodyne® si Parodontax® din luna iunie pentru activitatile de crestere a nivelului de sanatate orala a copiilor defavorizati.
 
 GSK Consumer Healthcare Romania anunta lansarea unui nou program in cadrul parteneriatului cu organizatia Salvati Copiii Romania, pentru facilitarea accesului la servicii de sanatate orala si educatie al copiilor din cateva comunitati defavorizate din Romania, acestea facand parte din proiectul “Fiecare copil conteaza”, derulat de Salvati Copiii Romania, cu sprijinul GSK Romania. Programul demareaza de la 1 iunie si face parte din campania Zambeste Romania, desfasurata de GSK Consumer Healthcare in scopul educarii si promovarii igienei orale corecte.
 
Astfel, in iunie, luna copiilor, special pentru a face posibil acest program din cadrul parteneriatului cu Salvati Copiii, GSK Consumer Healthcare Romania va directiona 1% din valoarea vanzarilor tuturor produselor Aquafresh®, Sensodyne® si Parodontax® pentru activitati de crestere a nivelului de sanatate orala a copiilor intre 1 si 10 ani din doua dintre cele mai defavorizate comunitati din Romania, sprijinite de Salvati Copiii: Dumesti, judetul Vaslui si Gorbanesti, judetul Botosani. Oricine poate sa se alature cauzei de a darui astfel un zambet copiilor defavorizati, cumparand in luna iunie produse din aceste game.
 
Prin acest program, sute de copii din aceste comunitati vor beneficia de consultatii si tratamente stomatologice gratuite impotriva cariilor, precum si de educatie pentru o igiena orala corecta. Acestea sunt masuri esentiale pentru imbunatatirea nivelului scazut de sanatate orala, confirmat si de rezultatele studiului desfasurat in campania Zambeste Romania, in 2013. 
 
“Programul initiat de GSK Consumer Healthcare Romania pentru Salvati Copiii Romania reprezinta o continuare fireasca a angajamentului pe care ni l-am luat in cadrul campaniei educationale Zambeste Romania de a oferi solutii pentru o mai buna sanatate orala a populatiei, dar mai ales a copiilor. Stim ca mai ales in comunitatile defavorizate exista o nevoie stringenta pentru acces la servicii stomatologice si educatie in igiena orala si ne bucuram ca acest program din cadrul parteneriatului aduce un ajutor semnificativ copiilor si familiilor din aceste zone. Nivelul de igiena si sanatate orala sunt foarte importante pentru starea generala de sanatate a copiilor”, declara Helen Tomlinson, General Manager GSK Consumer Healthcare Romania si tarile Adriatice.
 
Programul lansat de Zambeste Romania si Salvati Copiii se va derula in perioada iunie – octombrie 2014 si urmareste sa imbunatateasca nivelul de sanatate orala al copiilor in zonele in care exista cea mai mare nevoie - in comunitatile defavorizate, izolate, unde nu exista infrastructura pentru servicii stomatologice – prin facilitarea accesului la acestea, prin solutii concrete de tratament pentru copii si cultivarea preventiei, oferind cursuri de educatie pentru o igiena orala corecta. 
 
Nivelul de sanatate orala la copiii din Romania
Programul a fost creat ca raspuns la concluziile celui mai recent studiu cu privire la nivelul foarte scazut de sanatate orala a copiilor , care arata ca 75% dintre copiii intre 5 si 13 ani inclusi in studiu au carii pe dintii de lapte, in timp ce 3/4 din dintii temporari afectati prezinta carii neglijate, care nu sunt tratate. 
 
In acest context, specialistii atrag atentia parintilor ca si dintii de lapte trebuie ingrijiti si tratati de carii, deoarece acestea pot sa aiba consecinte negative asupra formarii si sanatatii dintilor definitivi, a masticatiei si a dictiei. De asemenea, stomatologii subliniaza ca orice problema de sanatate orala netratata, inclusiv la copii, poate afecta starea generala de sanatate a organismului.
 
