Asociatia Telefonul Copilului lanseaza proiectul âTraficul de minori pe intelesul copiilorâ, demers care isi propune educarea copiilor si tinerilor cu privire la primejdiile cauzate de traficul de persoane. Programul vine ca o consecinta fireasca a cresterii numarului de cazuri de abuz sexual si trafic de minori inregistrate la numarul de telefon 116 111 anul trecut fata de anul 2010.
âPornind de la conceptul <promisiunile frumoase pot ascunde lucruri neplacute>, proiectul isi propune informarea copiilor si adolescentilor din regiunile Moldova si Transilvania, mediul rural, in vederea prevenirii traficului de minori. Locul de munca al parintelui / parintilor in strainatate, saracia, somajul parintilor, anturajul, lipsa informatiilor de acest gen sunt principalele cauze ale acestor forme de abuz. Consideram ca un copil educat este un copil avertizat. Acesta, ajutat, de asemenea, de educatia venita din familie sau din scoala, va sti sa se apere mai usor in fata abuzurilorâ, a declarat Catalina Florea, director executiv al Asociatiei Telefonul Copilului.
Initiativa este finantata de Ambasada Regatului Tarilor de Jos, prin intermediul fondurilor FSA si se va desfasura pana la data de 15 iunie 2012. Parteneri implicati in implementarea initiativei sunt Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, Agentia Nationala impotriva Traficului de Persoane â M.A.I., Romtelecom si Cosmote.
âOlanda considera ca dreptul la ajutor specializat, dreptul la atentie si sprijin in situatii dificile, dreptul de a se bucura de copilarie sunt toate componente intrinseci ale drepturilor omului de care fiecare copil trebuie sa beneficieze. Asociatia Telefonul Copilului are un rol important in apararea si promovarea acestor drepturi in randul copiilor care au nevoie de ajutor din partea societatii. Prin urmare, Ambasada Regatului Tarilor de Jos la Bucuresti a decis sa finanteze initiativa comuna a Asociatiei Telefonul Copilului si a Agentiei Nationale Impotriva Traficului de Persoane. Sper ca acest proiect sa ajute la prevenirea traficului cu copii si sa ii ajute pe aceia dintre ei care au nevoie de sprijin in cazul in care se confrunta cu situatii dificile. Avem si noi in Olanda o institutie similara, foarte populara printre copii, denumita 'Kindertelefoon'. Linia verde operata de 'Kindertelefoon' inregistreaza mai mult de 150,000 de apeluri in fiecare an, apeluri preluate, ca si in cazul Telefonului Copilului, de voluntari calificati sa consilieze copii. Prin urmare cooperarea noastra cu Asociatia Telefonul Copilului este fireasca, la fel cum este si cea cu ANITP care are un rol important in prevenirea traficului cu copii.â, a precizat E.S. domnul Matthijs van Bonzel, ambasadorul Regatului Tarilor de Jos.
Proiectul se va desfasura in unitati de invatamant din 13 judete ale regiunilor Moldova si Transilvania, selectate impreuna cu reprezentantii Agentiei Nationale impotriva Traficului de Persoane.
âAgentia Nationala impotriva Traficului de Persoane, ca structura de specialitate cu atributii de coordonare, monitorizare si evaluare, la nivel national, a politicilor in domeniul prevenirii traficului de persoane, precum si a celor din domeniul protectiei si asistentei acordate victimelor traficului, sustine activ initiativa Asociatiei Telefonul Copilului. Activitatea de prevenire este esentiala in lupta impotriva traficului de persoane, iar COOPERAREA ramane unul dintre cele mai eficiente instrumente de prevenire. Traficul de persoane are un caracter transnational si multicultural, necesitand abordari pluridisciplinare si actiuni desfasurate in comun de catre societatea civila, organizatiile guvernamentale si neguvernamentale. Campania lansata astazi este rodul unei astfel de cooperari si exprima, inca o data, convingerea noastra ca numai un parteneriat consistent si coerent ne poate ajuta sa luptam eficient impotriva traficului de persoane. ANITP isi aduce aportul in aceasta campanie atat la nivel central, prin contributia la organizarea evenimentelor, cat si la nivel local, prin participarea personalului Centrelor Regionale laintalnirile cu grupurile tintaâ, a declarat Romulus Nicolae Ungureanu, Director Agentia Nationala impotriva Traficului de Persoane â MAI.
