Fundatia Katharina Turnauer Privatstiftung in cooperare cu Fundatia ERSTE si atasatul comercial al ambasadei Austriei, Dr. h.c. Barbara-Wiebke Schöfnagel, anunta deschiderea oficiala la Bucuresti a primului magazin social din Romania. Beneficiind de sprijinul Primariei Sectorului 1, initiativa este menita sa vina in ajutorul familliilor si persoanelor cu o situatie precara, oferindu-le posibilitatea de a cumpara alimente si alte bunuri de utilitate zilnica la preturi simbolice.
Printre partenerii importanti ai proiectului se numara compania Isovolta SA. Produsele sunt donate de companii private, comercianti sau producatori, printre care se numara BILLA (REWE), Dr. Oetker, GRANO Italian Fine Food, Rue du pain, A.P.R.I.L. (Asociatia Patronala Romana din Industria Laptelui), Macromex, Oti Trading, Multicip, Tnuva, Ilotti si Lactate Natura care sustin aceasta initiativa.
Aceste companii furnizeaza SOMARO produse care pot fi consumate dar nu mai sunt destinate comercializarii in supermarketuri sau alte magazine - datorita unor deficiente de ambalaj sau faptului ca se apropie de termenul de expirare.
SOMARO Social Market Romania se bazeaza pe un concept dezvoltat de SOMA Austria care a lansat primul magazin social la Linz, in 1999. Ideea era de a realiza un supermarket care sa ofere clientilor cu venituri foarte scazute marfuri ce nu mai pot fi comercializate in magazin. Initiativa s-a bucurat de succes astfel ca, in prezent, exista douasprezece astfel de magazine sociale iar in 2009 a fost deschis primul magazin in Germania.
Conceptul SOMARO este extraordinar. Sa valorifici produsele care, de regula, sunt scoase din circuitul comercial la preturi extrem de scazute, redand in acelasi timp demnitatea oamenilor care nu-si permit in mod obisnuit sa mearga la cumparaturi si nu au posibilitatea sa aleaga, este un lucru extrem de inteligent. Si toate acestea printr-un sistem care se sustine singur, prin intermediul veniturilor pe care le genereaza. Fiecare produs donat celor dezavantajati de catre persoane individuale sau companii conteaza cu adevarat. Poate fi vazut ca o donatie in alimente dar noi il vedem ca un semn de dragoste. Pentru unii este un dar de viata. Vrem sa integram acolo unde avem de-a face cu segregare, vrem sa oferim sprijin celor care se confrunta uneori cu umilinta, vrem sa oferim bucurie celor aflati in nevoie, spune Katharina Turnauer, initiator al proiectului SOMARO.
Deseori, saracia nu este doar dureroasa, ci si umilitoare si degradanta. SOMARO ofera celor saraci o posibilitate umana si demna de a-si procura produsele strict necesare pentru un trai decent. Pentru Fundatia ERSTE, faptul ca oamenilor li se ofera posibilitatea de a alege ce produse vor sa consume sau sa foloseasca reprezinta un important factor ca acesti oameni sa-si recapete stima de sine. Odata cu acest lucru se va schimba si perceptia asupra persoanelor care au depins, pana acum, in totalitate de acivitatile caritabile. Prin acest proiect, ne straduim sa dam speranta oamenilor si sa-i ajutam sa priveasca in viitor, sa-si ia destinul in propriile maini si sa se simta parte din societatedeclara Karl Franz Prueller, Director al Programului pentru Dezvoltare Sociala al Fundatiei ERSTE
Pentru inceput, beneficiarii magazinului social vor fi 500 de familii cu venituri reduse, aflate in situatii dificile (familii monoparentale, familii cu unul sau mai multi membri imobilizati la pat sau cu dizabilitati etc.). Familiile au fost selectate de DGASPC Sector 1, impreuna cu membrii din conducerea asociatiei care se ocupa de magazinul social (Asociatia SOMARO Magazinul Social).
Clientii selectati primesc o legitimatie de cumparaturi, care poate fi folosita pentru achizitii de maxim 10 RON/ zi, de trei ori pe saptamana. Luand in considerare preturile simbolice ale produselor - aproximativ 30%-50% din pretul de discount - se estimeaza ca aceasta suma permite acoperirea costurilor de achizitie a produselor de strict necesar pentru familiile selectate.
