PR Arena, competiția de brief-uri pentru studenții la comunicare, lansată de către asociația profesională Global Women în PR România (GWPR) în parteneriat cu Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității București, a ajuns la a IV-a ediție. În acest an în “arenă” intră studenți din România și Republica Moldova. Peste 130 de studenți de la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării (Universitatea din București), Școala Națională de Studii Politice și Administrative (București), Universitatea Transilvania din Brașov, Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, Universitatea Vasile Alecsandri din Bacău, Universitatea de Vest din Timișoara și Universitatea de Stat din Moldova au ocazia să lucreze alături de 50 de mentori, cu peste zece ani de experiență în domeniu, în cadrul proiectului PR Arena.
A IV-a ediție PR Arena se desfășoară pe parcursul a cinci zile, în perioada 12-16 aprilie. Primele zile sunt dedicate lucrului în echipă, alături de un mentor, pentru a găsi cele mai creative și eficiente soluții la problemele dintr-un brief real. În această ediție brief-ul vine din partea Asociației Pacienților cu Afecțiuni Neorodegenerative (APAN). În finala din 16 aprilie vor intra cele mai bune 10 echipe selecționate de un juriu format din reprezentanți GWPR, FJSC și APAN, precum și toți mentorii acestei ediții. Pentru a oferi studenților o experiență de PR sută la sută reală și relevantă, echipa câștigătoare va implementa campania gândită alături de echipa ONG-ului care a venit cu brief-ul.
“Ne-am bucurat foarte tare când am văzut că PR Arena a trecut granițele României și avem înscriși în competiție studenți din Republica Moldova. Acum cu siguranță nimic nu ne mai oprește să creștem și mai mult și să devenim o competiție relevantă pentru studenți din întreaga regiune. Dacă ar fi să sumarizăm cele 4 ediții am spune așa: 250 studenți din 10 universități, 65 de mentori, 4 ONG-uri beneficiare, 3 campanii implementate. În plus, în fiecare an avem studenți care fie se angajează în urma PR Arena, fie fac internship în cadrul companiilor sau agențiilor din care provin mentorii. PR Arena este o adevărată probă de foc în care se călesc mințile viitorilor profesioniști în PR ”, spune Ana-Maria Diceanu, Președinte și co-fondator GWPR România.
Mentorii acestei ediții PR Arena reprezintă 30 de companii și 19 agenții: Violeta Niculuț (Anchor Grup), Andreea Pistrițu (Arbomedia), Nicoleta Deliu (BCR), Claudia Oprea (BCR), Andreea Cristina Blejan (BCR), Andrada Busuioc (Brico Depot), Angelica Barbu (CEZ), Miruna Meiroșu (Curtea Veche), Crenguța Roșu (DC Communication), Felicia Moga (DC Communication), Luiza Domnișoru (Digi Group), Alexandra Pahomi (FitBit), Ana Timiș (Ford), Irina Patru (Free Communication), Anca Roman (FrieslandCampina), Karin Budrugeac (Fundația9), Allma Somkereki (Global Records), Cristina Butunoi (Golin), Marina Constanda (Golin), Roxana Dibă (Golin), Delia Margarit (GOOD Company), Ofelia Năstase (HBO), Mihaela Savu (Idea Bank), Silvia Jalea (ING Bank), Silvia Mihăilescu (ING Bank), Tina Crețu (KFC, Pizza Hut & Taco Bell Romania), Cristina Hanganu (Lidl), Maria Lefter (Lidl), Bianca Cenușescu (Lidl), Alexandra DINU (Media Events), Ana Oprea Liferi (Mega Image), Irina Botnari (Milk & Cookies), Iulia Pop (Overground Music), Dana Nae Popa (Pastel), Victoria Donoș (Pastel), Ramona Barbu Oncescu, Sorana Savu (Premium Communication), Mioara Radu (Propagand), Cornelia Pițigoi (ProTV), Corina Vasile (Raiffeisen Bank), Alina Gabriela Holom (Raiffeisen Bank), Elena Apostol (Renault Group), Camelia Nițu (Sanofi), Carina Sava (Watermelon Agency), Roxana Marin (Wecollab), Andreea Rețea (WefflerMark), Mihaela Mustață (Winmarkt), Brîndușa Panc (L'Oreal), Cristina Tupiță (Milk&Cookie)
“Ediția de anul acesta ne-a depășit orice așteptări și, când am văzut că avem 50 de echipe înscrise, am făcut tot posibilul să nu refuzăm studenții care își doreau să participe. Ne bucurăm că s-a mobilizat și industria și am găsit 50 de mentori dispuși să își ofere timpul, energia și cunoașterea pentru acești tineri care își doresc să pună în practică lucrurile pe care le învață în școală teoretic. Este mare nevoie de această colaborare între mediul academic și industria de comunicare, iar competiția PR Arena construiește de aproape patru ani punți solide între cele două”, a declarat lect. univ. dr. Anamaria Nicola, FJSC.