Constientizarea unui subiect atat de sensibil, precum traficul de minori, este vitala pentru copiii vulnerabili care nu cunosc primele semne si riscurile la care sunt expusi. Mai mult decat atat, identificarea acestor situatii ofera, in acelasi timp, autoritatilor posibilitatea de a interveni.
In urma campaniei de constientizare, copiii vor sti ca nu sunt singuri, vor invata despre telefonul copilului si vor afla ca pot suna la 116 111 atat pentru a se informa, cat si pentru a semnala situatii in care viata lor este pusa in pericol. De asemenea, vor fi informati asupra institutiilor abilitate carora se pot adresa atat la nivel local, cat si la nivel central. Proiectul se adreseaza unui numar de cel putin 5.000 de copii cu varste cuprinse intre 11 â 18 ani, precum si unui numar de cel putin 700 de cadre didactice, in vederea asigurarii sustenabilitatii acestuia. Materialele informative pentru copii includ continut elaborat pe intelesul lor si sunt structurate pe 2 categorii de varsta, respectiv 11 â 14 sub sloganul âTraficul de copii nu e o joaca, e un abuzâ si 15 â 18 sub sloganul âNu-ti accidenta viata in traficul de copiiâ. Pentru cadrele didactice a fost elaborat un material informativ aparte. Totodata, in vederea extinderii numarului beneficiarilor proiectului, campania de constientizare include si un spot radio, precum si o pagina web care prezinta mesajul si informatiile transmise in cadrul proiectului http://www.telefonulcopilului.ro/proiecte-2012.
Numarul total al cazurilor sesizate la Telefonul Copilului 116 111 din regiunile Moldova si Transilvania a fost de 2660 in anul 2011, reprezentand o crestere de 109,78%, fata de anul precedent, semnaland o nevoie accentuata de asistenta â consiliere, informare, indrumare si monitorizare a cazurilor.
In ceea ce priveste numarul cazurilor de abuz sexual si trafic, conform bazei de date a call center-ului 116 111, din aceste regiuni au fost inregistrate 263 de apeluri in anul 2011, reprezentand o crestere de 74,17% fata de anul 2010. Distributia acestor apeluri este urmatoarea: 24 de apeluri de exploatare sexuala a minorilor, 115 apeluri de cersetorie si exploatare a minorilor prin munca, 124 de apeluri de abuz sexual asupra minorilor.
Numarul copiilor care reclama astfel de cazuri la 116 111 este in crestere de la an la an, in principal din randul fetelor cu varste cuprinse intre 10 â 15 ani, respectiv din randul baietilor cu varste cuprinse intre 16 â 17 ani. Cele mai multe cazuri sesizate de copii la 116 111 au fost inregistrate din judetele Sibiu, Neamt, Vaslui, Iasi, Cluj, Hunedoara, Brasov, Bacau.
Contam si in cazul acestui proiect pe sprijinul reprezentantilor mass media si le multumim tuturor pentru asigurarea constanta a vizibilitatii numarului 116 111 in randul copiilor si parintilor, ceea ce a facilitat tratarea cat mai multor cazuri de incalcare a drepturilor copilului.
116 111 este linia europeana de asistenta pentru copii, gestionata in Romania de Asociatia Telefonul Copilului si Romtelecom. Apelul catre 116 111 este oferit gratuit de Romtelecom si Cosmote.
Asociatia Telefonul Copilului
Cu o experienta de 10 ani in domeniul protectiei drepturilor copilului si ale familiei, Asociatia Telefonul Copilului este singura organizatie neguvernamentala, non-profit, din Romania, care pune la dispozitia copiilor si parintilor o linie telefonica de asistenta la nivel national. 7 zile din 7, intre orele 08.00-00.00, Asociatia Telefonul Copilului raspunde apelurilor copiilor si parintilor la 116 111, numar armonizat european. In perioada 21 noiembrie 2001 â 31 martie 2012, un numar total de 1.744.909 de apeluri a fost inregistrat de Asociatia Telefonul Copilului, iar dintre acestea au fost identificate 37.078 de cazuri care au necesitat interventia institutiilor abilitate. Apelul este oferit gratuit de Romtelecom si Cosmote.