***
Katharina Turnauer Privatstiftung
Katharina Turnauer Privatstiftung este o fundatie privata infiintata in 2009 in scopuri caritabile de catre familia Turnauer. Scopul sau este de usura suferinta umana si a promova dezvoltarea personala. Proiectele sunt in general legate de companiile ce fac parte din Constantia Industries - cum ar fi sprijinirea celor in nevoie ce au legatura cu domeniul respectiv. In cazul unor proiecte precum SOMARO, Fundatia se bucura de sprijinul unor companii independente precum ISOVOLTA S.A. si angajatii acesteia. Proiectele curente ale Fundatiei inclus sprijinirea angajatilor aflati in situatii dificile, ajutor direct pentru persoanele in nevoie, SOMARO, primul magazine social din Bucuresti, un program de integrare pentru persoanele afectate de fenomenul migratiei si programme de training in management pentru cei care administreaza camine pentru persoanele cu dizabilitati. Fundatia ofera sprijin financiar si uman, suport organizational precum si expertiza in anumite domenii de specialitate.
Fundatia ERSTE
Fundatia ERSTE isi desfasoara activitatea in regiunea Europei Centrale si de Sud-Est unde, impreuna cu partenerii sai, implementeaza numeroase proiecte pentru binele public. Fondata in 2003, si-a inceput activitatea doi ani mai tarziu, dezvoltand cele trei programe: Dezvoltare Sociala, Cultura si Europa. Fundatia ERSTE este succesorul legal al primei Banci de Economii Austriece, Erste oesterreichische Spar-Casse, cu o traditie de peste 190 de ani, si este actionarul majoritar al Grupului Erste. Cele doua misiuni ale sale provin din aceasta veche traditie: Fundatia ERSTE asigura viitorul Grupului Erste ca si companie independenta, si reinvesteste profitul in activitati pentru binele public. Pentru mai multe informatii, va rugam accesati: www.erstestiftung.org
Contact:
Fundatia ERSTE, Departamentul Comunicare:
Andreea Gurau, tel. +43 50100 619614, E-mail: andreea.gurau@erstestiftung.org
Graffiti PR
Roxana Mihalache, tel.: +40 724 323 165, e-mail: roxana.mihalache@graffitipr.ro
Printre partenerii importanti ai proiectului se numara compania Isovolta SA. Produsele sunt donate de companii private, comercianti sau producatori, printre care se numara BILLA (REWE), Dr. Oetker, GRANO Italian Fine Food, Rue du pain, A.P.R.I.L. (Asociatia Patronala Romana din Industria Laptelui), Macromex, Oti Trading, Multicip, Tnuva, Ilotti si Lactate Natura care sustin aceasta initiativa.
Aceste companii furnizeaza SOMARO produse care pot fi consumate dar nu mai sunt destinate comercializarii in supermarketuri sau alte magazine - datorita unor deficiente de ambalaj sau faptului ca se apropie de termenul de expirare.
SOMARO Social Market Romania se bazeaza pe un concept dezvoltat de SOMA Austria care a lansat primul magazin social la Linz, in 1999. Ideea era de a realiza un supermarket care sa ofere clientilor cu venituri foarte scazute marfuri ce nu mai pot fi comercializate in magazin. Initiativa s-a bucurat de succes astfel ca, in prezent, exista douasprezece astfel de magazine sociale iar in 2009 a fost deschis primul magazin in Germania.
Conceptul SOMARO este extraordinar. Sa valorifici produsele care, de regula, sunt scoase din circuitul comercial la preturi extrem de scazute, redand in acelasi timp demnitatea oamenilor care nu-si permit in mod obisnuit sa mearga la cumparaturi si nu au posibilitatea sa aleaga, este un lucru extrem de inteligent. Si toate acestea printr-un sistem care se sustine singur, prin intermediul veniturilor pe care le genereaza. Fiecare produs donat celor dezavantajati de catre persoane individuale sau companii conteaza cu adevarat. Poate fi vazut ca o donatie in alimente dar noi il vedem ca un semn de dragoste. Pentru unii este un dar de viata. Vrem sa integram acolo unde avem de-a face cu segregare, vrem sa oferim sprijin celor care se confrunta uneori cu umilinta, vrem sa oferim bucurie celor aflati in nevoie, spune Katharina Turnauer, initiator al proiectului SOMARO.