Ediția a IV-a PR Arena este susținută de Lidl Romania, Raiffeisen Bank și ING Bank.
Anul acesta premiile pentru echipele de pe podium vin din partea ING Bank, Curtea Veche, Mega Image, Sanovita, BCR și agenția Pastel. De energia și voia bună a mentorilor au grijă anul acesta Napolact Bio și Secom.
Partener media: Iqads
Lansată în iunie 2018 și având 80 de membre, GWPR România este prima comunitate a profesionistelor cu o experiență de peste 10 ani în PR, care își propune să consolideze reputația industriei, să contribuie la educarea tinerei generații și să ofere interacțiuni cu rețeaua globală de profesioniști. Un alt obiectiv este acela de a susține ascensiunea profesionistelor din industrie în board-ul de conducere al companiilor.
***
Despre GWPR
GWPR este o organizație globală care conectează profesionistele din PR din întreaga lume. Comunitatea oferă oportunități de a împărtăși idei, experiențe și resurse. GWPR oferă oportunități de networking, insight-uri și leadership cu privire la practicile flexibile pentru programul de muncă, reducerea diferențelor salariale dintre femei și bărbați cu scopul de a avea un echilibru în echipele de conducere a companiilor și un climat de muncă mai bun
.
.
Fondată în 2015, GWPR este o organizație non-profit și parte importantă a ICCO – International Communications Consultancy Organisation, reprezentând peste 2.500 de firme de PR din întreaga lume și 40 de asociații de comerț.
Membrii fondatori ai asociației sunt: Ana Maria Diceanu (Brain4Strategy), Corina Vasile (Raiffeisen Bank), Cristina Hanganu (Lidl România), Irina-Ileana Ionescu (Coca-Cola Hellenic Bottling Company), Ioana Mănoiu (GMP PR), Crenguta Roșu (DC Communications), Cristina Popescu (Danone), Gabriela Lungu (WINGS Creative Leadership Lab), Anca Ungureanu (UniCredit Bank), Irina Roncea (Golin), Oana Mateescu (Ursus Breweries), Lidia Solomon (Honeywell); Dana Oancea (Forum for International Communications) și Cristina Butunoi (Golin).
Despre FJSC
FJSC este singura facultate din România care oferă un program de studii complex în domeniul Științele comunicării, având trei direcții de studiu: Jurnalism, Comunicare şi relaţii publice şi Publicitate. Alături de cadre didactice specializate în acest domeniu, la FJSC predau unii dintre cei mai cunoscuţi profesionişti din domeniu.
Fondată în 1990, FJSC îşi propune să prezinte studenților bazele comunicării de masă, tehnicile şi exigenţele morale ale jurnalismului, înțeles ca reflectarea curentă şi raţională a evenimentelor, prin presa scrisă, audiovizuală sau online. FJSC oferă posibilitatea aprofundării cunoștințelor în domeniul comunicării cu aplicații în sfera relațiilor publice şi a publicităţii.