Intre 12 noiembrie si 12 decembrie, liceenii si profesorii din toata tara sunt provocati sa gaseasca solutii la problemele ce afecteaza viata comunitatii din care fac parte. Competitia de Proiecte MANIFESTO este parte a programului Cluburile de Film Manifesto, initiativa de educatie non-formala a Asociatiei ORICUM care stimuleaza mintea si curajul liceenilor printr-un circuit simplu: filme documentare, dezbateri aprinse si actiuni sociale.

Cum se poate ajunge la lucruri mari pornind de la idei mici? MANIFESTO isi propune sa gaseasca cele mai indraznete idei de schimbare sociala venite din partea tinerilor si sa le aduca la viata. Concursul se adreseaza liceenilor din toata tara, insa participarea e conditionata de 3 factori importanti: o echipa de maximum 5 elevi, un profesor coordonator si o propunere isteata.
Competitia de Proiecte cuprinde 2 etape: perioada de inscrieri si de consiliere (12 noiembrie - 12 decembrie) si o scoala de iarna pe tema antreprenoriatului social dedicata finalistilor (8 -12 ianuarie). Trei echipe inspirate vor iesi invingatoare la finalul concursului: una dintre ele va primi 1000 de euro, iar celelalte doua cate 500 de euro pentru implementarea proiectelor propuse in comunitate.

Propunerile inscrise trebuie sa identifice si sa solutioneze probleme locale inspirate din temele documentarelor MANIFESTO: dezvoltare economica, alimentatie sanatoasa, egalitate sociala, diversitate culturala si pastrarea traditiilor, protejarea mediului, activism civic. Copiii pot propune  o campanie de promovare a hranei sanatoase, un proiect de reconditionare a unui parc, o initiativa de strangere de fonduri sau un mini-sistem de finantare pentru liceeni. Nu exista limite, doar doze diferite de curaj, imaginatie si creativitate.

Punerea in practica a ideilor de schimbare se va face cu ajutorul implicarii profesionistilor ING Bank Romania. Pe toata perioada competitiei, acestia vor oferi indrumare in cateva domenii necesare dezvoltarii unui proiect: comunicare, marketing, management de proiect, leadership si financiar. Interactiunea dintre elevi, profesori si specialistii ING se va face prin intermediul unei platforme interactive si cu ajutorul unor video-testimoniale.
Scopul Competitiei MANIFESTO este dezvoltarea gandirii creative si a abilitatilor necesare transformarii unei idei intr-un proiect realizabil. Pe termen lung, proiectul isi propune sa suplineasca lipsa educaţiei non-formale in liceele romaneşti, sa cultive spiritul civic si sa creasca comunitati de tineri curajosi in scoli.

Cluburile de Film MANIFESTO sunt prezente in 17 licee din 26 de orase ale tarii prin proiectii si dezbateri lunare pe tema educatiei globale. Pornind de la documentare provocatoare, tinerii sunt incurajati sa actioneze pentru o lume mai buna.

Detalii despre Competitia de Proiecte MANIFESTO, formularul de inscriere si regulamentul de participare sunt disponibile la www.manifestofilmclubs.ro/competitie.

###
Manifesto este un proiect de educatie cinematografica si non-formala, desfasurat in liceele din Romania, prin care identificam si achizitionam unele dintre cele mai provocatoare filme documentare ale lumii  le proiectam in cadrul cluburilor de film organizate cu si de liceeni  lansam o dezbatere cu ajutorul unor invitati propusi tot de copii si generam provocarea de a gasi solutii de inovare sociala prin intermediul industriilor creative. Asadar, folosim filmul documentar ca instrument de implicare si de educatie non-formala in licee.

Oricum este organizaţia non-profit ce şi-a propus sa transforme felul in care industriile creative contribuie la dezvoltarea Romaniei. Misiunea noastra este aceea de a crea proiecte cu un impact şi un grad de sustenabilitate mare, destinate in principal tinerilor sub 30 de ani.

ING Bank Romania crede ca cea mai buna modalitate de a contribui la dezvoltarea societaţii este responsabilitatea faţa de impactul pe care produsele şi serviciile bancii il au asupra societaţii şi influenţarea schimbarii in bine pentru cei din jur. Strategia ING Bank Romania se aliniaza la politica de sustenabilitate a ING Group, dar include şi aspecte relevante local.