In continuare, studiul Zambeste Romania mai arata ca 38% dintre copii au placa dentara microbiana semnificativa1, fapt ce semnalizeaza o stare precara de igiena orala, in timp de 4 din 10 copii de pana in 13 ani au deja carii pe dintii definitivi,1 fapt ingrijorator dat fiind ca unii dinti definitivi incep sa apara foarte devreme, la varsta de 6 ani. Aproape 90% din aceste carii sunt netratate. Incidenta ridicata a cariilor atat in cazul dintilor temporari, cat si al celor definitivi, arata lipsa unui comportament de preventie si nevoia de educare cu privire la regulile esentiale pentru o igiena orala corecta. 
 
Sanatatea orala in mediul rural
Nevoia de a crea initiative pentru cresterea nivelului de sanatate orala in comunitatile defavorizate din Romania este sustinuta si de datele de consum, care arata cat de putin isi ingrijesc romanii dintii in mediul rural, in timp ce comportamentul adultilor se rasfrange si asupra copiilor.
 
Astfel, potrivit datelor de consum din cel mai recent studiu de piata  Nielsen, in anul 2013, in mediul rural, un roman foloseste 1 tub de pasta de dinti timp de 3 ani, insa rezultatele sunt pozitive, deoarece perioada de consum s-a injumatatit in comparatie cu anul trecut, cand un cetatean din mediul rural folosea aceeasi pasta de dinti timp de 6 ani .
 
Totodata, un roman din mediul rural isi schimba periuta de dinti o data la 10 ani, mai des in comparatie cu datele Nielsen de anul trecut, avand acum o perioada de folosire redusa la jumatate.2
 
“Ne bucuram ca datorita acestui program putem oferi acestor familii extrem de sarace acces la servicii stomatologice, educatie si resurse pentru o mai buna igiena orala. Ne confruntam cu realitati incredibile in ziua de azi, pe care oamenii le vad mai degraba in statisticile negative, dar care totusi exista – sunt comunitati in care copiii nu au fost niciodata la medicul dentist, familii care nu au posibilitatea sa cumpere periute sau pasta de dinti. Ne straduim sa schimbam vietile acestor familii defavorizate inca de la inceperea programului „Fiecare copil conteaza”, in anul 2010, lansat cu sprijinul GSK Romania si al Ministerului Sanatatii, cu obiectivul de a reduce mortalitatea infantila, prin facilitarea accesului la sanatate, educatie si sprijin material pentru igiena, alimentatie si echipament medical”, declara Gabriela Alexandrescu, Presedinte Executiv al Salvati Copiii Romania.
 
***
Despre Zambeste Romania 
Campania Zambeste Romania a fost dezvoltata in 2012 de GSK Consumer Healthcare, si brandurile sale Aquafresh®, Sensodyne®, Parodontax® si Corega®, cu ajutorul specialistilor in igiena orala, pentru a facilita accesul la educatie si la preventie, in vederea imbunatatirii sanatatii orale in randul populatiei din Romania. Proiectul face parte din Platforma Europeana pentru o Sanatate Orala mai Buna (BOHEP), ampla initiativa europeana lansata in 2012. Mai multe informatii, sfaturi privind sanatatea orala si harta cabinetelor medicilor dentisti disponibile pentru consultatii gratuite sunt disponibile pe platforma online www.zambesteromania.ro si pe pagina www.facebook.com/zambesteromania.
 
Despre proiectul Fiecare copil conteaza
Lansat la finalul anului 2010 de catre Salvati Copiii Romania, cu sprijinul GSK Romania si al Ministerului Sanatatii, proiectul “Fiecare copil conteaza” isi propune diminuarea cu 15% a mortalitatii infantile si a mortalitatii copiilor sub cinci ani, in perioada 2010 – 2015.
 
