Organizația Umanitară CONCORDIA și Pepco România au sprijinit 180 de copii din medii vulnerabile, prin proiectul „Educație pentru toți copiii, Ediția 2”, prin suport educațional și activități de dezvoltare personală, contribuind astfel la reducerea decalajului educațional și la stimularea dezvoltării lor personale. Proiectul a fost derulat pe o perioadă de 12 luni, în cinci dintre proiectele Organizației Umanitare CONCORDIA, Centrele de Zi CONCORDIA din Ploiești și Odobești (județul Dâmbovița) și Casele de Tip Familial din Ariceștii Rahtivani (Prahova).
Cei 180 de copii au primit sprijin educațional, dar și materialele necesare pentru începutul noului an școlar - rechizite, îmbrăcăminte și încălțăminte. De asemenea, copiii au participat la activități non-formale pentru dezvoltare durabilă și stiluri de viață durabile, drepturile omului, egalitatea de gen, promovarea unei culturi a păcii și non-violenței, cetățenie globală și aprecierea diversității culturale și a contribuției culturii la dezvoltarea durabilă. Pe perioada verii, toți copiii au mers în tabere sau în excursii.
Rezultatele proiectului:
- 180 de copii înscriși la școală și care au beneficiat de sprijin educațional, inclusiv de sprijin la temele de vacanță
- 180 de copii au participat la activități non-formale (fotbal, percuție, dansuri, cor, ore de lectură, karate, acțiuni de ecologizare, piesă de teatru)
- 39 de copii au participat la sesiuni de meditații pentru recuperarea noțiunilor lipsă
- 132 de copii au mers în 4 tabere la mare sau la munte, care au oferit copiilor experiențe de neuitat, cu activități educative și recreative, ajutându-i să își dezvolte abilități sociale și spiritul de echipă
- 141 de copii au mers în 5 excursii.
„Datele statistice ne arată o realitate alarmantă: 40% dintre copii trăiesc în sărăcie extremă, iar mulți dintre aceștia sunt expuși riscului de a rămâne în urmă din punct de vedere educațional și, mai grav, de abandon școlar. În acest context, prin programele CONCORDIA, copiii din medii vulnerabile beneficiază de acces la educație, ca primă măsură esențială, și la un program preșcolar de calitate. Mulțumim partenerului nostru strategic, Pepco România, pentru susținerea constantă a misiunii noastre. Pentru că numai prin educație reușim să rupem cercul sărăciei intergeneraționale.”, declară Diana Certan, Director Executiv CONCORDIA România.
„Parteneriatul pe care îl avem cu CONCORDIA este un parteneriat pentru viitor. Pentru viitorul celor peste 150 de copii și adolescenți pe care organizația îi sprijină în procesul lor de dezvoltare personală, dar și pentru viitorul comunităților în care intervin – creând oportunități și sisteme de sprijin personalizate, care să răspundă nevoilor reale ale acestor familii. Rezultatele acestor demersuri ne demonstrează și în acest an că viitorul acestor copii poate fi modelat atât de frumos, atunci când știi cum să abordezi cauzele.”, spune Raluca-Rodica Popescu, Corporate Social Responsibility Specialist Pepco România.
CONCORDIA și Pepco România vor continua colaborarea în cea mai importantă direcție, susținerea educației pentru copiii din medii vulnerabile. Începând cu luna octombrie a.c., parteneriatul cu Pepco România va continua printr-un nou proiect dedicat acestora, „Educație pentru toți copiii, Ediția 3”.
***
Despre CONCORDIA România
CONCORDIA este o organizație neguvernamentală internațională, independentă, dedicată sprijinirii copiilor, tinerilor și familiilor aflate în nevoie, spre o viață independentă și responsabilă. Proiectele noastre se derulează în București, Ploiești și Ariceștii Rahtivani (județul Prahova), Odobești (județul Dâmbovița) și se adresează unui număr de peste 4.000 de persoane în fiecare an. Pentru mai multe informații accesați www.concordia.org.ro.
Grupul Pepco
Grupul Pepco a fost înființat în anul 2015 și cuprinde o rețea de magazine din sectorul retail, din care fac parte Pepco, Dealz și Poundland, și colaborează cu PGS, un furnizor global. La momentul actual, Pepco Group deține peste 4.800 de magazine în 21 de țări și are un număr de aproximativ 47.000 de angajați.
Pepco
Pepco este unul dintre cei mai mari value retailers din Europa, care oferă haine pentru întreaga familie și articole pentru casă la prețuri foarte atractive. După aproape 20 de ani de creștere constantă, magazinele Pepco sunt vizitate de clienți care efectuează 30 de milioane de tranzacții pe lună. Compania, cu sediul central în Poznań, are în prezent peste 30.000 de angajați în 18 țări din întreaga Europă și o rețea de peste 3.600 de magazine. Pentru mai multe informații accesați www.pepco.ro.