Pentru informatii detaliate legate de Asociatia Telefonul Copilului si activitatea acesteia, va rugam sa ne contactati la numerele de telefon: 021 411 23 44 / 0724 310 636, adresa de e-mail telefonulcopilului@telefonulcopilului.ro sau sa accesati website-ul organizatiei noastre www.telefonulcopilului.ro.
âPornind de la conceptul <promisiunile frumoase pot ascunde lucruri neplacute>, proiectul isi propune informarea copiilor si adolescentilor din regiunile Moldova si Transilvania, mediul rural, in vederea prevenirii traficului de minori. Locul de munca al parintelui / parintilor in strainatate, saracia, somajul parintilor, anturajul, lipsa informatiilor de acest gen sunt principalele cauze ale acestor forme de abuz. Consideram ca un copil educat este un copil avertizat. Acesta, ajutat, de asemenea, de educatia venita din familie sau din scoala, va sti sa se apere mai usor in fata abuzurilorâ, a declarat Catalina Florea, director executiv al Asociatiei Telefonul Copilului.
Initiativa este finantata de Ambasada Regatului Tarilor de Jos, prin intermediul fondurilor FSA si se va desfasura pana la data de 15 iunie 2012. Parteneri implicati in implementarea initiativei sunt Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, Agentia Nationala impotriva Traficului de Persoane â M.A.I., Romtelecom si Cosmote.
âOlanda considera ca dreptul la ajutor specializat, dreptul la atentie si sprijin in situatii dificile, dreptul de a se bucura de copilarie sunt toate componente intrinseci ale drepturilor omului de care fiecare copil trebuie sa beneficieze. Asociatia Telefonul Copilului are un rol important in apararea si promovarea acestor drepturi in randul copiilor care au nevoie de ajutor din partea societatii. Prin urmare, Ambasada Regatului Tarilor de Jos la Bucuresti a decis sa finanteze initiativa comuna a Asociatiei Telefonul Copilului si a Agentiei Nationale Impotriva Traficului de Persoane. Sper ca acest proiect sa ajute la prevenirea traficului cu copii si sa ii ajute pe aceia dintre ei care au nevoie de sprijin in cazul in care se confrunta cu situatii dificile. Avem si noi in Olanda o institutie similara, foarte populara printre copii, denumita 'Kindertelefoon'. Linia verde operata de 'Kindertelefoon' inregistreaza mai mult de 150,000 de apeluri in fiecare an, apeluri preluate, ca si in cazul Telefonului Copilului, de voluntari calificati sa consilieze copii. Prin urmare cooperarea noastra cu Asociatia Telefonul Copilului este fireasca, la fel cum este si cea cu ANITP care are un rol important in prevenirea traficului cu copii.â, a precizat E.S. domnul Matthijs van Bonzel, ambasadorul Regatului Tarilor de Jos.
Proiectul se va desfasura in unitati de invatamant din 13 judete ale regiunilor Moldova si Transilvania, selectate impreuna cu reprezentantii Agentiei Nationale impotriva Traficului de Persoane.
âAgentia Nationala impotriva Traficului de Persoane, ca structura de specialitate cu atributii de coordonare, monitorizare si evaluare, la nivel national, a politicilor in domeniul prevenirii traficului de persoane, precum si a celor din domeniul protectiei si asistentei acordate victimelor traficului, sustine activ initiativa Asociatiei Telefonul Copilului. Activitatea de prevenire este esentiala in lupta impotriva traficului de persoane, iar COOPERAREA ramane unul dintre cele mai eficiente instrumente de prevenire. Traficul de persoane are un caracter transnational si multicultural, necesitand abordari pluridisciplinare si actiuni desfasurate in comun de catre societatea civila, organizatiile guvernamentale si neguvernamentale. Campania lansata astazi este rodul unei astfel de cooperari si exprima, inca o data, convingerea noastra ca numai un parteneriat consistent si coerent ne poate ajuta sa luptam eficient impotriva traficului de persoane. ANITP isi aduce aportul in aceasta campanie atat la nivel central, prin contributia la organizarea evenimentelor, cat si la nivel local, prin participarea personalului Centrelor Regionale laintalnirile cu grupurile tintaâ, a declarat Romulus Nicolae Ungureanu, Director Agentia Nationala impotriva Traficului de Persoane â MAI.
Constientizarea unui subiect atat de sensibil, precum traficul de minori, este vitala pentru copiii vulnerabili care nu cunosc primele semne si riscurile la care sunt expusi. Mai mult decat atat, identificarea acestor situatii ofera, in acelasi timp, autoritatilor posibilitatea de a interveni.