Prin proiectul ”Fiecare copil Conteaza” au fost derulate actiuni menite sa combata cauzele prevenibile ale deceselor, printr-o componenta majora de informare si educare, atat in randul viitoarelor mame, cat si la nivelul fiecarei comunitati, si printr-o componenta de interventie, care presupune asigurarea unei alimentatii sanatoase, educatie sanitara, materiale igienico-sanitare, suplimente nutritive femeilor gravide si copiilor cu varsta de pana la 5 ani. In comunitatile in care s-a desfasurat programul, in 2011 si 2012 nu s-au mai inregistrat decese in randul copiilor cu varsta mai mica de un an. In 2013, proiectul “Fiecare Copil Conteaza“ a venit in sprijinul a peste 4.000 de beneficiari, din care 20% sunt copii sub 1 an  , 61% copii cu varste intre 1 si 5 ani, precum si 331 gravide si 413 proaspete mamici. 
 
Proiectul „Fiecare copil conteaza” face parte din campania globala „Every One” a Aliantei Salvati Copiii, desfasurata incepand din 2009 in peste 42 de tari. La nivel mondial, un copil moare la fiecare 3 secunde, ceea ce inseamna ca anual decedeaza circa 8,8 milioane de copii. La nivel global, prin intermediul acestui proiect vor fi salvate vietile a 500.000 de copii in fiecare an. 
 
Totodata, Romania este in continuare tara cu cea mai ridicata rata a deceselor la copiii cu varsta de pana in 5 ani, din Uniunea Europeana, cu o medie a mortalitatii infantile de peste doua ori mai mare fata de celelalte tari. Astfel, in timp ce media mortalitatii infantile in Uniunea Europeana este de 4,59 la o mie de nascuti vii, in Romania decedeaza 10,1 copii la o mie de nascuti vii. 
 
Despre GSK Consumer Healthcare – Oral Care
GSK - una dintre cele mai mari companii farmaceutice din lume, al carei portofoliu are la baza o substantiala activitate de cercetare si dezvoltare. GSK se dedica imbunatatirii calitatii vietii oamenilor, ajutandu-i sa realizeze mai multe, sa se simta mai bine si sa traiasca mai mult. In Romania, obiectivul nostru este ca, prin tot ceea ce facem, sa contribuim la cresterea sperantei de viata a romanilor si a calitatii vietii acestora.
GSK Consumer Healthcare creeaza prima si cea mai performanta companie de Fast Moving Consumer Health, la baza careia stau stiinta si valorile. Compania activeaza in peste 100 de piete din intreaga lume si vinde peste 2 miliarde de produse pe an. 
In Romania, GSK Consumer Healthcare face parte din grupul de companii GSK, cu o traditie  puternica pe piata locala, de peste 20 de ani. Portofoliul sau include marci bine cunoscute precum Coldrex®, ParaSinus®, Aquafresh®, Sensodyne®, Parodontax®, Panadol®. Compania este un ambasador al igienei orale si initiatorul proiectului educational Zambeste Romania, care are ca scop atragerea atentiei asupra importantei preventiei si igienei orale in Romania, prin implementarea de actiuni pe termen scurt si lung.
 
Despre Organizatia Salvati Copiii Romania
Salvati Copiii Romania este o organizatie neguvernamentala, de utilitate publica, non-profit, care militeaza activ pentru drepturile si protectia copilului in Romania, din 1990, in acord cu prevederile Conventiei Natiunilor Unite cu privire la Drepturile Copilului. Programele organizatiei sunt adresate tuturor copiilor, cu o atentie deosebita catre cei aflati in situatii dificile - copiii din comunitatile dezavantajate, copiii victime ale violentei, exploatarii prin munca, traficului sau neglijarii, copiii refugiati etc. In cei 23 de ani de activitate, peste 1.007.000 copii au fost implicati in campaniile si programele desfasurate de organizatie. 
 
Salvati Copiii Romania este membru al Save the Children International, cea mai mare organizatie independenta din lume care promoveaza drepturile copilului si care cuprinde 30 de membri si desfasoara programe in peste 120 de tari.
 
 
Pentru mai multe informatii, va rugam contactati: 
Daniela Spiridonescu, GMP PR, daniela.spiridonescu@pr.gmp.ro, 0740.038.544