Deseori, saracia nu este doar dureroasa, ci si umilitoare si degradanta. SOMARO ofera celor saraci o posibilitate umana si demna de a-si procura produsele strict necesare pentru un trai decent. Pentru Fundatia ERSTE, faptul ca oamenilor li se ofera posibilitatea de a alege ce produse vor sa consume sau sa foloseasca reprezinta un important factor ca acesti oameni sa-si recapete stima de sine. Odata cu acest lucru se va schimba si perceptia asupra persoanelor care au depins, pana acum, in totalitate de acivitatile caritabile. Prin acest proiect, ne straduim sa dam speranta oamenilor si sa-i ajutam sa priveasca in viitor, sa-si ia destinul in propriile maini si sa se simta parte din societatedeclara Karl Franz Prueller, Director al Programului pentru Dezvoltare Sociala al Fundatiei ERSTE
Pentru inceput, beneficiarii magazinului social vor fi 500 de familii cu venituri reduse, aflate in situatii dificile (familii monoparentale, familii cu unul sau mai multi membri imobilizati la pat sau cu dizabilitati etc.). Familiile au fost selectate de DGASPC Sector 1, impreuna cu membrii din conducerea asociatiei care se ocupa de magazinul social (Asociatia SOMARO Magazinul Social).
Clientii selectati primesc o legitimatie de cumparaturi, care poate fi folosita pentru achizitii de maxim 10 RON/ zi, de trei ori pe saptamana. Luand in considerare preturile simbolice ale produselor - aproximativ 30%-50% din pretul de discount - se estimeaza ca aceasta suma permite acoperirea costurilor de achizitie a produselor de strict necesar pentru familiile selectate.
***
Katharina Turnauer Privatstiftung
Katharina Turnauer Privatstiftung este o fundatie privata infiintata in 2009 in scopuri caritabile de catre familia Turnauer. Scopul sau este de usura suferinta umana si a promova dezvoltarea personala. Proiectele sunt in general legate de companiile ce fac parte din Constantia Industries - cum ar fi sprijinirea celor in nevoie ce au legatura cu domeniul respectiv. In cazul unor proiecte precum SOMARO, Fundatia se bucura de sprijinul unor companii independente precum ISOVOLTA S.A. si angajatii acesteia. Proiectele curente ale Fundatiei inclus sprijinirea angajatilor aflati in situatii dificile, ajutor direct pentru persoanele in nevoie, SOMARO, primul magazine social din Bucuresti, un program de integrare pentru persoanele afectate de fenomenul migratiei si programme de training in management pentru cei care administreaza camine pentru persoanele cu dizabilitati. Fundatia ofera sprijin financiar si uman, suport organizational precum si expertiza in anumite domenii de specialitate.
Fundatia ERSTE
Fundatia ERSTE isi desfasoara activitatea in regiunea Europei Centrale si de Sud-Est unde, impreuna cu partenerii sai, implementeaza numeroase proiecte pentru binele public. Fondata in 2003, si-a inceput activitatea doi ani mai tarziu, dezvoltand cele trei programe: Dezvoltare Sociala, Cultura si Europa. Fundatia ERSTE este succesorul legal al primei Banci de Economii Austriece, Erste oesterreichische Spar-Casse, cu o traditie de peste 190 de ani, si este actionarul majoritar al Grupului Erste. Cele doua misiuni ale sale provin din aceasta veche traditie: Fundatia ERSTE asigura viitorul Grupului Erste ca si companie independenta, si reinvesteste profitul in activitati pentru binele public. Pentru mai multe informatii, va rugam accesati: www.erstestiftung.org
Contact:
Fundatia ERSTE, Departamentul Comunicare:
Andreea Gurau, tel. +43 50100 619614, E-mail: andreea.gurau@erstestiftung.org
Graffiti PR
Roxana Mihalache, tel.: +40 724 323 165, e-mail: roxana.mihalache@graffitipr.ro