Evenimentul va avea loc in perioada 24-26 octombrie 2013, la Bucuresti. Colocviul isi propune sa promoveze o colaborare mai stransa intre tinerii romani creatori, producatori si distribuitori de cultura si antreprenorii culturali autohtoni cu experienta bogata in acest domeniu. Scopul colocviului C.A.E.S.A.R.. „Antreprenoriatul Cultural Romanesc in Tara si in Diaspora” este de a identifica solutii practice la piedicile pe care le intampina tinerii creatori de cultura si de a sustine munca antreprenorilor in cultura care cauta sa creeze un impact dincolo de granitele traditionale ale artei.
Locatiile de desfasurare a Colocviului C.A.E.S.A.R. „Antreprenoriatul Cultural Romanesc in Tara si in Diaspora“ cuprind mai multe puncte culturale din Bucuresti, deschiderea va avea loc la Muzeul National al Satului „Dimitrie Gusti”, iar in program este, de asemenea, inclusa Seara LSRS la Palatul Elisabeta. Evenimentul va include dezbateri, prezentari si propuneri in cadrul unor grupuri de expertiza, care vor reuni cei mai buni studenti si absolventi romani din tara si din strainatate, cu experienta relevanta in domeniul cultural, precum si experti consacrati din domeniul antreprenoriatului cultural romanesc. De asemenea, in cadrul colocviului, participantii se vor putea bucura de numeroase momente artistice si expozitii de arta.
LSRS anunta prelungirea termenului limita al inscrierilor pentru eveniment. Cei interesati pot candida pentru unul dintre cele 30 de locuri disponibile in cadrul Colocviului pana sambata, 12 octombrie 2013, prin completarea formularului disponibil aici. Acestia sunt rugati, de asemenea, sa transmita CV-ul actualizat la adresa antreprenoriat.cultural@caesar-romania.eu. Totodata, cei care cunosc tineri cu experienta relevanta in domeniu sunt invitati sa ii recomande prin urmatorul formular. Candidaturile vor fi analizate de un juriu restrans format din experti si antreprenori in domeniul cultural.
Colocviul C.A.E.S.A.R. „Antreprenoriatul Cultural Romanesc in Tara si in Diaspora“ este primul pas in conceperea unei strategii de dezvoltare pe termen lung a antreprenoriatului cultural. Valoarea adaugata este cu atat mai mare cu cat majoritatea initiativelor de promovare a creatiilor culturale romanesti aduc, in momentul de fata, un capital cel mult simbolic creatorilor de cultura. Cultura si produsele culturale romanesti, de factura traditionala sau contemporana, reprezinta o resursa insuficient exploatata atat in spatiul autohton, dar si in diaspora.
Parteneri logistici: Muzeul Satului, Palatul Elisabeta
Parteneri media: Radio Romania Cultural, Adevarul, Money.ro, Transilvania TV, Radio Prodiaspora, Agerpress, Studentie.ro, StiriONG, Romania Pozitiva, OnlineStudent, EVZ, Academic Link, Uniunea Ziaristilor Profesionisti din Romania, Clubul Presei Transatlantice, Revista Zeppelin, Cooperativa Urbana, Art Act Magazine
Sustinatori: Graphis122, Fundatia Celibidache, Art Out, Succes pentru Romania, Clubul pentru Romania, e-Theatrum, Inspire, ANOSR, AEGEE, Hipo.ro, Akcees, Softbinator, Glazeon, ODAS
***
Liga Studentilor Romani din Strainatate (LSRS) ofera studentilor si absolventilor romani de peste hotare un cadru deschis de dialog si actiune.
LSRS promoveaza initiativa, profesionalismul si solidaritatea membrilor sai, ca reprezentanti de valoare ai Romaniei, si o atitudine pozitiva fata de perspectivele reorientarii lor spre tara.
Obiectivul principal al LSRS este de a apara si promova drepturile si interesele academice, profesionale, sociale, civice si culturale ale membrilor sai, precum si de a sprijini contributia lor la dezvoltarea Romaniei.
LSRS este o organizatie neguvernamentala, apolitica si echidistanta.