Societal propune organizatorilor de evenimente din societatea civila marca "Eveniment responsabil"pentru a oferi recunoastere celor care adopta Responsabilitatea Sociala.
Din ce in ce mai multe festivaluri, concerte, seminarii, conferinte, happening-uri urbane, intalniri sportive animeaza viata societatii civile in diferitele regiuni ale tarii. Reunind un numar mare de persoane intr-un spatiu relativ restrans si pentru o perioada scurta de timp, aceste evenimente, prin natura lor efemere, au un impact de lunga durata asupra mediului inconjurator si comunitatilor in care se desfasoara. Marca "Eveniment responsabil" va pune reflectoarele pe acele manifestari care vor sti sa isi imbunatateasca impactul social, economic si de mediu in aceeasi masura in care isi delecteaza publicul.
Organizatorii unor evenimente importante si-au asumat deja provocarea marcii, precum Transilvania Fest, Ideo Ideis, ONG Fest, Festivalul de film istoric de la Rasnov, Padina Fest, Laboratorul de educatie nonformala, PRISPA la Solar Decathlon Energy Europe 2012!
Urmareste interviul cu Rares Craiut, director al festivalului de cultura gastronomica Transilvania Fest.
Urmareste interviul cu Andreea Bortun, director al festivalului de teatru tanar Ideo Ideis.
Concret? La un "Eveniment responsabil" asteptati-va sa gasiti:
• solutii mai putin poluante pentru transportul spre locul evenimentului;
• in meniu, produse locale sau certificate ecologic;
• dispozitive pentru eficientizarea consumului de energie sau diminuarea consumului de apa;
• materiale de promovare imprimate pe suporturi reciclate sau eco-etichetate;
• echipamente pentru colectarea selectiva a deseurilor;
• initiative pentru promovarea drepturile omului si valorilor universale;
• conditii de munca decente pentru persoanele implicate in organizare;
• colaborare si sinergii intre organizatori si comunitatea locala.
Si multe alte masuri de Responsabilitate Sociala, in functie de specificitatea fiecarui eveniment!
Din ce in ce mai multe festivaluri, concerte, seminarii, conferinte, happening-uri urbane, intalniri sportive animeaza viata societatii civile in diferitele regiuni ale tarii. Reunind un numar mare de persoane intr-un spatiu relativ restrans si pentru o perioada scurta de timp, aceste evenimente, prin natura lor efemere, au un impact de lunga durata asupra mediului inconjurator si comunitatilor in care se desfasoara. Marca "Eveniment responsabil" va pune reflectoarele pe acele manifestari care vor sti sa isi imbunatateasca impactul social, economic si de mediu in aceeasi masura in care isi delecteaza publicul.
Organizatorii unor evenimente importante si-au asumat deja provocarea marcii, precum Transilvania Fest, Ideo Ideis, ONG Fest, Festivalul de film istoric de la Rasnov, Padina Fest, Laboratorul de educatie nonformala, PRISPA la Solar Decathlon Energy Europe 2012!
Urmareste interviul cu Rares Craiut, director al festivalului de cultura gastronomica Transilvania Fest.
Urmareste interviul cu Andreea Bortun, director al festivalului de teatru tanar Ideo Ideis.
Concret? La un "Eveniment responsabil" asteptati-va sa gasiti:
• solutii mai putin poluante pentru transportul spre locul evenimentului;
• in meniu, produse locale sau certificate ecologic;
• dispozitive pentru eficientizarea consumului de energie sau diminuarea consumului de apa;
• materiale de promovare imprimate pe suporturi reciclate sau eco-etichetate;
• echipamente pentru colectarea selectiva a deseurilor;
• initiative pentru promovarea drepturile omului si valorilor universale;
• conditii de munca decente pentru persoanele implicate in organizare;
• colaborare si sinergii intre organizatori si comunitatea locala.
Si multe alte masuri de Responsabilitate Sociala, in functie de specificitatea fiecarui eveniment!
Caietul de sarcini pe care organizatorii trebuie sa-l respecte pentru obtinerea marcii "Eveniment responsabil" se bazeaza pe grila de indicatori de Responsabilitate Sociala dezvoltata de Societal. Este un instrument de management care permite imbunatatirea performantei oricarui proiect in patru domenii: social, mediu, economic, guvernanta. Indicatorii Societali au fost elaborati pornind de la standardul de responsabilitate sociala ISO 26000 si standardul pentru raportarea dezvoltarii durabile Global Reporting Initiative. Aceste referinte au fost complementate de standarde specifice managementului responsabil de eveniment, precum ISO 20121 si BS 8901.
Societal organizeaza Atelierul Marca Eveniment Responsabil la Universitatea de vara, care va avea loc la Miercurea Ciuc, in perioada 19 - 23 septembrie 2012. Afla cum poti participa si tu. Termenul limita de inscriere este 1 septembrie 2012.
--
Alte articolele despre Universitatea de vara:
Societal organizeaza Universitatea de vara pe tema Responsabilitatii Sociale
Atelierul "Proiecte-pilot de responsabilitate sociala" la Universitatea de vara
Atelierul “Marca Eveniment responsabil” la Universitatea de vara Societal
Atelierul de scenarii «ONG 2020» la Universitatii de Vara Societal