In urma campaniei de constientizare, copiii vor sti ca nu sunt singuri, vor invata despre telefonul copilului si vor afla ca pot suna la 116 111 atat pentru a se informa, cat si pentru a semnala situatii in care viata lor este pusa in pericol. De asemenea, vor fi informati asupra institutiilor abilitate carora se pot adresa atat la nivel local, cat si la nivel central. Proiectul se adreseaza unui numar de cel putin 5.000 de copii cu varste cuprinse intre 11 â 18 ani, precum si unui numar de cel putin 700 de cadre didactice, in vederea asigurarii sustenabilitatii acestuia. Materialele informative pentru copii includ continut elaborat pe intelesul lor si sunt structurate pe 2 categorii de varsta, respectiv 11 â 14 sub sloganul âTraficul de copii nu e o joaca, e un abuzâ si 15 â 18 sub sloganul âNu-ti accidenta viata in traficul de copiiâ. Pentru cadrele didactice a fost elaborat un material informativ aparte. Totodata, in vederea extinderii numarului beneficiarilor proiectului, campania de constientizare include si un spot radio, precum si o pagina web care prezinta mesajul si informatiile transmise in cadrul proiectului http://www.telefonulcopilului.ro/proiecte-2012.
Numarul total al cazurilor sesizate la Telefonul Copilului 116 111 din regiunile Moldova si Transilvania a fost de 2660 in anul 2011, reprezentand o crestere de 109,78%, fata de anul precedent, semnaland o nevoie accentuata de asistenta â consiliere, informare, indrumare si monitorizare a cazurilor.
In ceea ce priveste numarul cazurilor de abuz sexual si trafic, conform bazei de date a call center-ului 116 111, din aceste regiuni au fost inregistrate 263 de apeluri in anul 2011, reprezentand o crestere de 74,17% fata de anul 2010. Distributia acestor apeluri este urmatoarea: 24 de apeluri de exploatare sexuala a minorilor, 115 apeluri de cersetorie si exploatare a minorilor prin munca, 124 de apeluri de abuz sexual asupra minorilor.
Numarul copiilor care reclama astfel de cazuri la 116 111 este in crestere de la an la an, in principal din randul fetelor cu varste cuprinse intre 10 â 15 ani, respectiv din randul baietilor cu varste cuprinse intre 16 â 17 ani. Cele mai multe cazuri sesizate de copii la 116 111 au fost inregistrate din judetele Sibiu, Neamt, Vaslui, Iasi, Cluj, Hunedoara, Brasov, Bacau.
Contam si in cazul acestui proiect pe sprijinul reprezentantilor mass media si le multumim tuturor pentru asigurarea constanta a vizibilitatii numarului 116 111 in randul copiilor si parintilor, ceea ce a facilitat tratarea cat mai multor cazuri de incalcare a drepturilor copilului.
116 111 este linia europeana de asistenta pentru copii, gestionata in Romania de Asociatia Telefonul Copilului si Romtelecom. Apelul catre 116 111 este oferit gratuit de Romtelecom si Cosmote.
Asociatia Telefonul Copilului
Cu o experienta de 10 ani in domeniul protectiei drepturilor copilului si ale familiei, Asociatia Telefonul Copilului este singura organizatie neguvernamentala, non-profit, din Romania, care pune la dispozitia copiilor si parintilor o linie telefonica de asistenta la nivel national. 7 zile din 7, intre orele 08.00-00.00, Asociatia Telefonul Copilului raspunde apelurilor copiilor si parintilor la 116 111, numar armonizat european. In perioada 21 noiembrie 2001 â 31 martie 2012, un numar total de 1.744.909 de apeluri a fost inregistrat de Asociatia Telefonul Copilului, iar dintre acestea au fost identificate 37.078 de cazuri care au necesitat interventia institutiilor abilitate. Apelul este oferit gratuit de Romtelecom si Cosmote.
Pentru informatii detaliate legate de Asociatia Telefonul Copilului si activitatea acesteia, va rugam sa ne contactati la numerele de telefon: 021 411 23 44 / 0724 310 636, adresa de e-mail telefonulcopilului@telefonulcopilului.ro sau sa accesati website-ul organizatiei noastre www.telefonulcopilului.ro.